• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Review: Valma Ruitenschoon concentraat - 500ml

Stee

Detailing rookie
3 sep 2008
93
0
Ruitensproeiersvloeistof is een middel waar ik persoonlijk niet al te veel aandacht aan besteed, mede omdat ik het eigenlijk bijna nooit gebruik omdat er lelijke vlekken achterblijven op de ruiten en soms ook op de lak (motorkap, dak)

Bij mijn laatste bestelling ontving ik een presentje namelijk een flesje Valma Ruitenschoon concentraat. Een cadeautje krijgen is altijd leuk natuurlijk maar dit was helemaal top omdat dit een product is wat ik niet snel zelf aan zou schaffen. (Bedankt weer CC!! :party: )


2e1dic1.jpg


Goed, de test. Eerst heb ik mijn oude ruitensproeiervloeistof afgetapt.

Daarna de fles bekeken en geroken (aan alle nieuwe spullen moet men eerst ruiken!) De geur (ocean Fresh) had het meeste weg van een toiletreiniger, de naam doet er dus eer aan. De mengverhouding 1:10 aangehouden, in een lege waterfles 150ml ruitenschoon gedaan de rest aangevuld met kraanwater.

Kleur is flink afgenomen en de geur is bijna niet meer merkbaar.

35313wh.jpg



Uiteindelijk getest. bij gebruik is de geur niet merkbaar, wel zo prettig want ik irriteer me altijd aan de chemische luchten van de vooraf gemengde producten. Bij het gebruik komt het iets schuimend op de ruiten, bijna niet merkbaar maar het schuim zorgt wel voor goede verwijdering van vuil, ik heb expres mijn auto onder een boom gezet met plakzooi van bladeren etc.
Eeuwige nadeel blijft het restant wat op de ruiten blijft zitten op de plekken waar de wissers niet meer komen.

Kort gezegd dus:

+

+ Ruikt (bijna) niet
+ Door licht schuimende werking, goed reinigend
+ Zuinig in gebruik
+ Goed tegen insecten!

-

- laat evengoed restanten (watervlekken) achter op de ruiten en auto
- enkel in de zomer te gebruiken (in Nederland dus ook in de herfst en lente en misschien ook wel in de winter)


Waarschuwing op het etiket is dat het een zomerproduct is. Waarom het niet in de winter gebruikt kan worden??

Hierom:

20u7uo3.jpg



Half uurtje vriezer doet het werk...
 
Zo, hier deze held weer! :cool:

De koude periode is er weer, en had toen laatst een jerrycannetje anti-vries gehaald bij me werk.
En die er snel in gegoten. Maar dat is echt troep :confused:

Dus moet Deze! er maar komen.

Alleen ik zie de mengverhouding niet echt.

Laten we uitgaan van 1:1 verdunt (tot -20 graden) bij mijn 3 liter ruitensproeiervloeistof reservoir. Hoeveel product ben ik dan nodig?
 
3 liter waarvan de helft wordt gevuld met water en de andere helft met de ruitensproeivloeistof, dus 1,5 liter van beiden.
 
Ja, maar met die RTU kan ik hem wel anderhalf keer vullen.

Met die van valma. Ben ik al anderhalve fles nodig om hem 1 maal te vullen om tot -20 te geraken (zijn vast momenten dat het meer als -10 gaat vriezen....)

En de RTU is tot -15

En om dan de Concentraat te gaan verdunnen op 1.1,5 is ook geen doen vindt ik :p

Dus dan valt die €2,99 mij nog best mee hoor


Of denk ik nu zo krom :weetniet