• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Spiegel met wat kleine krasjes

Bascollin

Detailing trainee
8 feb 2014
19
32
Zoetermeer
Ik heb een vraag ik heb een spiegel met wat kleine krasje
Ze zijn voelbaar met je nagel . Zou ik dit er nog uit kunnen halen
En zo ja hoe

Mvg bas
 
Hey Hallo,

Ik neem aan dat je het over een zijspiegel van je auto hebt? Of een gewone spiegel?

Hoe dan ook, zitten er dus krasjes in het glas en polijsten van glas heb ik tot op heden geen goede resultaten op behaald omdat dit kneiterhard is.

Misschien dat iemand er een oplossing voor heeft.


Greetz
 
Is het in glas en voelbaar, kan je het vergeten. Althans om dit zelf te doen. Er zijn bedrijven die gericht zijn op glas polijsten. Echter weet ik hier ook de resultaten niet van.
 
Als je verwarmde spiegels hebt, dan is de kans groot dat er een spiegelende coating opzit.

Bij de spiegels "thuis" is het glas met daarachter een zilverlaagje. (daarom nooit vastlijmen met "zure kit".)
Ik ben er achter gekomen dat buitenspiegels van auto's een soort coating hebben.
Bij mij zaten er ook krassen in, heb het geprobeerd met ceriglass en pads.
Helaas zat ik er na 2x poetsen doorheen.
 
Ook ik heb wat krassen op de spiegels van mijn seat ibiza.
Laat het maar zitten, tis niet anders. Valt ook niet zo erg op, alleen als de zon erop schijnt
 
Krassen verwijderen in glas is iets wat erg moeilijk is.
Ik gebruik zelf Carpro Ceriglass met speciale glas-pad op een rotary ( handmatig is onbegonnen werk ) waarmee het mij tot nu toe alleen gelukt is om kleine / lichte krasjes weg te krijgen ( ook ideaal om bijv. je douchecabine weer mooi helder en vrij van kalk e.d. te krijgen).
Diepere / voelbare krassen zal je er waarschijnlijk , door de hardheid van glas , niet ( helemaal ) uit krijgen.
Om een spiegelglas te behandelen moet je hem eigenlijk eerst uit het spiegelhuis halen om er goed bij te kunnen ( met redelijke kans om het spiegelglas te breken ).
De meeste moderne auto's hebben inderdaad gecoat spiegelglas en zijn daardoor niet geschikt om te polijsten.
Als de krassen niet storend zijn zou ik het lekker zo laten.
 
  • Leuk
Reactions: tembaco