• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Review: Poorboy's World - QD+

Wat is nu eigenlijk het verschil tussen de QD+ en de Spray & Wipe ?

Begrijp ik nu goed dat het enige verschil is dat er in de QD+ wel carnauba zit en deze niet in de Spray & Wipe zit ?
Zoek eigenlijk een product om de auto na een regen bui (en sahara zand) of een muggenaanval weer toonbaar te maken zonder dat ik de gehele auto met een washmitt moet doen.

Doe dat nu nog met de QD+ (werkt erg goed - de muggen vliegen de keren erna eraf) naar dat begint een beetje een dure oplossing te worden :rules

Gr. Arjan
 
Laat ik voorop stellen : Ik ben uiterst tevreden over de QD+ !

Maar ik betaal ik 20 euro voor 946ml QD+ en 15 euro voor 1892ml Spray & Wipe.
Als beide producten even goed schoonmaken kan ik dat dus beter met Spray & Wipe gaan doen en alleen als ik op een meeting ben de QD+ gebruiken.
Heb nu in 1 week tijd 350ml QD+ erdoorheen gejaagd, gaat dus best wel hard.

Gr. Arjan
 
Dat is dus precies andersom dan dat het mij destijds verteld is :weetniet

QD+ heeft carnauba om de waxlaag te boosten en extra glans te bezorgen,
S&W was om de auto snel te ontdoen van licht vuil / stof.

Gevalletje van door de bomen het bos niet meer zien :-"
Ga gewoon van beide maar een nieuw flesje bestellen en het dit keer op de juiste manier gebruiken :D

Gr. Arjan
 
Misschien is het beter om de QD+ te gebruiken juist voor die vliegen, laat je gelijk weer een extra waxje achter voor de volgende "lading"
 
Of neem de QW+ ipv de QD+ na het wassen. Dan heb je nog meer bescherming en hoef je tijdens meetings alleen maar (verdunde) Spray&Wipe te gebruiken, dus nog goedkoper. :)
 
Vanmiddag voor het eerst de QD+ gebruikt, nadat ik mij auto met Dodo's BtbM had gewassen. Er zat nog een Collinite 845 jasje omheen dus kon volstaan met een booster. Tot nu toe gebruikte ik Meg's UQD maar heb als test de QD+ gekocht.

Eerst goed geschud om de Carnuba goed te mengen maar daarna liep ik tegen het manco van de PB-sprayer aan. Deze kent eigenlijk maar 2 standen: nevel of een dunne straal. Ik heb met water nog geprobeerd een tussenvorm te krijgen maar dat lukt (in tegenstelling tot de Meg's die ik bij de hand had) niet met deze sprayer: Minpunt helaas!

Maar goed, dit minpunt is enkel PB's en niet QD+ aan te rekenen.

Na het schudden heb ik een LC roodpad gebruikt om de QD+ aan te brengen. Eerst de pad even met PB's Spray and Wipe ingespoten ivm de verzadiging, waarna de QD+ erop werd gespoten. Ondanks het schudden zie je duidelijk de carnuba stukjes op je pad, waarmee m.i. het belang wordt aangetoond dat je niet direct op de lak spuit maar eerst op een pad.

Na het inwrijven tot een minuut gewacht om het vervolgens uit te wrijven met een MF doek. Ging redelijk makkelijk, ondanks dat de zon op de auto stond te branden. Omdat mijn trims later op de middag werden behandeld ging de QD+ gewoon er over heen. Auto glimt weer zoals hij hoort en is lekker glad. Bovendien ruikt het spul heerlijk bij het aanbrengen.

Grote verschil met UQD is dat hier carnuba in zit dat even moet curen itt de 100% syntheet, UQD dat daadwerkelijk een spray en wipe-product is.

Product is dus makkelijk in gebruik en ruikt lekker maar het resultaat zal nog moeten blijken.
 
De lak wordt er ook superglad van, maar dat heb je wellicht niet opgemerkt omdat je wagen goed onderhouden is. Zeker eens gebruiken op een auto die minder goed in de wax staat en eens aan de lak voelen voor en na QD+ :ja
 
@Fi-wi, probeer de qd+ eens aan te brengen met een PB microfiber applicator. werkt ook super goed! Enne...wat vond je van de geur? ik blijf er aan ruiken haha!
 
-Vanquish- zei:
De lak wordt er ook superglad van, maar dat heb je wellicht niet opgemerkt omdat je wagen goed onderhouden is. Zeker eens gebruiken op een auto die minder goed in de wax staat en eens aan de lak voelen voor en na QD+ :ja
Ik heb het zeker wel gemerkt. Nadat ik de rode LC over de een droog deurpaneel haalde bleef deze "hangen" waardoor deze op de grond viel! :0 De behandelde panelen waren echter bijzonder glad.

Ik heb mijn werk voortgezet met een zwarte LC, wat uiteraard ook ging.

@Snitser: geur is idd heerlijk, zoals het een PB-product betaamt. :heart_eyes: De app pad heb ik niet gebruikt omdat ik de LC erg fijn vind maar k ga er vanuit dat die pads ook uitstekend werken.