• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Review: Menzerna Final Finish PO 85RD (met video)

Dibbuz

Bastard of Bling
Medewerker
Tester of Bling
6 apr 2008
7.495
198
44
Menzerna Final Finish PO 85RD

De Menzerna Final Finish is een hele fijne finishing polish gemaakt om de meeste glans achter te laten op de lak. Deze polish is net als de Intensive polish gemaakt voor de nieuw lading krasbestendige lakken zoals op VAG auto's. Het moet zelf 3000grit sanding marks kunnen verwijderen. Deze polish laat geen swirls en hologrammen achter. De Final Finish bevat geen wax, fillers of siliconen.
De polish kan zowel op een excenter als rotary gebruikt worden en zelfs met de hand.

Tot zover de feitjes, nu de praktijk.

Na de goede ervaring met de Final Finish op een Lake Counrty Black Finishing pad(deze pad heeft zelf geen cutting factor en dus wordt alleen de polish gebruikt) op de Audi S4 van Tim besloten om ook deze te doen op mijn dierbare Leon. Deze heeft nog geen rotary gezien maar ik was zo onder de indruk dat ik dat wel aandurfde en dat wilt echt wat zeggen op mijn eigen wagen.

Ik heb een kleiner flesje van Meguiar's gebruikt omdat een grote literfles toch wel lastig werkt. Het is een beetje een creme en komt wat lastig uit de fles omdat het wat dik is.
Ik heb het aangebracht, uitspreiden en 1 pass inwerken met 1500toeren en dan weer afnemen, meer was echt niet nodig.
Ook heb ik het getest met langer doorwerken maar de polish werd niet helderder dus het werd niet verder afgebroken. Je moet wel langzaam gaan met die ene pass natuurlijk.

Afnemen ging gemakkelijk tenzij je droog gaat buffen dan heb je een een soort vlek zitten die lastig is af te vegen, ga niet zitten boenen maar gebruik een beetje detailerspray zoals de Last Touch en je veegt het er zo af. Ga je zitten boenen dan kan je krasjes veroorzaken op hele gevoelige lakken. Dit gebeurde dus ook op de Audi lak. Op de Leon had ik totaal geen last van die vlekken.

Er zaten hele lichte swirls hier en daar maar die gingen er zo vanaf met de Final Finish. De enkele diepere bleven zitten maar om daar ging ik ook niet voor. Om echt een 100% swirl en krasvrije bolide te krijgen is praktisch niet te doen.
 
Laatst bewerkt door een moderator:
@Dibbuz,.

Duidelijke review! Ik gebruik zelf de pinacle finishing polish op een groene LC pad (gedaviseerd door Tim)
Ben erg te spreken maar sta ook te popelen de menzerna te proberen. IS is al te krijgen via de shop?

Gr.
Snitser
 
Mooi review Dennis! Leuk he dat de lichte swirls als sneeuw voor de zon verdwijnen!

Snitser zei:
@Dibbuz,.

Duidelijke review! Ik gebruik zelf de pinacle finishing polish op een groene LC pad (gedaviseerd door Tim)
Ben erg te spreken maar sta ook te popelen de menzerna te proberen. IS is al te krijgen via de shop?

Gr.
Snitser

De Pinnacle Finishing Polish is ook erg goed, die gaf op de S4 ook een prima resultaat, maar de Menzerna was gewoon weer net even strakker.

De Pinnacle Finishing Polish kan eventueel ook op een zwarte pad gebruik worden om nog fijner af te werken. Maar groen werkt ook prima (de rode Golf V GTI hadden we op groen gedaan en dat resultaat was uitstekend!).