• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

[Review] Nanolex - Ultra Glass Sealant kit

SkyBuMp

Detailing guru
Tester of Bling
19 mei 2008
1.629
140
Hierbij een review van de Nanolex Ultra Glass Sealant kit.

Prijs:
De prijs van deze kit is €38, de sealant kost 29 euro en de cleaner 9.

Inhoud van de kit:
- 1x microfiber glass towel
- 2x applicator pads
- 1x 30ML Ultra Glass sealant
- 1x 100ML Premium Glass cleaner | instructie sheet

Specs volgens de fabrikant:
Nanolex Ultra Glass Sealant is the non-plus-ultra coating system for your automotive glass surfaces.
The system contains the highest technically possible amount of active raw ingredients such as nano-scaled SiO2, which are responsible for beading performance and durability.
The hydrophobic effect is extremely high, therefore water starts flying off the windscreen at amazingly low speeds (~35 Km/h).
The durability of Nanolex Ultra Glass Sealant is outstanding as well, with at least 18 months or 30000 km.
The product can be applied easily and efficiently, 3-6ml already suffice to coat a windshield.

How-to aanbrengen:
- Eerst het glas goed schoonmaken om te beginnen met clay (EDIT 14-5-2013: Let goed op dat je een clay lube gebruikt zonder silicone toevoegingen. Spray en Wipe is een geschikte claylube. Last Touch, zoals hier onder afgebeeld kan voor problemen zorgen mits niet goed gereinigd in de volgende stappen).
1.jpg


- Daarna de ruit nagelopen met Meg's Glass cleaner
2.jpg


- De Nanolex Ultra Glass Sealant kit
3.jpg


- Het glas daarna behandeld met de Premium Glass cleaner als prep voor de sealant. Dit is een kwestie van aanbrengen, inwerken en direct nabuffen.
4.jpg

5.jpg

6.jpg

7.jpg


- Daarna kan de sealant er over heen, aanbrengen met de applicator (make-up pad werkt ook) en ongeveer 15 min laten curen. Vervoglens de komende 2 uur niet in contact laten komen met water.
8.jpg

9.jpg


Het product is best zuinig in gebruik, hier een vergelijking tussen het gebruikte flesje en een nieuwe.
10.jpg


Filmpjes
- Roll-off bij het verkeerslicht in een stevige regenbui

- Rijden binnen de bebouwde kom met +- 50KM/u. De regenbui was "normaal" en wind minimaal

- Rijden op de snelweg tussen de 75 en 90KM/u. Ook hier was de regenbui "normaal" en wind minimaal.

Mijn bevindingen:
Tot nu toe heb ik de sealant maar voor een korte periode kunnen proberen in de regen, dus tot zover nog geen conclusie over de lange termijn.
De ervaring die ik tot nu toe heb is dat het product zich makkelijk laat verwerken. Aanbrengen is een eitje en afnemen net zo. Het lastige kan zijn dat je 2 uur moet wachten voor het "drogen" van de sealant, zeker als je geen overdekte locatie hebt.

Ten opzichte van andere glass sealants merk ik dat op lagere snelheden (40/50KM/u) er duidelijk meer beweging zit in de beads. Het hangt wel af van de hoeveelheid regen dat er valt en ook de windkracht speelt een rol. Hoe meer regen en wind hoe beter het effect. De fabrikant claimt dat vanaf 35KM/u het wegvlieg effect in komt, ik zie rond die snelheden op de Polo wel iets gebeuren maar niet overtuigend. Vanaf 45KM/u vind ik het effect goed bruikbaar zoals te zien op de filmpjes.

De ruitenwissers stuiteren niet en ik kan geen waas waarnemen tijdens het wissen! Ik ben benieuwd hoe lang de sealant zijn werk optimaal blijft doen voordat er merkbaar minder "wegvlieg effect" aanwezig is.
 
Dank voor de mooie review! :cool:

Interessant dat dit spul geen problemen met waas en stuiteren van de ruitewissers geeft. Dat zijn de minpunten van andere producten die ik geprobeerd heb (Provision Rain Clear en Carlack Glasverzegeling). Hoe de waterdruppels zich gedragen vind ik op de filmpjes vergelijkbaar met de Carlack.
 
Netjes. Ziet er mooi uit dat spul. Maar wat ik me altijd afvraag, hoe snel is dat spul er af als je wel een beetje je ruitenwissers gaat gebruiken? Hoe lang blijft het dan zitten?
 
Kawouter zei:
hoe snel is dat spul er af als je wel een beetje je ruitenwissers gaat gebruiken? Hoe lang blijft het dan zitten?

Bij zulke lage/hoge snelheden gebruik je die dingen niet meer, dus blijft het product redelijk lang zitten :grinning:

Zelf gebruik ik tot op heden nog steeds de Turtle Wax Clearvue Rain Cleer en de Pro Vision Rain Clear Repellant Gel tot volle tevredenheid en zelfs met dat spul gebruik ik de wissers niet ;)

Toch eens een keer de Nanolex proberen. :)_[]
 
Ik heb de Premium glass sealant van Nanolex al langer in gebruik en dan blijft makkelijk 12 maanden zitten. In de winter heb ik de ruiten met de-icer van Autoglym abused en ik moet zeggen dat de sealant daar goed door heen kwam. Uiteraard heb ik ook de wissers gebruikt op de lage snelheden. Na de mishandeling in de winter kon je wel zien dat de snelheden hoger lagen wanneer het effect goed in komt.

Deze vernieuwde Ultra sealant zou 1,5 jaar moeten blijven zitten volgens de fabrikant. Gezien m'n eerdere ervaring heb ik er wel goede vertrouwen in dat dat gehaald gaat worden. Het is nu bezien wanneer de eerste mate van slijtage zichtbaar wordt, dus wanneer ik harder moet gaan rijden zodat het effect in komt.
 
Ik gebruik de ruitensproeiervloeistof nooit eigenlijk. Dit soort glass sealants helpen namelijk om de ruit schoon te houden, vervuiling heeft dus minder kans om te hechten! Na de eerste beste bui is je ruit weer kraakhelder. Mocht de ruit echt zo vies zijn dan spuit ik de auto even af of dan is het hoogtijd voor een wasbeurt.

Hoe meer je de laag gaat aantasten met ruitensproeiervloeistof, wissen met vervuilde wisserbladen (lees zand er tussen), de-icers enz enz, hoe sneller de performance afneemt natuurlijk. Dat is met elke wax, sealant of coating.

Na enkele keren de ruit te besproeien met ruitensproeiervloeistof is de laag in elk geval niet weg :cool:
 
hello, je bent toevallig niet uit de buurt van antwerpen? zou het eens in een vergelijking willen gooien met rainX....
mooie review, met filmpjes(net dat stapje leuker dan foto's, een filmpje zegt ook meer dan 1000foto's he :D )
ik hou deze in het oog voor de duurzaamheid.
 
Acc_Focus zei:
hello, je bent toevallig niet uit de buurt van antwerpen? zou het eens in een vergelijking willen gooien met rainX....
Thanks! :-b

Ik kom inderdaad niet uit de buurt van Antwerpen. Ik heb jaren geleden wel Rain-x gebruikt. Mijn ervaring was destijds (op een andere auto) dat de roll-off pas bij snelheden van 70KM/u of hoger actief werd.
Daarnaast viel de duurzaamheid mij wat tegen, toen ben ik overgestapt op Provision.

Duidelijk verschil is er dus qua duurzaamheid en snelheid van de roll-off.
 
Hey Sky! Erg duidelijke write-up! Vooral met het beeld materiaal is het een totaal plaatje geworden. Florian mag blij met je zijn :-D
 
ondanks dat dit er veelbelovend uitziet houd ik het toch maar bij ruitenwissers. Ik heb het een tijdje op mijn ruiten gehad maar het is in de stad gewoon TE hinderlijk. Is deze echt stuitervrij?
 
Thegame1512 zei:
ondanks dat dit er veelbelovend uitziet houd ik het toch maar bij ruitenwissers. Ik heb het een tijdje op mijn ruiten gehad maar het is in de stad gewoon TE hinderlijk. Is deze echt stuitervrij?
Wat heb jij een tijdje op je ruiten gehad, waarschijnlijk een andere glass sealant. De ultra die ik in deze review "test" was op het moment van schrijven net een week op de markt.

Tot nu toe geen stuiterende wissers gehad, kwestie van wissers goed reinigen tijdens een wasbeurt. Afnemen met een washmit + shampoo (geen wash en wax shampoo gebruiken) is al voldoende.

Vandaag de Polo eens even snel gewassen, die was behoorlijk ranzig. Tijdens het afspoelen vlogen de druppels er bizar snel af... verder vrij weinig te melden nog :)
 
nicknameless zei:
Zelf gebruik ik tot op heden nog steeds de Turtle Wax Clearvue Rain Cleer en de Pro Vision Rain Clear Repellant Gel tot volle tevredenheid en zelfs met dat spul gebruik ik de wissers niet ;)

Heb je al een 50/50 test gedaan tussen deze 2 producten?