• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Review: Migliore Wax Frutta Blend Wax

B.K.

Detailing rookie
26 mei 2008
3.822
0
Migliore Wax Frutta Blend Wax​

Na de review van Rodders over de Migliore Orginal Blend, even een review over de Frutta van mijn kant.

Het is hier in de zon bijna 20°C en dan begint het natuurlijk weer te kriebelen. Ik had er echt zin in vandaag. Niet zo'n dag waarbij je denkt van "ik zal hem toch maar wassen want hij staat er maar zielig bij" maar een "haha vandaag kan ik me eens goed uitleven en genieten van waar ik mee bezig ben".

Voor de mensen die goed opletten, ja ik heb de Migliore Primo ook, daar zal ik binnenkort een reviewtje van maken. De wagen moet eigenlijk een lente-opfris-beurt krijgen. Maar ZOveel zin had ik vandaag ook niet. :)

Dit was gewoon een dringend nodige wasbeurt en even met een Quick detailer erover dag en genieten van de zon.

Goed, spullen buiten gezet. Wagen gewassen met een sopje Born to be mild en gedroog met de Air force blaster. Daarna... even een tasje koffie.

Terug gekomen in de garage, even over de wagen gegaan met de Migliore Endurance Quick Detailer.

DSC_0039800x600.jpg


Ik moet zeggen dat deze spray me echt bevalt, de spray-mist is zeer fijn zodat je niet aan het verspillen bent. Verspreiden gaat zeer makkelijk en je hoeft geen 25 keer opnieuw te vegen tot het residu weg is. Snel, eenvoudig en een lekker gladde lak nadien.

Zo fijn dat ik ondertussen al een 2de fles op voorraad heb staan.

Nadat ik de hele wagen rond was geweest had ik zin om de Frutta nogmaals te proberen. Ja inderdaad nogmaals. Vorig weekend had ik hem voor de eerste keer geprobeerd, maar dat eindigde niet zo goed. Nicknameless zijn post in het review topic van de Original blend verklaart dit wel denk ik.

Nu heb ik het toen opgelost met de wax af te nemen door water erop te sprayen. Dit werkte op zich wel goed maar dat was toch ook niet de oplossing.

Maar ok, vandaag met frisse moed opnieuw begonnen op mijn wagen.

De wax zelf :

Een mooie pot,

DSC_0026800x600.jpg


DSC_0027800x600.jpg


Met een nog mooiere inhoud,

DSC_0029800x600.jpg


DSC_0030800x600.jpg


Eens je het potje open hebt gedaan komt je een lekkere sinaasappel geur tegemoet. Heerlijk, niet chemisch sinaas maar echte sinaasappel geur. Geweldig, één van de best ruikende producten in mijn bezit.

De textuur was wat vaster, tot het eventjes in de zon had gestaan, toen werd het veel zachter en olie-achtig.
Nog maar een duidelijk teken dat de Migliore's echt makkelijker werken in warme klimaten.

Genoeg geroken aan die pot, tijd voor wat wax op de auto. Ik wist dat aanbrengen echt dun moest. Dit was vorig weekend wat mislukt omdat het de eerste keer was dat ik de frutta gebruikte. En zoals ik nu gemerkt heb, het toen echt wel te koud/vochtig was.

Nu dat de Frutta lekker warm was ging alles veel vlotter, gewoon 1 likje van de pot was voldoende voor een halve motorkap. Verspreiden ging ook een stuk makkelijker.

Zo dun mogenlijk aangebracht...
DSC_0024800x600.jpg


Zoals sommigen eventueel al weten gaat deze wax niet drogen. Je kan het zo lang laten zitten als je wil, hij blijft nat.
Na een minutje of 10-15 begonnen met afnemen. Ik had wat schrik omdat het vorige keer rampzalig eindigde, maar nu geen enkel probleem. Het is uiteraard iets waar je gewoon aan moet worden (een wax afnemen die niet droogt) maar met de methode die ik gebruikte geen probleem --> Neem een doek met korte vezels, geen fluffy doek. En haal het residu niet weg met grote vegen, draai kleine cirkeltjes net zoals bij het aanbrengen van de wax. Eens het grote deel van de wax weg is gewoon op-buffen met een langere vezel doek.

DSC_0031800x600.jpg


DSC_0032800x600.jpg


DSC_0033800x600.jpg


Resultaat, een mooie zachte lak.

Ook nog wat beading pics gemaakt.

DSC_0034800x600.jpg


DSC_0035800x600.jpg


DSC_0036800x600.jpg


Besluit :

Wat kan ik zeggen, de eerste keer vlotte absoluut niet. Maar deze keer was compleet anders. Dit is een wax waarmee je moet leren werken bij de juiste temperatuur, als het je dus niet lukt van de eerste keer geen probleem gewoon opnieuw proberen. :ja

Voorlopig krijgt hij van mij :)^
 
Goed uitgelegd, bedankt. Hou ons op de hoogte wat betreft standtijd/glans/beading/etc.
 
Mooie review bart :cool:
Het zijn waxen die je wat moet leren kennen, maar ik vind ze wel leuk :heart_eyes:
 
Goede review, duidelijk uitgelegd hoe het product te gebruiken en in welke omstandigheden. Ook mooie reflectie en beading foto's. :)^
 
Mooie review, ik heb gisteren voor het eerst met de wheel seal gewerkt, dat is er ook al zo een die je moet leren gebruiken, hele leuke uitdagende serie die Migliore :)^
 
Bedankt voor de review.

Tot nu toe heb ik niet de neiging om de Migliore waxen (van de 2 recensies die ik tot nu toe heb gelezen) aan te schaffen. "Uitdagend", "je moet ze leren kennen"..prima natuurlijk voor de detailers die al veel gezien en gebruikt hebben. Maar goed, Migliore blijft 'Toch weer eens wat anders' en dat Italiaanse klinkt soms wel wat exlusiever.. Ieder z'n eigen voorkeur natuurlijk. :)^

Ik hou het voor nu bij de wat gemakkelijkere easy-on/easy-off waxen met zo min mogelijk "gebruikshandleiding".
 
Klinkt als een echte HLE-99 wax, toch op een meeting eens kijken bij een eigenaar van deze wax. Net als een Victoria concours wax, ook zo eentje met gebruiksaanwijzing.
 
Lexusfreak zei:
ook al zo een die je moet leren gebruiken, hele leuke uitdagende serie die Migliore :)^

Inderdaad, iets om mee te leren werken. Een uitdaging is ook wel eens leuk. :ja

Je hoeft niet ervaren te zijn om de Migliore's te gebruiken. Gewoon goed opletten hoe en wanneer je de producten gebruikt.
Daarbij zeg ik wel dat als je voor het eerst een pot wax in je handen houd, het eigenlijk beter iets anders kan zijn als Migliore. Het vergt toch ietwat ervaring met detailen (zeker in het opzicht : ZO dun mogenlijk).
 
Bedankt voor de nuttige review :ja
Heb het tot nu toe kunnen weerstaan om enkele van deze producten aan te schaffen, gewoon aan het wachten op reviews.
Maar nu ik de reviews zo gelezen heb, denk ik toch dat de waxen niet echt aan mij besteed zijn.
Bandenproduct en quick detailer ga ik wel zeker eens testen.
Ben nu nog vollop aan het wachten tot er iemand met een review van de vloeibare migliore wax aankomt :-"

Bij mij moet het easy on - easy off zijn, bij eender welk weer.
Ik vloek al wanneer ik collinite moet aanbrengen, dan weet je genoeg.
 
Bart ik zie op de foto's dat je ook de endurance quick detailer gebruikt hebt, hoe bevalt deze?
 
B.K. zei:
Terug gekomen in de garage, even over de wagen gegaan met de Migliore Endurance Quick Detailer.

DSC_0039800x600.jpg


Ik moet zeggen dat deze spray me echt bevalt, de spray-mist is zeer fijn zodat je niet aan het verspillen bent. Verspreiden gaat zeer makkelijk en je hoeft geen 25 keer opnieuw te vegen tot het residu weg is. Snel, eenvoudig en een lekker gladde lak nadien.

Zo fijn dat ik ondertussen al een 2de fles op voorraad heb staan.

;)
 
Thanks, niet helemaal goed gelezen :schaam

Had me beter bij de bestelling van gisteren ook een paar van deze flesjes bij gedaan. Ach voor volgende keer.
 
Ik heb Red Mist :ja

Red Mist werkt ook lekker iets meer navegen voor de rest niet veel verschil, maar dit is wel een spray-sealant. Terwijl de Migliore enkel een Quick detailer is, met een klein beetje carnauba in.
 
In hoeverre is deze wax te vergelijken met b.v. Rubbish Boy´s Original edition. Deze heeft ook de eigenschap niet of slechts super langzaam op te drogen.

En wat Nicknameless ook al schreef ... ook daar blijven heel gemakkelijk pluizen van de doek in hangen. Volgende keer probeer ik het eens zoals bart het hier beschrijft voor de Frutta Blend
 
Geen flauw idee, nooit de RB geprobeerd. Ik kan je alleen maar adviseren te wachten tot het lekker warm is. Dit maakt het jezelf gewoon veel makkelijker ! :ja