• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Review: Poorboy's World - QD+

stimpy68

Detailing guru
5 mei 2008
4.480
115
55
PBQDplus.jpg


Vandaag eens de QD+ uitgeprobeerd van Poorboy's. Het is een detailerspray, maar zoals de naam al aangeeft een "plus" detailer spray.
Wat is nu de plus in deze detailerspray hoor ik je vragen? :-"

In deze detailerspray zit carnauba, het geeft dus een extra glans en wat bescherming.
Zoals je van Poorboy's gewend bent, is ook dit product ook in de zon te gebruiken.
Waar ik het dus het meest voor zal gebruiken en waar het voor mij echt ideaal voor is, dat zijn deursponningen en randen onder de achterklep en motorkap.
Hiervoor gebruikte ik altijd de Meguiar's Last Touch, op zich perfect spul, maar het kon beter.

Dit zijn altijd lastige plekken om te waxen en schoon te maken en te waxen. Ik spuit wat QD+ op een MF (eerst goed schudden om de carnauba goed te mengen) en neem die delen af
met de QD+, pak een schone en droge MF en poets het op tot hoogglans, klaar!

Het is natuurlijk ook gewoon te gebruiken als normale detailerspray op de hele auto, dan werkt zoals alle detailersprays, opsprayen, verdelen, droge residu afnemen met een droge MF.
Het kan ook gebruikt worden op chrome e.d. en alle soorten velgen.

Het is in mijn ogen echt een aanrader en dit is dus voor mij een mooie aanvullig aan mijn groeiende assortiment. :ja
 
Een beetje wel, alleen is de UQD vrijwel 100% synthetisch, de QD+ bevat carnauba.
Ik zou de UQD niet gebruiken voor deursponnigen e.d. Tevens kun je UQD niet in de zon gebruiken, QD+ wel En dat is echt een voordeel.
 
Fijn dat ik het alvast weet ;)

Ik krijg hem ws morgen of als ik pech heb dinsdag ook. Ook goed op glas? of moet je dat juist niet doen?
 
sjoerdnijhuis zei:
Fijn dat ik het alvast weet ;)

Ik krijg hem ws morgen of als ik pech heb dinsdag ook. Ook goed op glas? of moet je dat juist niet doen?

Ik heb hem toch de 11e verstuurd? Had je hem nog niet binnen?

Hij werkt op glas! QD+ moet je door de carnauba wel even nawrijven (geldt voor alles waar je het op doet).
 
Interessant... klinkt goed, ik ben benieuwd hoe deze gaat bevallen. De UQD ben ik nl. niet écht kapot van...
 
Is dit een goede keus om je wax tussen de wax beurten mee te boosten?
Ik ben namelijk deze QD+ van plan inplaats van de Meguiars UQD.
 
Heb hem vandaag binnen gekregen, dus ws weet ik in het weekeinde meer.
Hij ruikt ook geweldig!!
Hoort er trouwens een sprayer bij? die heb ik er nl. niet bij :(
 
Hoort volgens mij wel een sprayer bij... even Tim een pm/mailtje sturen moet goed komen!
 
Hunter zei:
Kan je deze ook verdunnen (zoals bijvoorbeeld Last Touch)???
Of gewoon zo te gebruiken?

dit is gewoon gebruiksklaar... aangezien last touch uit de detailer lijn van meguiars (normaal bedoeld voor de professionele markt) komt en ook in grootverpakking komt is die geconcentreerd in de fles/gallon en moet je die aanlengen met water..
 
Last Touch is in principe een RTU (Ready To Use) product, dus niet geconcentreerd, maar voor het kleien moet je het 1:1 verdunnen.
QD+ van Poorboys is er ook in grotere verpakkingen te krijgen.
 
Ook eens proberen dan, vind zelf de spray & wipe al beter dan de Quick Detailer.
Die spray & wipe ga ik sowieso ook maar eens in een grote verpakking bestellen als het er is.
Heerlijk spul. En die QD+ gaat ook mee met de volgende bestelling.
 
De grote Spray & Wipe staat in het vliegtuig en komt de komende dagen binnen. Deze heeft meer reinigingskracht dan de Meguiar's Quik Detailer, daarom mag de Spray & Wipe ook waterless wash heten. :cool:
 
Wil je er 1 voor me reserveren Tim?
Want ik gebruik em met kleien, na het wassen, en inderdaad ook voor de vlekken tussen de wasbeurtjes door (die er op zitten op die ene dag per week dat ik niet was, hahaha grapje).
Na een paar 100 km snelweg poetsen de insekten zo van je front af met dat spul, en staat je auto er weer bij alsof tie net gewassen is. Gewoon onmisbaar in iedere auto.