• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Rupes blauw spettert veel

Anton

Detailing chief
25 mei 2011
40
75
Pas een paar keer rupes blauw gebruikt op de rupes 15. Maar ook al begin ik op stand 2 / 3 werk hem in. En daarna op 6. Dan zit nog steeds alles onder. Is dit normaal ?

Verstuurd vanaf mijn SM-G928F met Tapatalk
 
Ik gebruik deze enkel op de rupes mini en daar valt het wel mee.
Op die 5" pads heb ik dat ook gehad, maar momenteel gebruik ik die niet meer.
Ik heb dus niet direkt een tip hiervoor
 
Van de week ook zitten kijken naar een rupes 15 en zocht er pads bij. Via een goede kennis kreeg ik heel goed advies welke pads, voor mijn auto, goed zijn. Heb er zelf ook mee gewerkt en gebruikte het volgende (zonder spetteren):

- Lake Country blauwe cutting pad
- Lake Country oranje polishing pad
- Scholl Sandwich spider pad
- Buff and Shine MF orange cutting pad

Verder is Rupes wit een mooie om te finishen.

Nogmaals dit is waar ik ervaring mee heb en advies in heb gekregen voor mijn wagen en de BMW staat bekend om zijn keiharde lak en de pads hebben zich goed gehouden (op eentje na, dat was mijn Eigen schuld, te lang door gegaan zonder de pads te wassen tussen door). Ik ga de volgende keer ook een paneel corrigeren en dan wassen en dan weer een paneel en weer wassen. Zo voorkom ik dat de pads vollopen met vuil en hun warmte niet kwijt kunnen.

Verder zou je eens kunnen proberen om 4 kleine drupjes op je pad te doen, dan even deppen op je paneel wat je wilt gaan corrigeren, daarna op standje 1 even alles inwerken en daarna door naar standje 5/6 om tot corrigeren over te gaan. Vaak gebeurt dit doordat je teveel polijstmiddel gebruikt en heb zelf toen ik begon diezelfde fout gemaakt :oops: en daarna leer je wel om met weinig polijstmiddel te werken. Meer is niet altijd beter :p
 
  • Leuk
Reactions: Blade en Ric325i