• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

[Rotary] Welke pads zijn aan te raden?

PoetsenPoetsen

Detailing addict
16 mrt 2009
947
62
Zoals velen mij al voor gegaan zijn wil ik een rotary gaan aanschaffen :)^ . Ik ben nu in het bezit van een DAP900 met een paarse woolpad, oranje, witte en zwarte kompressorpads.
Ik zie in de shop dat er ook 'rotary' pads zijn van LC. Wat is het verschil met een gewone pad?

Wat kunnen jullie adviseren te nemem?
Mijn wensen zijn dat ik zo fijn mogelijk kan werken met een rotary, geen gestuiter. Zit ik dan met de kompressor pads goed (en kan ik mijn huidige pads blijven gebruiken) of afdviseren jullie andere kleuren te nemen? Ik bedoel meer dat ik niet zo snel een paarse woolpad nodig ben op een rotary.

Ik ben al in het bezit van Monello Inizo, Mezzo en Finale.
 
Rotary pads hebben geen doorlopend velcro, vind zelf de Kompressor pads onovertroffen op de rotary.
 
Dibbuz my man :ja. Ben niet helemaal helder vandaag maar wat is niet doorlopend? De DAP pads zijn helemaal zwart aan de kant waar ze op de backingplate komen.
Welke kleur kan je adviseren? Is dat ook gewoon zwart, wit en oranje of toch andere kleuren misschien?
 
De witte Kompressorpad moet je er zeker bij hebben, dat vind ik op de rotary zo fijn werken.
Maar ook de groene Kompressor zou ik niet willen missen, hmm eigenlijk wil ik ze geen van allen missen. Kortom lekker proberen iedere pad heeft zijn eigen karakteristiek. Voor iedere klus is er een perfecte pad, welke dat voor jou is zul je proefondervindelijk vast moeten stellen.
Succes!
 
Binnetie zei:
Dibbuz my man :ja. Ben niet helemaal helder vandaag maar wat is niet doorlopend? De DAP pads zijn helemaal zwart aan de kant waar ze op de backingplate komen.
Welke kleur kan je adviseren? Is dat ook gewoon zwart, wit en oranje of toch andere kleuren misschien?
Wat nu zwart is (en dat loopt helemaal door tot aan de rand) is bij de Rotary pads niet helemaal tot de rand. Ook de rand zelf loopt iets af.

Pads die ik roterend vaak gebruik:zwart, wit en oranje (soms geel)