• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Sheeting & Beading - Sloopkap test (Purple Haze + Collinite 845 + WaxOyl100+)

Quantoxx Misschien is de verwerking niet helemaal goed geweest. In die test hier op het forum tussen EX-P en WaxOyl stond volgens mij dat WaxOyl na aanbrengen een week droog moet blijven ofzo. Wellicht dat dat er iets mee te maken heeft.
 
Een week niet wassen. Dat staat ook op het zakkie van de spons.

Als je 300 euro betaalt voor dit extreem goede "Lakpantser met 3 jaar garantie" en je daarna je auto een week droog moet houden, is de oplichting helemaal compleet, haha!
 
Hmm... Toevallig net gereageerd in een ander CC topic waarbij de EX-P ook al een slechte sheeting bleek te hebben. Ik ben een beetje verdwaald in het onderwerp ''Sealant'' op het moment.

Als ik over alles wat meer duidelijkheid heb, ben ik in staat op een grote lijn over mijn auto te plakken, van voor tot achter. Een mini-race streep, zeg maar. Dan test ik op de ene helft van mijn auto een goede wax en op de andere kant een goede sealant.

Collinite 476S vs. X ofso..?

Of misschien opdelen in 4 delen, 2 strepen over de auto, en dan een wax / sealant met daaronder wel / geen Glaze. Is dat ook weer eens getest.

Lijkt me ook wel een leuke test, haha!


Greetz
 
UPDATE - WEEK 3

Nou, wat een week al niet kan doen! Inmiddels lijkt de beading over het algemeen nog steeds op elkaar. Kom je echter dichterbij, dan zie je nog steeds dat de Sealant op zich nog wel bolle druppels maakt, maar ook dat deze behoorlijk rommelig zijn.

Bij deze snelle test viel het echter op dat de druppels op de sealant nu wél sneller afrolde als bij de waxen. Deze druppels lieten ook een iets droger spoor achter.

De waxen lijken nog hetzelfde te reageren als bij de start. (Goede beading en waterafstotende werking)

De sheeting van de sealant is echter nóg langzamer geworden. 'Wél droogt hij nog steeds strakker op, maar duurt wel effe. (Dus de bekende donkere vlek die langzaam kleiner word en een droog paneel achterlaat)


--> Beading lijkt behoorlijk op elkaar

20151006_095826_zps3sodqcya.jpg



De sheeting van de waxen is... Naja, een plens water vliegt er van af, maar er blijven druppels enzo achter.
De sheeting van de sealant is... Naja, een plens water vliegt er van af, maar het sheeten duurt een eeuwigheid.


Even voor de duidelijkheid; Een sealant hoort toch niet bijna dezelfde beading te hebben als een wax..?

Ik ben namelijk in de war met het hele sealant gebeuren en de ook deze in combinatie met een wax erover.
De combi van de EX-P en de Natty's schijnt goed te zijn. Lange bescherming.

Maar ik zie deze combi als; Onderste laag is een gladde laag (sealant) en de bovenste laag is een vette laag (wax/beading)

Als je een wax over een sealant gooit, dan ligt water en vuil dus op/in je wax, met bijbehorende eigenschappen, en raakt dan toch niet de sealant, met bijbehorende eigenschappen?

Is een sealant dan alleen handig voor bij het wassen, zodat deze gladder is en makkelijker opdroogt + lange standtijd?


Greetz
 
Jansen;n433016 zei:
Pietaah Zit geen blanke lak overheen.

Die Wayoyl lijkt zijn beste tijd al weg gehad te hebben. Was ie niet over de houdbaarheidsdatum? ;)

Bij Waxoyl hangt de houdbaarheiddatum toch samen met de betaaldatum: als ie eenmaal is betaald, kun je aftellen tot Waxoyl niet meer werkt.:D (zie ook de test van Carclean van een plaat die half met Waxoyl en half met PB-Exp is behandeld).
 
  • Leuk
Reactions: Jansen
Bij die test kwam uit dat de WaxOyl net als EX-P gewoon een sealant is. Dat wil niet zeggen dat de WaxOyl compleet ruk is, maar in ieder geval niet aan de belachelijke eisen voldoet die er beloofd worden.

Ik snap tot op de dag van vandaag niet dat VEEEEEL autopoetsbedrijven dit product als zodanig blijven aanbieden, met allemaal de letterlijke tekst van WaxOyl gekopieerd naar hun website.
Je weet wel... Die met de 3 jaar garantie en dat het een lakpantser enzo is, blablabla.

Het enige waar ik in geloof qua langdurige bescherming is een coating.
 
waxoyl is gewoon oplichterij uit den grootste doos
maja genoeg daarover
wel een erg leuke test vin ik zelf ook erg leuk om te doen.
ik heb zelf de 845 tegenover de hard candy getest (aan het testen op mijn auto)
maar dit is vervuiling ben benieuwd wat de verschillen worden naarmate ze langer erop zitten
 
heb er een project van gemaakt hoor maar zal ook als ik zin heb er een review van gaan maken
wil uit eindelijk meerder van dat soort vergelijken maken
hopen dat ik dan wel beetje samples kan krijgen van die of gene anders word het wel een duur grappie