• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Shampoo

Polo444

Detailing addict
5 apr 2015
144
65
Beste detailers,

Wat is nou echt een goed auto shampoo? En waar moet je een beetje op letten.

Het gaat om een witte vw golf uit 2016.

Graag advies
 
Mijn beste shampoo tot nu toe is dodo juice born to be mild.
Gyeon bathe hoor ik ook goede verhalen over, dus dat wordt de volgende die ik koop. (Over 6 dagen )
 
Heel eerlijk is er niet echt 1 goede shampoo. Ik denk dat de meeste hier ieder zijn eigen voorkeur heeft.
Ik heb die van Dodo Juice al vaak voorbij zien komen, monello moet ook goed zijn.
Ikzelf gebruik er twee, nanolex pure shampoo en nanolex reactivating shampoo. Maar ieder zal zijn eigen voorkeur hebben.
 
Momenteel gebruik ik Monello Lavare maar ik heb reeds de DDJ Born to be mild aangeschaft, mede door de vele goede verhalen.
 
Ik heb ervaring met de dodojuice born to be mild, gyeon bathe, poorboys slick and wax en waxaddict shampoo.Vind er weinig verschil tussen zitten, maken allemaal prima schoon en voegen weinig toe qua glans behalve de slick and wax die wat extra bescherming toe zou moeten voegen.

Er zijn nog veel meer opties die bv veel toevoegen (bv gyeon bathe +) of juist helemaal geur en kleurloos zijn en nauwelijks schuimen (dodojuice supernatural).

Persoonlijk houdt ik van een lekker geurtje en een goede emmer met schuim (born to be mild en waxaddict shampoo) al zegt dit weinig over de kwaliteit van schoonmaken.

Uiteindelijk denk ik dat alles wat hier genoemd gaat worden/ bij carclean verkocht wordt een goede shampoo is.

Om het toch een lekker lang verhaal te maken denk ik dat de manier waarop je de shampoo gebruikt belangrijker is dan exact welke je gebruikt (tenzij je met dasty of dreft tekeer wilt gaan, maar dan moet je misschien naar een ander forum) dus twee emers, vantevoren goed afspoelen, microvezel of wollen washmitt gebruiken, van boven naar beneden wassen, niet boenen etc.
 
Wat is nou een echt goede shampoo?...

Wat is nou een echt mooie auto?
Wie is nou een echt mooie vrouw?

Het blijft toch een mening!?!

Waxaddict, monello, dodo, gyeon, mothers en Meguiars.. Het zijn allemaal prima shampoo's! En ze doen allemaal hun werk prima!

Ze ruiken allemaal anders... En de 1 is goedkoper dan de ander!

Maar om nou te zeggen dat de 1 beter is dan de ander... Nee!
 
Het 'beste' is knap lastig maar zelf vindt ik 'kale' shampoo's het beste.
Geen wax toevoegingen of dergelijke waardoor je deze shampoo als tussendoor wasje kunt gebruiken maar ook voordat je gaat kleien en polijsten. Een erg belangrijke eigenschap van shampoo moet de glij eigenschappen zijn.

Zelf heb ik DJ BoB Wax-Safe Wash, DJ Born to be Mild en Monello Lavare gebruikt. Ze doen alle drie hun glij dingetje.

Prijs telt ook wel mee als je veel gaat maar misschien dat je hier wat aan hebt.

Shampoo.jpg
 
  • Leuk
Reactions: Guest007
Ik ben zelf erg tevreden van PB slick&suds en Gyeon bathe. De volgende die ik probeer is PB slick&wax.
 
Kijk ook eens naar White Satin van Wolfs. Normaal heb ik BTBM, Mothers, Hubiwash en Lavare maar de White Satin heeft me goed verrast!
 
  • Leuk
Reactions: m@rio
Ik heb met shampoos nooit echt met ontevredenheid gewassen, de een ruikt beter, de ander schuimt beter,. Allemaal kwestie van eigen voorkeur. Verder is prijs nog een dingetje om naar te kijken

Hier staan BTBM, meg gold, slick&suds alle 3 goed!