• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Review: Poorboys World Natural Look Dressing, mooi op meer dan leder alleen

ladybug

Detailing rookie
16 mei 2008
438
0
pb_natlook_leath.jpg


Verkrijgbaar in 2 maten fles: 493ml (€12,00) en en voor de veelgebruikers: 946 ml (€17,99)


Allereerst de verpakking: Eenvoudig zoals alle Poorboys producten maar de dop dosseert makkelijk. Ik heb de kleine maat en er blijkt weinig product nodig te zijn voor een groots resultaat dus ook met een kleine fles kun je lang doen, ik schat zeker zo'n 40 auto's.

De klus: Het interieur van mijn Z3tje, de lederen stoelen zien wat vaal van kleur, het dashboard mag wat opgefrist.
Het interieur bestaat vooral uit delen met leder bekleed en plastic delen met een leder nerf.

Zo ziet het interieur eruit voor behandeling met de Natural Look:

pb_natlook_leath_voor01.jpg


Het leder en plastic zien wat dof en vlekkerig, al is dat op een foto moeilijk vast te leggen

Allereerst maak ik het interieur schoon met lauwwarm water, een goed uitgeknepen sponsdoekje en wat zadelzeep. Maar een andere zachte zeep, bijvoorbeeld Driehoek uit een pot of groene zeep kan ook.
Gebruik wel een minimale hoeveelheid zeep, zeker op leder want zeep heeft een uitdrogende eigenschap.

Daarna heb ik alle delen ingevet met een gele Menguiars pad. Ik heb steeds een klein beetje product op de spons gedaan en dit wat verdeeld over de spons alvorens ik het ga uitwrijven op het te behandelen oppervlak.
Wat direct bij het gebruik opvalt is de haast luxe geur die bijna de perfecte combinatie lijkt van "Nieuwe auto" en "Ledergeur". Daarnaast zie je zowel leer als kunststof delen gelijk opleven.
Bijzonder aan dit middel vind ik dat de kunsstof delen met ledernerf een hele goede lederimitatielook krijgen.
Het verschil tussen leder en kunststof delen wordt minder zichtbaar dan voor de behandeling. Wat zeker met een gecombineerd dashboard een mooi resultaat geeft.

pb_natlook_leath_na02.jpg


Zowel kunststof als leder wordt erg mooi. Het kunststof met ledernerf lijkt met de Natural Look meer op echt leder

De Natural Look wrijft makkelijk uit. In vergelijking met veel cockpitsprays gaat dit product niet "zweten". Het droogt snel en mooi gelijkmatig zonder vlekken.
Ook een voordeel is dat het niet vettig wordt. Je kunt prima delen als je schakelpook en stuur ermee behandelen. Ik heb 2 uur na behandeling weer in de auto gereden en dan is je stuur niet vet of glad meer. (veel cockpitsprays en ledervet mag je niet gebruiken op een stuur, omdat het te glibberig wordt en dus gevaarlijk).
Ook delen met nopjes en nerfjes zijn gemakkelijk te behandelen, het hoopt zich niet op tussen nerfjes en naden. Tip: Wrijf van leder de naden extra goed in, dit zijn de zwakke plekken in je leren bekleding die vaak het eerste kapot gaan.

Op glad plastic (zoals de airbag afdek aan de zijkant van de stoelen) vind ik dit product wel minder presteren. Met de Poorboys World Trim Restorer werden die delen wel weer erg mooi.

Eindconclusie: Poorboys World Natural Look Dressing is een zeer hoogwaardig en multi-toepasbaar product voor een hele betaalbare prijs. In vergelijking met een bus cockpitspray veel zuiniger en goedkoper in gebruik. En het resultaat doet de naam van het product absoluut eer aan: Een natuurgetrouw resultaat. Het interieur ziet er vooral nieuw en schoon uit, i.p.v. gepoetst en vettig.
De heerlijke luxe "nieuwe auto" geur met een vleugje leerlucht zal ook in een interieur zonder leder zeker goed scoren.
Kort gezegd een heel goed product voor wie niet van zware maskerende luchtjes houdt en zijn interieur vooral wil schoonmaken én vernieuwen.
Dit product mag eigenlijk bij geen detailingfan in de collectie ontbreken!


Zo ziet het interieur eruit na behandeling met de Natural Look:

pb_natlook_leath_na01.jpg


De kleur van zowel het leder als de "lederlook" plasic delen zijn verdiept
 
Hele mooie review, ik denk dat ik op die overschakel als de Meg's Aloe serie hier op is.
 
Dank je, die heb ik nog nooit gebruikt maar qua leder als ex-ponybezitter ben ik beslist veel gewend qua producten.
Deze Poorboys heeft zeker indruk gemaakt! En dan zo mooi geprijst ook nog.
Je begrijpt ook haast niet hoe ze het kunnen maken, een middel wat zo goed scoort op zoveel verschillende ondergronden.
 
ik gebruik het ook al een hele tijd en ben er helemaal weg van:

- lekkere geur:d
- super veelzijdig
- zeer spaarzaam
- aantrekkelijke prijs


kortom en super toppie mega geweldig product...Tim ik reserveer alvst voor 5 juli de grote fles bij je8d
 
Ik heb het gekocht voor mijn skai zetels maar als ik het zo zie en lees kan ik het werkelijk overal voor gebruiken binnenin, behalve de vloermatjes. Weldra eens testen!
 
Het zou mij niet verbazen als je het zelfs als lipgloss kan gebruiken ;)
Maar even serieus, Poor boys claimen dat het zelfs op stof en vinyl kan, op cabriodaken zelfs.
Al zou ik dat laatste niet proberen. Moet toch goed waterafstotend zijn.
 
ladybug zei:
Het zou mij niet verbazen als je het zelfs als lipgloss kan gebruiken ;)
....

Het zou mij verbazen moest Citroën DS lipgloss gebruiken. :D


to the point:

- mooie review
- grotendeels dezelfde besluiten bij jou als bij mij.

Vraagje:
- is er een verstuiver bij? Of doe je wat product op een applicator pad?
 
Ik heb het al een keer met een plantenspuitje geprobeerd, maar die gaan helaas niet lang mee. Spijtige zaak is dat. Ik vind het prettiger werken om een beetje NL op een doekje te vernevelen en dan aan te brengen. In wezen is een applicator dezelfde werkwijze, maar net iets onhandiger.
 
Ik gebruik toch een sprayer..gaat perfect vind ik.:)^
Hij is net iets te vloeibaar om op een pad te doen ,dan knoei ik veel te veel.
 
Vind em op zich niet te dun hoor, klein drupje op een gele pad (zo'n 1 euro zoveel ding van Menguiars) en even over de pad verdelen.
Knoeit niet makkelijk. Alles met beleid he
 
Ja, destijds waren die pads heel schappelijk geprijsd als je ze 'in bulk' kocht. Nu zijn ze 3 keer zo duur maar zit er een kartonnen kaartje rond. Ik wist dat drukwerk niet goedkoop is, maar zo duur, dat kon ik me echt niet voorstellen. Dan moet de zak van het brood toch ook duurder zijn dan het brood zelf. Bij onze bakker staat er nochtans: 'Snijden en verpakken: 5 cent'.

Of maak ik nu een hele kromme redenering:D
 
Ziet der netjes uit.
Ben ook nog aant kijken naar een middels voor het leer.
Aangezien mijn pa zijn gehele dashboard, middenconsole zittingen en delen van de deur voorzien is van Leder.

Mooie zetels BTW :cool:
 
Hallo,
Zopas heb ik mijn skai interieur met de Poorboy's Natural look ingewreven en ik ben erg tevreden.

Ik heb het op mijn deurpanelen, zetels, middenarmsteunen, stuurkolom en B-zuilen gewreven en het effect is bijzonder geslaagd.

Ik heb het aangebracht met een oud microvezeldoekje, en ook met een gele Meguiars pad. Beide methodes zijn goed, maar voor tussen de repen op de zetels te kunnen is het doekje wel beter.

Het doekje werd ook behoorlijk smerig. Tijd voor all purpose cleaner?

Ik was van plan een hoekje over te laten om dan het effect te kunnen zien na een paar weken, maar ik was even verstrooid en heb ook dat laatste hoekje van dat deurpaneel ingewreven.

De auto ruikt ook erg lekker binnenin.

Eerste klas product. Misschien volgen er nog Poorboy's producten.