• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

review:poorboys spray&rinse wheelcleaner

Ik gebruik de spray en rinse eigenlijk alleen als mijn velgen van de auto af zijn!
Ik ben toch van mening dat het bij veel gebruik niet echt gezond is voor de rubber en ingevette delen van de wielophanging.

Ik zorg gewoon dat mijn velgen goed in de PB's Wheel Sealant staan en dan is het wassen met shampoo de EZ brush en een wash mitt een fluitje van een cent!
 
Het lijkt er wel op, maar is de spray & rinse eigenlijk een "zure" reiniger?

Ik zoek expres een aggressieve reiniger omdat ik met wat aangebakken remstof zit (BMW, spaakvelgen, winter... ), van wat ik ervan begrijp zijn de meeste "veilige" velgenreinigers alkalisch terwijl je voor remstof nou juist een zuur nodig hebt :weetniet
 
dan moet je blue yel hebben, voor normaal gebruik moet je die 1 op 100 verdunnen, bij puur gebruik komt je lak eraf na 20 seconden.

dus die gaan dan wel schoon worden.
 
rickk zei:
Het lijkt er wel op, maar is de spray & rinse eigenlijk een "zure" reiniger?

Ik zoek expres een aggressieve reiniger omdat ik met wat aangebakken remstof zit (BMW, spaakvelgen, winter... ), van wat ik ervan begrijp zijn de meeste "veilige" velgenreinigers alkalisch terwijl je voor remstof nou juist een zuur nodig hebt :weetniet
Volgens mij wel, als je nog even geduld hebt kan je een zuurvrije velgenreiniger bij ons bestellen :)^
 
Fi-Wi zei:
Tja, mij ook. Echt zo'n oranje-roestkleur. Volgens mij heb ik er remtechnisch geen last van (mijn remmen piepen net zo hard als voor de behandeling :-" ) maar ik vond het toch het vermelden waard.

Heb hetzelfde bij de wagen van men vader, enkel gebruik ik geen velgenreiniger. Zelfs als ik nog niet begonnen ben aan de velgen zijn de remschijven oranje, komt dus volgens mij enkel door het water.
 
Als ik het dus zo lees, dan is het gewoon roest... dat gebeurd nu eenmaal, remschijven zijn niet van RVS gemaakt ;) Zelfs als er regen op komt dan roesten ze. Niets aan de hand, dat hoort gewoon.
 
-Vanquish- zei:
Heb hetzelfde bij de wagen van men vader, enkel gebruik ik geen velgenreiniger. Zelfs als ik nog niet begonnen ben aan de velgen zijn de remschijfen oranje, komt dus volgens mij enkel door het water.
Nee hoor, ik gebruikte in het verleden enkel APC (1:10) (daarvoor pure Dasty) om mijn velgen te reinigen en daarmee verkleurde de schijven niet.

Ik zag het gelijk toen ik S&R er op spoot. Na een minuut verkleurde de schijven en zoals ik al aangaf is dat niet met simpel "even remmen" te verwijderen.

Nogmaals, het is niet schokkend en/of levensbedreigend maar wilde het toch even vermelden.

De Wheel sealant van PB's is een volgende aanschaf want ik ben niet kapot van het effect van WheelWax maar da's een andere discussie.
 
Nou, ik heb altijd na het wassen of na een regenbui, of tijdens het reinigen van de velgen. Ongeacht het product. Hele mooie goud gekleurde remschijven :D

Ga me er niet aan ergeren. Velg is toch al enorm open. Er is meer in het leven! En komt gewoon door het materiaal van de remschijven, die roesten nu eenmaal :roll Dat is de natuur.

Doe je verder niets aan, een maal rijden en ze zijn weer schoon :grinning:

Heb hier een foto van Viva italia in uhm 2007.

Auto was schoon, en dit gebeurde tijdens een regenbuitje:
Dus al die gele druppeltjes, zijn gewoon druppeltjes regenwater.

IMG_0220.jpg
 
Om hier nog even op terug te komen..

Het is zeker agressief spul dit.

VelgenWassen127.jpg


Zo zagen ongeveer al mijn velgen eruit.
Met normale shampoo er niet af te wassen..

velgenbehandelen004.jpg

velgenbehandelen009.jpg

En dit was na gebruik..

Toen ik over de velg heenkeek tegen het licht in.. Zag je de damp van de velg afkomen :grinning:
En je neusharen trekken nog net niet krom.

Voor mij een goede reiniger.. Zal hem alleen gebruiken als het echt nodig is.
Anders blijft er niks van de beschermlaag over..