• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Review: Detailing Apron's

Lexusfreak

Detailing rookie
9 nov 2008
850
0
Mini revieuw Apron’s

Aangezien ik bescherming op 1 van de hoogste plaatsen heb staan mag dus een Apron ook niet ontbreken in m’n Detail collectie….
Ben begonnen met de Poorboys World Waffle Weave Detailing Apron, hierna de Meguiars Zwarte Apron met 2 zakken en nu sinds enkele dagen de Carclean.com Shoulder Holder Microfiber Detailing Apron
Aanschaf prijs :

PB waffle weave detailing Apron -------- € 19.99
Meguiars Zwarte Apron ------- € 19.99
Carclean.com Shoulder Holder Microfiber Detailing Apron -------- € 17.49

Aantal zakken :

PB waffle weave detailing Apron 3x

Meguiars Zwarte Apron 2x
Carclean.com Shoulder Holder Microfiber Detailing Apron 3x

Stofsoort :


PB waffle weave detailing Apron -------De naam verraadt het al, een waffle weave, dus lekker zacht
Meguiars Zwarte Apron ---------katoen, vind deze persoonlijk te hard
Carclean.com Shoulder Holder Microfiber Detailing Apron ---------en ook hier verraadt de naam het al, MicroFiber, dus heerlijk zacht voor uw lak

Draagcomfort :


PB waffle weave detailing Apron ---------Te zwaar, gaat erg in de nek hangen
Meguiars Zwarte Apron ---------Perfect, gaat niet hangen, echter vind ik de lintjes om hem te strikken rond je buik te kort
Carclean.com Shoulder Holder Microfiber Detailing Apron --------in 1 woord ideaal, gaat niet hangen en de lintjes zijn perfect op maat

(mijn maat is tussen L en XL in )

Looks :

PB waffle weave detailing Apron ------------Tja, helaas een miser, Hij is dezelfde kleur als de waffle weave droogdoek, zelfs nog iets helderder blauw
Meguiars Zwarte Apron ----------Mequiars heeft de marketing looks echt goed begrepen, want laten we eerlijk zijn, iedere leek kent wel iets van mequairs, maar niets van de andere “ons” bekende en zeker niet onbeminde merken
Carclean.com Shoulder Holder Microfiber Detailing Apron ----------Zeker geen miser, een rustige onopvallende look, je trekt niet de blitz, Maar je loopt ook zeker niet voor schut.


Lengte :

PB waffle weave detailing Apron ---------De langste van de drie en tevens ook de breedtse 730x880 mm. (bxh)

Meguiars Zwarte Apron ------------De middelmaat, de lengte is ok, de breedte is te smal 570x820 mm. (bxh)
Carclean.com Shoulder Holder Microfiber Detailing Apron ------------De kortste, hij zou voor mij zeker een 150 mm. Langer mogen zijn, en ook wat breder, 650x680 mm. (bxh)

Extra’s:

PB waffle weave detailing Apron ---------Geen
Meguiars Zwarte Apron ---------Nekband is in lengte te verstellen
Carclean.com Shoulder Holder Microfiber Detailing Apron ---------Zowel aan de nekband als aan de buikband zitten lussen die eenvoudig losgemaakt kunnen worden (klitteband) waardoor je de snoer van je machine kunt hangen

Conclusie

Op de eerste plaats staat voor mij vanwege het draagcomfort, de stof en de extra’s
De Carclean.com Shoulder Holder Microfiber Detailing Apron
:heart_eyes:
Op een tweede plaats en dat is alleen vanwege de stofsoort
De PB waffle weave detailing Apron
Op de derde plaats, en dat is ook alleen vanwege de gebruikte stofsoort
De Meguiars Zwarte Apron, maken ze deze van een MicroFiber zal hij zeker de PB verdringen


Dank jullie voor het lezen
 
Mooie review, ik heb een Meguiar's schort alleen is de stof zachter dan die op dit moment te koop is, die is inderdaad een stuk harder.
Alleen met mijn postuur is dat volgens mij wel de enige die mij een beetje normaal past ;)
 
Mooie review !

Heb alleen 1 kleine kanttekening: heb zelf een beetje moeite met die zakken aan de voorzijde die je kan volstoppen met weet ik veel wat allemaal.
Als je bv een vergelijking trekt met de fleece-trui van DoDo, daar wordt specifiek vermeld dat er geen rits helemaal voorop zit ivm beschadigingen.
Nu zitten de spullen in de zakken goed verstopt en beschermd, toch zitten er harde dingen in en ik vraag mij dan dus af of het dan wel raadzaam is om ze überhaupt te vullen.
Uiteraard kan ik er naast zitten en is de stof dik genoeg om te beschermen, maar het heeft i.i.g. niet mijn voorkeur.

Positief vind ik:
A) de 2 snoerhouders ( schouder + riemhoogte )
B) de beschermende factor van je kleding qua vuil / vies van de gebruikte middelen
C) de beschermende factor van je kleding qua ritsen / riem etc
 
Heb zelf die van Megs,toen ik laatst op locatie aan het werk was en de apron omdeed vroegen ze hoe laat het eten klaar was...........
 
direct hysterisch teruglachen, en dan lopen ze vanzelf door...:grinning: