• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

spiderpad met s20 vs veloce met yellow

Stinoske

Detailing chief
20 aug 2015
107
88
Geel
ik ben bezig met een zwarte 1 reeks die weer knetter harde lak heeft. Ik heb het gevoel geen snelheid te maken met voloce op yellow met een dap. Is de schol spiderpad met s20 een betere combi of zou ik overgaan naar de purple wool? De swirls gaan vlot weg maar het minste krasje moet ik behandelen met 3 a 4 lokale hits. Pfffff graag jullie tips. Pads worden nu al voldoende uitgewassen .....

bedankt!
 
ik ben niet duidelijk genoeg geweest. Heb enkel de monello lijn en yellow met veloce is mijn zwaarste combi. Echter niet genoeg voor de knetter harde lak.
 
Hey Stinoske,

Ah, je bent dus tegen het bekende probleem aangelopen; Harde lak. :p

Als je swirls al redelijk snel weg hebt, dan kan het zijn dat de overige defecten misschien dieper zitten als je denkt.

Met mijn DAP900 V3 en Veloce --> Geel moest ik op harde lakken soms 2-3 hits doen om de swirls weg te krijgen. Wat dan overblijft is soms een krasje waarvan je denkt dat hij wel weg zou moeten zijn. Pak dan inderdaad lokaal deze kras aan door nog 1-2 hits te doen met bijv. een kleine gele pad + Veloce en als hij dan nog niet 100% weg is, moet je bij jezelf even nagaan dat je inmiddels al flink hebt lopen polijsten op het gehele paneel + lokaal en dat de kras waarschijnlijk te diep zit.

Je kan uiteraard nog verder lokaal polijsten, maar genoeg = genoeg. Je wilt niet lokaal veel blanke lak verwijderen.


Een bekende optie is om een Scholl - Sandwich/Navy Blue Spiderpad te gebruiken en eventueel i.c.m. Scholl - S3. Dit zal meer correctie geven.

de monello lijn en yellow met veloce is mijn zwaarste combi. Echter niet genoeg voor de knetter harde lak.
Deze combi is wél genoeg, echter duurt het langer om te komen waar je wilt zijn. :D


Greetz
 
  • Leuk
Reactions: bros
@Stinoske ,Purple Wool pad werkt niet fijn en excentrich was het elk geval op mijn BMW absoluut niet voldoende om resultaat te boeken. Daarnaast heb ik heel wat pads geprobeerd ondertussen.
Enkele opties:
-Scholl S3 icm Scholl Sandwich (zwart/wit) spiderpad .
-Scholl S3 icm Buff&Shine cutting mf pad.

S3 stoft minder en verwerkt beter dan Veloce.
Als je Veloce toch wil gebruiken pak dan een Mf pad want dan heb je net wat minder last van het stoffen dan een foam pad leek het wel.
 
@Quantoxx waarom zou je voor de Scholl Navy Blue spiderpad (ontwikkeld icm S20) kiezen? Persoonlijk vind ik die zwart witte sandwich spiderpad pad een stuk fijner werken en net wat beter corrigeren.
Bovendien verslijt die Navy Blue spiderpad erg snel zelf zal ik ze niet meer kopen als de stash versleten is trouwens.
 
@Ric325i - Ik heb beide vergelijken en vond beide prima werken. Ik hoor vaker mensen zeggen dat de Navy Blue is ontwikkeld i.c.m. de S20, maar tijdens de SDD 2015 is mij door de Scholl-vertegenwoordiger verteld dat de Sandwhich klachten ontving omdat hij zo snel sleet, met name de scherpe rand, en dat de Navy Blue het antwoord was op deze klachten.

Ik gebruik inmiddels geen spiderpads meer omdat ik de BF21 + LC Orbitals prima vind.


Greetz
 
Die Navy Blue pads verslijten ook snel trouwens.
De LC HD orbitals zijn idd ook erg fijne pads.
 
Jup, de verbetering is dat deze een afgeronde rand heeft, maar het oppervlak slijt best snel... Jammer.
De Orbitals slijten sneller als mijn Raffini´s, maar dat komt uiteraard door de grotere uitslag die ze moeten handelen. :p
Als ik om me heen bij andere detailers kijk imploderen die Raffini's om de haverklap (op een DAP) ikzelf gebruik ze niet/weinig. 1 zwarte Monello pad blijft heel op mijn Bf21 maar goed als ik em gebruik is dat op een heel lage machinestand.
Die Orbitals blijven daarentegen goed heel bij mij en ben zeer tevreden over deze pads
 
Hmmm... Ik heb al mijn Raffini's van vorig jaar mei nog steeds. Gaan nog prima!

(Ok, mijn eerste klusje was een wijze les; Gele pad geimplodeerd omdat ik er een volledige Vectra mee had gedaan en alleen soms met Spray&Wipe een beetje schoonmaakte. :p )

Ik wissel vaak van pad. 1 hit op een vrij groot paneel (ligt er maar net aan) en ik pak een schone. Zo behoud ik de correctie en slijtage is minder.

Bijv. de bovenkant van de kofferklep op een BMW. Die geef ik 1 hit + doorwerken en meestal pak ik voor de 2de hit al een schone pad.


Greetz
 
@Ric325i
Ik gebruik inmiddels geen spiderpads meer omdat ik de BF21 + LC Orbitals prima vind.

Die Navy Blue pads verslijten ook snel trouwens.
De LC HD orbitals zijn idd ook erg fijne pads.

LC orbitals vind ik ook super pads. Maar op sommige lakken missen deze pads toch net die extra bite die de Scholl pads wel weer hebben. LC Orbital pads vind ik wel weer een mooiere finish hebben, dat dan weer wel.

Dus ik gebruik alle Rupes, Scholl, detailpro en Lake Country pads. Zodoende kom ik vrijwel altijd op de juiste pad en polish combinatie voor desbetreffende lak.
 
  • Leuk
Reactions: bros en Philip RS
Zelf kan ik van harte de Purple Wool Pad van Monello aanbevelen met Veloce! Die pads werken wel goed, zijn eenvoudig te onderhouden en gaan niet snel stuk. Ik heb er op twee BMW 5-reeksen met knetterharde lak supermooie resultaten mee gehaald. Twee hits met deze combi op snelheid 5 of 6, dan een hit met geel en Veloce op 5, dan een hit met groen en Mezzo en eindigen met wit en Finale. Succes!
 
bedankt voor de info. Ik hoor echter niets over microvezel pads ... Wat moet ik mij hier bij voorstellen kwa correctiekracht?

ik volg wat quantoxx doet als test met de flexipad maar hij komt momenteel nog niet tot een conclusie.
 
Laatst bewerkt:
Hey, ik gebruik voor correctie's de mf pads van Meguiars' met de correction compounds (D300 en M105)
Ik vind de correctiekracht hiermee groter dan de Rupes blauwe foampads.
Ik kan dus enkel daarmee vergelijken.