• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Steenslag bijwerken op mijn zilverkleurige Jazz

Wij van WC eend adviseren WC eend.
Maar het hoeft natuurlijk geen verkeerd advies te zijn.
Het indicatieve bedrag van die buurman vind ik dan wel weer erg hoog.
 
Ik dacht te herinneren dat een spotrepair zo'n €125,- voor een defect ter grootte van en 2-euromunt. Even kort door de bocht uiteraard.


Greetz
 
@Aficior Spotrepair is helemaal geen verkeerd advies, maar... ik wil het inderdaad graag zelf proberen te herstellen en daarin vroeg ik advies. ;)

Het zal het laatste steenslagje ook niet zijn, ben ik bang.
 
Mijn persoonlijke ervaring is dat dergelijke reparaties mooier weg te werken zijn met gemengde lak dan met losse metallic en blank stiften. Ik laat altijd gewoon een potje of stiftje mengen op kleur met 60% kleur en 40% blank erin. Dan kun je het putje mooi in een paar keer vullen en dan wetsanden en polijsten.

Steenslag is redelijk weg te werken, maar houd in gedachte dat je dit voor 80% doet om de auto te beschermen (roest voorkomen) en 20% om het beter uit te laten zien. Is het mooier als je zo'n plekje op de juiste manier aanpakt? Ja! Is het onzichtbaar daarna? Nee, helaas niet 100%.

Ik zie dat je op zoek bent naar iemand in de buurt met een DAP die kan helpen met polijsten. Misschien handig om dan even een regio aan te geven waar je woont...
 
  • Leuk
Reactions: jazzway
Er zijn nog vele andere manieren, maar hier is altijd de vraag bij of dit minder storend is als de steenslag zelf.

Mijn steenslag reparatie methode werkt goed, alleen na een paar wasbeurten is dit al weer verdwenen.

Dan gebruik ik een waterbasis blanke lak, die ik meng met de wb kleur. (alleen kleur, geen metallic is eigenlijk al voldoende) Deze wat dikkere substantie gebruiken om laag voor laag het putje te vullen. (Is hij erg diep eerst ff vullen met een beetje 2K plamuur)

Als de vulling gelijk of hoger ligt als de originele lak na uitharden deze aftoppen met een 2000 sanding block tot deze gelijk licht met originele lak waarna je voorzichtig kan gaan polijsten.

Niet onzichtbaar maar wel goedkoop hersteld! Succes!
 
@jazzway.
Fijn dat je er van genoten hebt. Hoop dat het voor jou met zo fijn was als voor mij.
(Ha ha ha).
Grapje natuurlijk.

Ik heb helaas geen volledige after foto's kunnen maken. De auto bleek tijdens de detail al verkocht te zijn en is terug gehaald naar zijn geboorteland.
Wel erg jammer. Ik had graag wat mooie foto's gemaakt.

De lakschade heb ik niet hersteld. De auto moest er zo eerlijk mogelijk uit blijven zien. Ik mocht detailen tot ik een ons woog, maar er mocht geen verf aan te pas komen.
 
  • Leuk
Reactions: jazzway
Ik zou het laten spuiten. Je zult het altijd blijven zien ben ik bang


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
 
@EJ2NH503P Ik heb 3 potjes lak (primer, kleur- en blanke lak) en ik lees ook overal dat je het beste de kleur- en blanke lak kunt mengen op 60/40. Dat moet te doen zijn met de losse lak die nu heb.

In dat geval ben ik best bereid om even met de DA over de bijgewerkte plekjes te aaien. Kom uit Roermond, dus waarschijnlijk in de buurt. Stuur maar een PM'etje als ik je kan helpen.
Dan woon ik maar een kwartiertje bij je vandaan.;) Daar maak ik heel graag gebruik van. Dankjewel voor het aanbod!! Ik moet even kijken wanneer ik binnenkort tijd heb de steenslagjes uit te vlakken/schuren en vullen. Is ook een beetje afhankelijk of het weer redelijk blijft. Ik stuur je dan een PM.

@jazzway.
Ik heb helaas geen volledige after foto's kunnen maken. De auto bleek tijdens de detail al verkocht te zijn en is terug gehaald naar zijn geboorteland.
Wel erg jammer. Ik had graag wat mooie foto's gemaakt.
Dus de auto is alleen even van de US naar Nederland gekomen voor een detail. :no_mouth:
Inderdaad jammer, met name voor jou, dat je geen foto's hebt kunnen maken van het resultaat van al die uren bloed, zweet en tranen.
 
c8fe79c47c6f895de07cf5078ddc778a.jpg
190ac6fb42a90a3f8f50c53a5034bce9.jpg
23064a1b4750c580043e66eccb1bd6e7.jpg

Heb der ook problemen mee. (Deze is niet mijn auto) van mn ouders.

Verstuurd vanaf mijn SM-N9005 met Tapatalk