• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Review: Race Glaze Alubright en Jet Lag

Matthijs

Detailing rookie
29 jul 2008
263
0
Hallo mensen,

Vandaag heb ik Race Glaze Alubright Deoxidiser en Jet Lag Non Paint Laquer uitgetest op het motorblok van mijn Honda CB50J

Vandaag met de cilinder begonnen. Voor:
IMG_3283.jpg


IMG_3284.jpg


IMG_3285.jpg


IMG_3286.jpg


IMG_3287.jpg


Met Race Glaze Alubright Deoxidiser heb ik de oxidatie op het metaal verwijderd. Ik heb het ingewerkt met diverse borstels:
IMG_3288.jpg


IMG_3290.jpg


IMG_3291.jpg


IMG_3292.jpg


Na de Alubright:
IMG_3297.jpg


IMG_3298.jpg


IMG_3300.jpg


Daarna in de Race Glaze Jet Lag Non Paint Laquer gezet om het kale metaal te beschermen tegen invloeden van buitenaf!
IMG_3302.jpg


Met als eindresultaat:
IMG_3303.jpg


IMG_3304.jpg




De cilinder is echt voor 75% beter geworden vind ik zelf, maar natuurlijk niet optimaal. Aan de ene kant jammer, maar met een blokje van 30 jaar oud in zo'n staat ben ik tevreden, want dat zie je niet vaak!
De tijd die ik in dit projectje heb gestoken zal zo'n 6 uur zijn.
Ik ben erg tevreden met de producten, zeker geen miskoop!


Bedankt voor het lezen!
Groeten,


Matthijs
 
Het is dan misschien niet 100%, maar het is wel een hele verbetering. Ik moet eerlijk toegeven dat ik niet gedacht had dat het zou goed zou zijn.

Die Jet Lag is een soort metaalsealant?

Dat blok doet me erg hard denken aan m'n XR100R crosser. Als je dat blok onder jouw brommer hangt ziet geen mense het verschil. :D:
 
Sodeknetters! Das is zeker een giga verbetering zeg! Aardig spulletje!
Mooie review ook, bedantk!
 
Jet Lag is hetzelfde idee als vaseline, een goede beschermingslaag. Maar dan werkt het makkelijker dan vaseline, simpelweg opspuiten en klaar ;)
 
En een klein verslagje als aanvulling. Alleen de Jet Laq toegepast op de pomp van de Kranzle TST 160 Hogedrukreiniger.

De kop is van messing oid, en het huis van aluminium. In eerste instantie wat dof. Met de Laquer erop nette glans.
Het moet buiten (staat in de gebruiksaanwijzing ivm ventilatie)
Spuit in een fijne nevel met bijgeleverd sprayertje, zuinig ! het had nog zuiniger gekund want hij lekt wat na.
Ruikt een beetje als schoensmeer, niet onaangenaam wel schadelijk. Beetje verdeeld met een goedkope kwast. Plastic delen afgeveegd.

Nu eens kijken wat het doet, misschien toch nog een tweede laagje.

Hans

Edit; Reken op een serieuze droogtijd van minstens een uur of vier. Dan wordt het bij kamertemperatuur pas dikker.
Na een dikke week is het een parafine achtige laag, die niet afgeeft.
Het is bestand tegen 200 graden Celcius, dus welllicht dat opwarmen helpt (wat ik niet ga proberen)
 
De Jet Lag Non Paint Laquer heb ik ook op de metalen delen van het motorblok gespoten. Na de winter maar eens zien hoe het er dan uit ziet.

Ik heb het gewoon opgesprayed en laten drogen zonder uit te poetsen.
 
Heb het toegevoegd aan mijn verlanglijstje! Wil het aluminium inlaatspruitstuk + turbo en blow off valve van de RS eens mooi schoonmaken met dit spul!
 
Hier staan ze ook op het verlanglijstje voor de gerestaureerde Zündapp van m'n pa. Het motorblokje is wel aardig schoon, maar lang niet zo mooi als dit blokje.
 
Is er hier iemand die de Jetlaq ook gebruikt op gepolijste (maar ongelakte) velgranden toevallig? En zo ja, hoe bevalt dat?
 
Iets zegt mij dat Jet lag niet goed werkt op niet poreuze metalen.
gepolijst is niet poreus.

wellicht dat je wat mag proberen van iemand?
maar ik zou het niet 123 aanraden.
 
Bartezzz zei:
Iets zegt mij dat Jet lag niet goed werkt op niet poreuze metalen. ...

Als je stemmen hoort moet je daar iets aan laten doen :bad ;)
De kop van mijn Kranzle is echt niet poreus, JetLaquer doet het daarop prima :weetniet
Het is in feite een soort parafine, het lijkt ook een beetje vettig te blijven

Hans