• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Review : Mothers Wax California Gold Clay Bar Paint Saving System - Verbeterd!

John74

Detailing addict
28 apr 2009
536
65
49
Na wat marring op mijn Audi met Poorboys World Poly - Elastic Clay ben ik gaan zoeken naar een zachtere klei. Aangezien dat mijn lak niet zo vuil was(oefen paneel) wil ik graag zachtere klei gaan gebruiken. Zo ben ik bij Mothers gekomen.:grinning:
En zachtere klei is het zeker ! Het totale setje bestaat uit een detailspray, klei 2 stuks en een terrytowel. De detailspray ruikt lekker naar kaneel:heart_eyes: (kaneel stokken van de kermis). Het doekje heb in de verpakking laten zitten omdat ik al zoveel doeken heb:p
Het blokje heb ik in 2 stukjes geknipt en lekker warm gekneed en tot een plakje van 1 cm gemaakt. Al sprayend en glijend over het lak gaat het als een zonnetje.:-"
DSC_0031.jpg

De lak was al redelijk schoon maar toch haal ik er nog wat af.:)^
DSC_0032.jpg

En niet helemaal tot mijn verbazing laat ook Mothers een lichte marring achter.:| Conclusie : na het kleien eventjes na werken met een light polish.:)^
DSC_0034-1.jpg


+
een zeer zachte klei
goed verwerkbaar
spray ruikt heerlijk
voordelige set:)^

-
laat een lichte marring achter
stukjes klei zitten los in de doos en niet in een bewaar doosje zoals Meguiars
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Waarschijnlijk is deze deur al een keer gespoten of het heeft echt een zachte lak.:auw
 
Bedankt voor de review. Ik vind het een heel goed setje en ben er ook erg tevreden over. :)^

Nog een opmerking over de doek: het is een hele fijne microvezeldoek, die je ook voor het afvegen van polijstresten of wax kan gebruiken. Het is trouwens geen terry towel, zoals geschreven. Terry towel = badstof doek. De bijgeleverde doek is toch echt microvezel. ;)
 
Op mijn Fiat(zachte lak) was er ook wat marring te zien na het Clayen met de mothers clay. Ik moet er wel bij vertellen dat het mijn eerste keer was:schaam. Maar ik denk niet dat ik te weinig detailer spray(ruikt idd lekker) heb gebruikt, want het flesje is zo goed als leeg:)

Groeten,
Frederik
 
deze klei is zooo heerlijk!!
lekker zacht, makkelijk te kneden, en laatte op mijn alfa lak totaal geen marring achter (en die lak was ook niet echt hard ofzo)
 
Hoe verhoud deze zich met de klei die je in het Meg's pakket zit ( voor hen die er mee gewerkt hebben ): net zo zacht / agressief of ....
 
Duidelijke review, al heb ik geen problemen ondervonden met de PB klei. Gebruik nu de Dodo gentle grey klei, volgens mij was dit hetzelfde als PB als ik dat goed begrepen heb.
 
mk-us zei:
Hoe verhoud deze zich met de klei die je in het Meg's pakket zit ( voor hen die er mee gewerkt hebben ): net zo zacht / agressief of ....
Ik heb met allebeide gewerkt en heb het idee dat de Mothers zachter is.:)^