• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Standtijd wax met weersomstandigheden

SanderBakker

Detailing chief
8 dec 2014
143
75
31
Hallo allemaal,

Zojuist de auto gewassen in de wasbox, helaas kwam ik tot de conclusie dat er weinig over is van de wax laag die ik 1,5 maand geleden heb aangebracht.
De onderste rand en de achterkant vertoont geen beading meer.

Het gaat hier om 1 laag collinite 845,
In hoeverre hebben de huidige weersomstandigheden te maken met de standtijd van de wax?

De auto is in de 1,5 maand 3 keer met Washmitt en pb sss gewassen, en verder nog paar keer afgespoten in de wasbox, waarvan vandaag met schuimen erbij. De overige keren alleen afgespoten met HD
 
Zo dat is snel! Ik heb deze ook thuis liggen. Hoop dat die wel langer blijft zitten dan 1.5 maand Verstuurd vanaf mijn SM-G900F met Tapatalk
 
Dat vond ik dus ook, heb deze wax gekocht vanwege de vele positieve reacties.
Daarom vind ik het ook raar dat hij er zo snel af is en dat is ook de reden dat ik dit topic open. Want misschien heb ik wel iets verkeerd gedaan.

Het is ook echt verdwenen op de plekken waar het meeste pekel komt zoals onderkant en achterkant.
 
het valt mij op dat als ik bij de car wash geweest ben, en met schuim erbij, dat de beading minder word.
als ik dan volgende keer weer met me eigen shampoo de auto was met tuinslang en eigen shampoo (dodo juice born to be mild) is de beading weer terug.

het kan zijn dat beading ook te maken heeft met de shampoo, en aangezien de shampoo van de car wash niet de beste zal zijn lijkt me, dat dat er mee te maken heeft.

(dit zijn mijn bevindingen het kan natuurlijk ook andere oorzaak zijn)
 
Als je zeker weet dat je hem vandaag goed gewassen hebt (een vervuilde lak geeft ook geen beading)
ga ik er vanuit dat het veel te sterke schuim van de wasbox de boosdoener is. Dit stript je waxlaag. De delen die het meest te voorduren hebben gehad zijn hierdoor als eerste
''verdwenen''

Overigens kan het sop van de wasbox er ook voor zorgen dat je waxlaag zich anders gaat gedragen, dit zou wel na een aantal minuten weg moeten zijn.
 
Inderdaad is de schuim uit de wasbox de schuldige.
milde eigen shampoo in de geadviseerde dosering is de oplossing.
na drie keer wassen in 6 maanden nog belading op mijn bus.
als test een sterkere shampoo gebruikt en dat deel was gelijk gestript.
 
In de wasbox heb ik hem niet super goed gewassen, eigenlijk alleen geschuimd en afgespoten. Dus de echte hardnekkige viezigheid zit er nog op.

Van het weekend even wassen met de mitt etc en kijken wat er dan gebeurd.
 
Beading en sheeting kan al snel door verschillende oorzaken verstoord worden.
Zolang jouw wagen na een regenbui nog het langste nat is van alle wagens in de straat, dan is er niets om je zorgen over te maken.