• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Review: Poorboy's World - Trim Restorer

Meg's glimt ook niet echt, dat vind ik ook niet mooi. Maar hij heeft wel iets van een glans en maakt de banden mooi donker.

Wat ik ook wel mooi vind is dat ie een beading geeft als je de auto wast. Doet de PB dat ook?
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Nog nooit opgelet eigenlijk, zal ik de volgende keer zeker doen.
Je mag het natuurlijk ook zelf testen:-&
 
mmm...die dag kom ik net terug van vakantie,...Jammer.Binnenkort komt er bij mij nog een quotro langs!
 
Heb ook Black Wow nog nooit gebruikt maar de Poorboys heeft wel een beading.
En glimt inderdaad niet (een beetje). Eigenlijk geeft ie banden een nieuwe banden look zonder het effect van... ik heb er wat opgesmeerd.
Duurzaamheid is ook prima (en ik kan het weten, was mn auto 3x per week hahaha).

Wil best eens reviewen, maar heb geen Black Wow. En Bold n Bright gaat bepaald niet snel op, je hebt er zo weinig van nodig.
 
Ik heb vanavond PB Trim Restorer geprobeerd op de grill van de auto en de rubberlip onder de voorbumper.

Van de voorbumper is de foto door het weinige licht niet goed genoeg om neer te zetten, van de grill is het verschil goed te zien.

Tevens heb ik het op de raamrubbers gebruikt welke het onder luid gejuig opnamen, die waren echt hard toe aan een behandeling en kunnen nog wel een herhaling gebruiken.

Hier de foto's van de grill voor en na.

Voor:

dscn0687vb7.jpg


Na:

dscn0689gc8.jpg


Voor close-up:

dscn0688bc2.jpg


Na close-up:

dscn0690rc6.jpg


PB Trim Restorer is eenvoudig aan te brengen en is erg zuinig in gebruik. Uitpoetsen mag maar is niet nodig, zonder uitpoetsen blijf het resultaat glanzender met uitpoetsen wordt het mooi donker met een matte tint.
 
Het is heerlijk spul in gebruik. Aanbrengen gaat zo makkelijk en het kunststof leeft meteen op.

Ook de geur is lekker, heerlijke kokosnoot lucht.
 
Iedereen is echt larisch over dit product :D

Hoe is de duurzaamheid trouwens op het exterieur gebruik in vergelijking tot ASD? En hoe de interieur?
 
Ik ben het aan het testen. Het heeft het al gewonnen van de Swissvax Protecton!

De ASD is een siliconengoedje en daar zal Trim Restorer het ook van winnen, denk ik.
 
Mensen wat doe ik verkeerd??

Ik had op advies van Tim ook PB trim restorer gekocht. Ik had woensdagavond een aantal kunststof delen behandeld maar tot mijn grote schrik zag ik vanochtend dat na een regenbui het op de kunststof strip van mijn achterruit was gaan vlekken.:( :confused: Alsof het er door de regen was afgespoeld...

Ik krijg er ff geen foto ingeplakt maar ik baal hier best wel van.

Ik had het er netjes dun opgedaan en het was ook gewoon goed ingetrokken.

Doe ik iets verkeerd, ligt het aan het kunststof of hebben jullie dit ook al eens ervaren?
 
Hoi Timon, wat vervelend. Was de strip misschien erg vies (soms zie je het niet) toen je hem behandelde met de restorer?
De vlekken krijg je waarschijnlijk wel weg met detailingspray of spray & wipe van Poorboys.
 
Misschien dat het kunststof nog een behandeling nodig heeft?

Als je de kunststofstrip droog maakt met iets en even opwrijft blijft het dan ook zo?

Een foto maakt het verhaal wel een stuk duidelijker natuurlijk om precies te zeggen wat het zou kunnen zijn.
 
Denk dat JohnnY gelijk heeft, en je het misschien nog een keer moet behandelen. Sommige delen kunnen wel eens wat 'dorstig' zijn. Zou het opnieuw doen tot het verzadigd is, en dan evt. even nawrijven.

Dat het schoon is voor behandeling is ook wel belangrijk.
 
Misschien lees ik er te snel over heen, maar waarmee kan je nou het beste TR mee aanbrengen? En ik neem aan dat je het doet nadat je alles in de flink gepoetst hebt, maar kan het geen kwaad als je net een stukje lak raakt ofzo?
 
Ik breng trim restorer aan met badstof, in dit geval een washandje. Even sprayen op het doekje en vervolgens aanbrengen. En doordat een washandje niet zo groot is, kan je er heel precies mee werken. Kind kan de was doen.
Volgens mij kan aanraking met de lak geen kwaad. Ik neem residu op de lak altijd direct af met een microvezeldoek en de lak is net zo glad als elders. helemaal voorkomen kan je het toch niet, want wat is het alternatief: de auto rond de trims afplakken? :)
 
DKBM zei:
Ik breng trim restorer aan met badstof, in dit geval een washandje. Even sprayen op het doekje en vervolgens aanbrengen. En doordat een washandje niet zo groot is, kan je er heel precies mee werken. Kind kan de was doen.
Volgens mij kan aanraking met de lak geen kwaad. Ik neem residu op de lak altijd direct af met een microvezeldoek en de lak is net zo glad als elders. helemaal voorkomen kan je het toch niet, want wat is het alternatief: de auto rond de trims afplakken? :)

Whaha heel je auto afplakken jah! :D
Nee thnx voor je antwoord, washandje wordt het dus.
 
Anders zijn er in de shop wel badstof applicator pads te krijgen! Die werken ook super! Ook handig voor het aanbrengen van Natural Look in je interieur!