• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Review: Poorboy's World - QD+

Fi-Wi zei:
Dat zou inderdaad kunnen, maar ja de helft van de tijd poetsen kost je dan ook (bijna) 2x zoveel.

Ik weet het, geld is ook niet alles. :cool:
het is idd een stuk goedkoper, had zelf nog niet echt naar de kostprijs gekeken:schaam
Ik ben in ieder geval zeer tevreden van de red mist, maar de QD+ zal er waarschijnlijk ook nog wel ooit komen.
 
Dibbuz zei:
Veel beter dan Meguiar's Ultimate Quick Detailer!

Volledig mee eens, alleen het aanbrengen is wat lastiger. De UQD kan je gewoon op het koetswerk vernevelen en oppoetsen, de QD+ spray je best op een doek en oppoetsen met een andere doek. Andere werkwijze dus maar ik heb hier nog een halve bus UQD staan en deze is werkloos sinds ik de QD+ heb.
 
Ik laat de QD+ even curen (1-2mins) voor ik het afneem, zeer makkelijk af te nemen. Ik heb ook nog een halve UQD staan én een gallon M135 (pro UQD) staan. Gebruik het wel op mijn velgen :D
 
QD+ gebruiken icm met een Poorboys Applicator,.daarna met een DMT (of andere doek) na wrijven! Werkt perfect.
 
Ik verwijder er na het wasen van mijn (zwarte) auto ook de nog achtergebleven kalkvlekken mee weg. Werkt echt perfect, en zoals Dibbuz al zei: je lak wordt echt superglad!
 
Met de UQD kan het geen kwaad om over de trim te gaan, is dat ook zo met de QD+? Tot op heden mijd ik angstvallig de trim met de QD+ omdat er Carnauba in verwerkt zit.
 
Volgens Tim is het een eventuele cleaner die erin zit die kunstof wit uit laat staan niet de carnauba. Uiteraard zijn er altijd uitzonderingen.
 
Fuzion ,Supernatural alvast niet.. Meestal krijgen mensen dit na gespeeld te hebben met Turtle Wax ,waar je dit wel van krijgt omdat er een lichte vorm van polish inzit zoals Dibbuz zij.
 
Als het goed is niet maar voorkomen is altijd beter dan genezen.
 
Ik gebruik de QD+ gewoon over de trims en raamrubbers (en de zijramen). Dit laat geen witte resten achter. Ik merk alleen dat de QD+ wat sneller wegspoelt van het rubber dat daardoor een beetje vlekkerig wordt.
Dit heeft waarschijnlijk ook te maken met het feit dat de raamrubbers voor het laatst in het najaar :)schaam) behandeld zijn. Als ze goed gevoed zijn, denk ik dat dit probleem zich niet voordoet.

Verder is het inderdaad een super-product: zeer zuinig in het gebruikt, het ruikt heerlijk en het laat een mooie glans en bescherming achter.
 
Dit klinkt allemaal errug goed. :)^ Spuiten jullie dit nu gelijk op de auto of toch eerst op een MF doek/pad?

Tim schreef al ergens dat het ook op glas kan. Kan ik QD+ dus ook gebruiken voor het glazen dak van mijn 307SW? Ik was al iets aan het zoeken om daarop te doen, maar als ik dit kan gebruiken is het helemaal makkelijk (hoef ik niets extra's te kopen)...$$)

- Paul
 
Ik gebruik het nu sinds 2 weken.

Wat ik doe is de QD+ op een pad sprayen en daarmee de auto inwrijven.
Vervolgens wrijf ik het dan met een MF doek weer uit.

Of dit de juiste manier is weet ik niet : het werkt in ieder geval wel :)^

Voor glas gebruik ik trouwens de Spray & Wipe van PB's.
De QD+ heb ik daar nog niet voor gebruikt.

Gr. Arjan
 
Ik spuit het wel rechtstreeks op de lak. Dat vind ik makkelijker werken dan eerst op een doek oid. Eenmaal op de lak, wrijf ik het uit met een mf-doek, net zolang tot het helemaal uitgewreven is. Werkt ook super!

@307SW: je zou het ook zeker op je glazen dak kunnen doen. Vergeet alleen niet dat QD+ geen schoonmaakmiddel is, bovendien zijn er goedkopere middelen.
 
@DKBM:
Ik bedoel het ook niet zozeer als schoonmaakmiddel. Ik zocht meer iets dat ervoor zorgt dat bijvoorbeeld de regen mooi als druppels erop laat liggen en dat ze er makkelijk afwaaien bij het rijden. Je maakt immers niet telkens dat glazen dak schoon met een trekker als het 's nachts vochtig is geweest.

- Paul
 
Paul, heb je het raam ook wel eens geclayed en dan in de wax gezet ?

Doe dat met mn voorraam ook en dat werkt perfect. Heb bijna nooit geen ruitenwissers aan.

Gr. Arjan
 
Arjan,

Klei heb ik nog niet, staat nog op mijn "nog te kopen-lijst". $$)

Ik wist verder niet dat je wax ook gewoon op glas kan gebruiken. Komend weekend ga ik eens mijn auto grondig wassen en dan ook in de Blackhole en Natty's Blue zetten. Dat kan ik dus ook gewoon op het glas smeren??

- Paul
 
Ik smeerde er altijd Mequiars Tech2 wax op.
Denk dat je de Natty's Blue er ook wel gewoon op kunt doen ?

Gr. Arjan