• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Spiderpad + S3 werkt niet goed Golf 4

kevin2296

Detailing chief
7 nov 2014
116
78
28
Goedemiddag,

Gisteren ben ik aan de slag gegaan met mijn DAP900 in combinatie met een spiderpad en S3Gold. Mijn doel was om de swirls en de lichte krassen uit de lak te krijgen.
Nu ben ik aardig lang doorgegaan ermee, (wel tussendoor vaak afspoelen) maar nog zie ik geen resultaat ervan...

Nu is eigelijk mijn vraag, Doe Ik Iets Fout?:oops:

Ik breng 5 puntjes S3 aan op de pad, verspreid dit over de lak, hierna op standje 1 verder verspreiden totdat het gelijk verdeeld is en vervolgens begin ik op standje 4 banen te maken (met overlapingen) en vervolgens naar standje 6.

Ik ben benieuwd of iemand mij advies kan geven wat ik beter of anders moet doen want ik verwachte wel dat met deze combinatie ik de krasjes wel uiteindelijk goed kon verminderen (hiervoor monello raffini yellow icm Mezzo Polish) :innocent:
Alvast bedankt voor het meedenken!
 
Hoe groot is het vak waarmee je werkt?
Ik werk meestal in dit soort gevallen in vakken van 30 x 30 centimeter. Die vakken goed doorwerken.
En inderdaad vaak pad reinigen. Ik doe na iedere hit.
 
Ik verspreid overigens het middel en ga dan meteen naar stand 5 of 6. Ik weet niet of Scholl afbrekende korrel heeft?
Dan zou beginnen op stand 4 de korrel reeds afbreken, terwijl stand 4 te weinig doet.
Daarom na verspreiden meteen naar 5 of 5,5 of 6. Dan ga je er met geweld in zeg maar.

Ik hoop dat dit je zal helpen.
Benieuwd naar jouw bevindingen.
Succes,
Aficior
 
Laat je de machine wel z'n werk doen, zet je niet teveel druk op de machine?
Je zou evt met een stift een streepje op de BP kunnen zetten.
Even snel verspreiden en daarna op stand 6 goed doorwerken, S3 heeft een afbrekende korrel.
 
  • Leuk
Reactions: Aficior
Ik verspreid overigens het middel en ga dan meteen naar stand 5 of 6. Ik weet niet of Scholl afbrekende korrel heeft?
Dan zou beginnen op stand 4 de korrel reeds afbreken, terwijl stand 4 te weinig doet.
Daarom na verspreiden meteen naar 5 of 5,5 of 6. Dan ga je er met geweld in zeg maar.
Ik hoop dat dit je zal helpen.
Benieuwd naar jouw bevindingen.
Succes,
Aficior
+1 Aficio ,Scholl heeft polijstkorrels die afbreken idd.
 
  • Leuk
Reactions: Aficior
100% correctie kan lastig zijn op een harde lak... Maar als je helemaal geen resultaat ziet gaat er iets mis!
 
  • Leuk
Reactions: tembaco
Wat eerdere reacties al vertellen kunnen er verschillende oorzaken.

Verdelen op stand 1 en inwerken op stand 6.
Te hard drukken laat de pad niet draaien en geen werking dus.
Te snelle hits. Laat de pad zijn werk doen.
 
hoe groot zijn die 5 puntjes die je op de pad doet? als die te groot zijn breng je teveel product aan op de pad.
ik zou zeggen probeer het is met iets minder product en kijk wat dan het effect is.
 
Hahaha.

Eens met @Zluyter. Als er helemaal niets aan correctie te zien is gaan er iets fout. Wellicht machine niet recht genoeg of teveel druk waardoor pad niet of niet genoeg draait.
 
Hmm.... Ok, een Golf zal waarschijnlijk harde lak hebben, maar als je met een Spiderpad (S3 op zichzelf is geen wondermiddel) geen verschil maakt, dan gaat er toch iets fout.
Al zou je de DAP met Spiderpad vlak op je motorkap leggen, aanzetten en met je vrije hand de trekhaak polijsten, zou het al iets moeten doen. :p

S3 is wat ik zelf ook gebruik en deze bevat inderdaad een afbrekende korrel. Vóór dat je de korrel wilt laten afbreken, wil je op een hoge machinestand 'slijpen'.
(Stand 6 op mijn DAP, stand 6 op mijn BF21) Als je dus begint op stand 4, dan mis je grotendeels het slijpende effect en breek je de korrel al dusdanig af tot een ''finishing korrel''

Normaliter geef ik 1 hit/dambord op stand 6 waarbij ik langzaam beweeg. Ik geef de korrel tijd om te slijpen en af te breken. Na deze hit doe ik opnieuw een hit erachteraan op stand 4 om de inmiddels afbrekende korrel door te werken en al een aanzienlijke finish te krijgen.

Misschien is het een idee om de dingen te letten die al eerder genoemd zijn;

  • Machinesnelheid?
  • Druk op de pad?
  • Snelheid van je runs?
  • Moet je nog boodschappen doen?
  • Hoeveelheid product / grootte van je te behandelen stuk?
  • Temperatuur?
  • Vandaag wel een schone onderbroek aangedaan?
  • Pads afspoelen of daadwerkelijke reinigen?

Zodra je weer wakker word zou ik eens over deze dingen nadenken. :p



Greetz
 
Bedankt voor de tips mensen!

Overigens vond ik het gister te warm om te proberen (en had ik dus maar even mijn velgen gedaan) en blijkbaar had mijn telefoon de reactie nietmeer geplaatst gisteren...
(en ja jongens gvd hoe weten jullie dat ik een feestje had, wie was daar ook stiekem :no_mouth:)

Maar alle gekheid op een stokje aangezien ik nog een weekje vakantie heb ga ik nog eens aan de slag en zal ik zeker de tips opvolgen!

Laat je de machine wel z'n werk doen, zet je niet teveel druk op de machine?.
Teveel druk zet ik zeker niet laat inderdaad gewoon de machine het werk doen.
 
  • Leuk
Reactions: patrick@166
Fijn dat je er weer bent Kevin. Gelukkig. Biertje was een vermoeden. Het was er ook het weer voor.
Zeker de tips volgen. Dan moet het echt lukken.
En geduld natuurlijk....
 
Vreemd dat je met een spiderpad en S3 geen correctie behaald hebt.

Ik gebruik S3 en paarse pad op de DAP900 en behaal hier makkelijk correctie mee, ook op hardere lakken.

Resultaat na enkele hits op de lak van een VW

0d08749f-2a84-48b4-9c6e-e35a0bef60f3.jpg