• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Smeltende klei

WallyPower

Detailing addict
29 jan 2016
33
50
Goedenavond iedereen,

Bij mijn laatste bestelling heb ik een portie Dodo Juice Supernatural Medium Grade Clay aangeschaft.

Nu ben ik eerder op deze avond begonnen met kleien en tot mijn verbazing begon de klei na enkele panelen van consistentie te veranderen. Van een mooi soepele kneedbare klei sloeg deze over naar een soort plakkerig brooddeeg wat met geen mogelijkheid van je handen te krijgen is.
IMG_20160607_190944.jpg


Het bleef werkelijk overal aan plakken, zelfs aan de lak. Vanzelfsprekend heb ik dit nog niet eerder meegemaakt met de klei van PB en Monello.

Als glijmiddel gebruikt ik PB Spray & Wipe 1:1.

Weet iemand hier wat er aan de hand is en wat ik mogelijk verkeerd doe?

Groeten,

WallyPower
 
Volgens mij heb jij het gevalletje te pakken waar de glijmiddel en klei niet met elkaar kunnen.

Om dit te voorkomen kun je beter :
Dodo Juice - Born Slippy - glijmiddel gebruiken
of
Monello - Clay bestellen zodat je PB S&W kunt blijven gebruiken.

Ik had ergens ooit een verhaal gehoord dat er een combinatie was van klei en glijmiddel wat ervoor zorgde dat de klei ging afbreken en nu dit te zien heb jij uitgevogeld welke combi je niet moet hebben.
 
Vreemd zeg. Ik heb de Supernatural Fine Clay zonder problemen gebruikt met Spray and Wipe. Volgens mij heb ik al meer mensen gehoord die zonder problemen de Medium klei gebruiken met Spray and Wipe.
 
Wat ik zelf begrepen had is dat juist sommige claybars niet met sommige claylubes overweg kunnen en dat Spray & Wipe de veilige optie zou zijn.

Wat mij zo bij staat is dat Mothers en Meguiars klei smelt wanneer je een dedicated clay lube gebruikt
 
Om nog verder wat dingen uit te sluiten; De auto stond in de schaduw en de lak is steeds goed natgespoten voordat ik begon met kleien. Voor aanvang steeds 1 á 2 pufjes Spray en Wipe gebruikt en de klei heeft voor t smelten ook nooit getrokken op de lak.
 
WTF! :scream:

Ik gebruik al jaren de Dodo Juice klei i.c.m. Poorboy's Spray&Wipe maar dit nog nooit mee gemaakt.

Wel eens PB klei gebruikt met Meguiars Shampoo Plus uit pure noodzaak omdat de claylube op was, klei brokkelde helemaal uit elkaar...
 
Ik heb ook de zelfde klei. Laatst nog gebruikt icm Spray en wipe op advies van Carclean.com
Hoop dat mijn klei wat langer mee gaat!

Verstuurd vanaf mijn SM-G900F met Tapatalk
 
Als je de klei nog maar kort hebt, contact opnemen met de verkoper (ook als dat geen CC is): een aantal jaren terug was er ook één of ander probleem dat in een bepaalde batch klei bleek te zitten (weet niet meer welk merk).
 
  • Leuk
Reactions: Soepergrover
Ik heb gisteren al een monster van de klei richting Carclean gestuurd. ben benieuwd wat hun bevindingen zijn.
 
We hebben het ongebruikte stukje ontvangen en getest en werkt hier naar behoren.

Wel wil ik nog even wachten op de nieuwe levering van Dodo om te kijken of de medium klei zo zacht hoort te zijn, want ik vind hem wat aan de zachte kant.

In combinatie met de plakkerigheid kan dat, als je weinig draait een kneedt bovenstaande effect opleveren.
 
De klei heeft bij mij thuis 1,5 week, ongeopend, in een kast in de garage gelegen. Samen met de rest van mijn poetsspullen.

Verder heb ik de klei per werkgebied van een A3'tje gekneed. Dat moest op een gegeven moment zelfs na een A4'tje vanwege het bovenstaande omschreven gedrag.
 
wat een vaag geval is dit nu weer
heb zelf ook vorige maand supernatural clay besteld
heb wel de dj btbs clay lube maar wacht even met gebruiken tot hier de uitslag van binnen is
hel vaag maar toch ook heel boeiend hoe dit kan
 
We hebben de klei getest en vergeleken uit de meest recente levering en er is met de klei niets mis, voldoet alleen niet aan de verwachting.

Klei ruilen we om. ;)

Klei is vrij zacht en plakkerig. Voldoende kneden en draaien, anders krijg je de situatie als op de foto.
 
We hebben de klei getest en vergeleken uit de meest recente levering en er is met de klei niets mis, voldoet alleen niet aan de verwachting.

Klei ruilen we om. ;)

Klei is vrij zacht en plakkerig. Voldoende kneden en draaien, anders krijg je de situatie als op de foto.

Tim, allereerst bedankt voor het omruilen van de klei.:)

Om nog even in te haken over het hoe en waarom:

Ik denk dat het niet dat het aan te weinig kneden of draaien ligt.
Als dat het geval zou zijn zouden er al veel meer mensen last van moeten hebben aangezien ik netjes regelmatig kneed en keer.
Mij lijkt het eerder dat het zachte en plakkerige karakter i.c.m. een verontreiniging welke op de lak heeft gezeten de klei heeft doen smelten.

Conclusie voor mij: Ik pak voortaan weer Poorboys Klei, misschien wat harder kneden, maar geen gezeik.;)
 
  • Leuk
Reactions: Tim