• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Soort shampoo

Ik heb de Poorboys World - Super Slick & Suds. Vind em heel goed schoonmaken. Schuimt als een dolle hond, ik spons de hele auto even in, dan laat alle vuil in notime los. Overigens was de shampoo een beetje opgedroogd vandaag. Dat laat geen vlekken achter.
En met de glans zit het ook wel goed.
Valt me op dat de auto snel droogt na afspoelen.
 
@ Tim

Zelf vind ik de geur van de shampoo's niet zo heel belangrijk. De NXT ruikt het minst uitgesproken en dat vind ik eigenlijk wel best. De andere twee ruiken wat meer uitgesproken, maar niet onprettig. Erg lang heb ik daarvan overigens niet kunnen genieten, aangezien ik ze in de Poorboys wheelsealant heb gezet en die ruik je erg goed. Zodanig dat ik ze nu nog ruik als ik de garage inloop!

@ PT Cruiser

Ik vind het wel leuk/interessant om te zien dat jij qua glans andere ervaringen hebt dan ik met Mother's vs. Poorboys. Ik vond de Poorboys zelf wat meer glimmen, maar dat kan natuurlijk ook aan de ondergrond liggen (zoals ik aangaf stonden de velgen nog in de NXT wax).
 
PT Cruiser zei:
schuim heeft een hoge funfactor

Ook dat, maar de zuurstof zou volgens de berichten toch ook wel te helpen bij het reinigen c.q. losweken van vuil. Denk ook aan vlekverwijderaars/wasmiddelen die zuurstof activeren (Vanish o.a.), en bijvoorbeeld de schuimkop voor de APC.

En niet te vergeten de foamgun... :)

tangerine mean machine zei:
Waarom is het eigenlijk goed als een shampoo zo schuimt?
De nxt schuimt alleen als je er te veel van gebruikt.

Als je een HD reiniger hebt kun je die gebruiken om je emmer bij te mengen met koud water. Dan schuimt het vast wel... ;)
 
'k dacht dat het schuim er deels voor zorgt dat de vuildeeltjes omhuld worden met een laagje zeep. Zodat je zachter kan wassen.
 
Sven S8 zei:
PT Cruiser zei:
schuim heeft een hoge funfactor

Ook dat, maar de zuurstof zou volgens de berichten toch ook wel te helpen bij het reinigen c.q. losweken van vuil. Denk ook aan vlekverwijderaars/wasmiddelen die zuurstof activeren (Vanish o.a.), en bijvoorbeeld de schuimkop voor de APC.

En niet te vergeten de foamgun... :)

tangerine mean machine zei:
Waarom is het eigenlijk goed als een shampoo zo schuimt?
De nxt schuimt alleen als je er te veel van gebruikt.

Als je een HD reiniger hebt kun je die gebruiken om je emmer bij te mengen met koud water. Dan schuimt het vast wel... ;)
Misschien een domme vraag, maar wat is een HD Reiniger?
Ik was nooit met koud water altijd met warm.
Ik heb het gevoel dat je het vuil dan er makkelijk vanaf krijgt.

Een shampoo die ontvettend is lijkt me niet goed ivm een waxlaag dan verdwijnt ;)
 
tangerine mean machine zei:
Een shampoo die ontvettend is lijkt me niet goed ivm een waxlaag dan verdwijnt ;)

Nee, daarom moet je ook nooit zomaar wat gebruiken... Een goede shampoo is veilig voor je lak en waxlaag. ;)
 
Je had het tegen mij neem ik aan? ;)

Ja. Ik vul de emmers 2/3 met heet water, doe er een kein scheutje shampoo in, en dan zet ik de variolans van de Kärcher er in. Schuimt lekker je shampoo op, en je je kunt ter plaatse je watertemperatuur in de emmer aanpassen. :cool:
 
Persoonlijk vind ik toch echt de NXT shampoo tegenvallen. Ik heb in dit topic al eerder aangegeven dat ik bij het eerste gebruik veel kalkvlekken overhield in contrast met de GC shampoo die ik voorheen altijd heb gebruikt.
Gisteravond weer een auto gewassen (deel voor deel) met de NXT en ook goed nat gehouden, maar toch weer kalkvlekken]-0 , terwijl de auto helemaal nat was toen ik met de miracle dryer aan het drogen ging. De waterhardheid is hier overigens rond de 10, niet extreem hoog, maar ook niet laag. Mijns inziens zou de NXT dit moeten kunnen hebben, aangezien deze een wasverzachter bevat en de GC niet.
Misschien is het de persoonlijke ervaring, maar ik zal de NXT shampoo niet meer kopen. De GC daarentegen wel, omdat dit altijd een goed resultaat heeft opgeleverd.

Heeft iemand ervaring met Poorboys shampoo of Chemical Guys shampoo? zo ja, hoe zijn de ervaringen hiermee met betrekking tot (kalk)vlekken?

edit: zie net dat Ladybug ervaring heeft met Poorboys en dat deze geen vlekken achterlaat. Iemand ervaringen met Chemical Guys shampoo?
 
Echt héél vreemd en nog nooit meegemaakt. De NXT shampoo bevat juist waterontherders.

Misschien een tip: we hadden laatst op de Audi TT meeting bij Tim een zwarte TT onder de kalkvlekken, de gingen er met kleien niet af. We hebben de auto gewassen met Meguiar´s Shampoo Plus uit de detailerlijn. Dit verbaasde mij zelfs: alle kalkvlekken waren verdwenen! :)^
 
Ja idd Stimpy, de NXT bevat ontharders, dus dit had ik ook niet verwacht, maar nu dus 3 auto behandeld en 3x kalkvlekken.
Ik las het idd ook, dat de shampoo plus deze kalkvlekken verwijderd had. Misschien maar eens die proberen dan, of ik ga een een ander merk proberen. Eerst de huidige shampoo's maar eens opmaken en dan zien we wel verder.

Gr Patrick
 
Meestal komen de kalkvlekken van het naspoelen met de tuinslang. Dan heb je gewoon weer kalk op je auto.

Het ontkalken van de shampoo is naar mijn idee dan ook alleen nuttig om je 'waswater' zacht te krijgen en niet ter voorkomen van kalkvlekken!

Je moet altijd naspoelen met water en dat water bevat kalk. Tenzij je een ontharder gebruikt natuurlijk, dan ben je van alle ellende af:

Klik hier voor de ontharder / ontkalker

Dit waterfiltratiesysteem is de oplossing om water 'realtime' te ontharden. Met het systeem kan je je auto wassen en afspoelen zonder het risico op water- en kalkvlekken! Deze betaalbaar geprijsde tuinslangfilter gebruikt standaard grote herlaadbare filter cartridges en is aan te sluiten op een standaard tuinslangaansluiting.

Deze kit bevat zowel het filterreservoir als één onthardingscartridge. De kit wordt verder geleverd met een steun voor het bevestigen aan de muur, een sleutel om gemakkelijk de cartridge te kunnen vervangen en twee gangbare Gardena slangaansluitingen (1x in en 1x uit). De transparante behuizing is uitermate praktisch, in 1 oogopslag kan je zien wanneer je cartridge geregenereerd moet worden.

De onthardingscartridge heeft een onthardingscapaciteit van 500 liter. Daarna is het voldoende om de cartridge te regeneren door het 24 uur in een wateroplossing met onthardingszout te leggen. Na deze regeneratie kan je wederom 500 liter water ontharden. Keer op keer! Extra cartrigdes zijn los verkrijgbaar, zo kan je gemakkelijk de ene cartrigde gebruiken terwijl de andere regenereert.
 
Klinkt logisch Tim, alleen verbaast mij het verschil dat ik nu dus constateerd tussen GC en NXT. Zou de GC het water dan beter geleiden / afvoeren zodat het geen kans krijgt om vlekken te veroorzaken? Want met de GC heb ik dit nog nooit meegemaakt.

Gr Patrick
 
Spot on! De conditioners verminderen zeer tijdelijk het beadingeffect op de auto (water slaat dood zeg maar), hierdoor heb je minder druppelvorming en wordt er al meer water afgevoerd.
 
Helemaal duidelijk, dan zullen de conditioners in de GC ervoor zorgen dat mijn voorkeur hier naar uit gaat en in mindere mate naar de NXT. Bedankt voor je toelichting Tim :)^ .