• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Steenslag en deukjes ...

En zo'n wool pad zorgt er niet voor dat ik te snel te veel cutting heb? Ikzou niet graag opeens door de blanke lak gaan.

Als het toch harde lak is - wat ik na gisteren wel vermoed - dan blijft die marring die ik hierboven vermeldde toch een wat vreemd verschijnsel hé ...
=een F serie toch? Ik kreeg de meeste defecten eruit met S20. Daarnaast zit je niet zomaar door de lak al weet je nooit of er 1 met een Rotary over je lak heeft zitten harken in het verleden...
S3 op een sandwich spiderpad= een krachtige combi die erg goed werkt op harde lakken.
Je zou ook eerst S3 op Scholl paars kunnen proberen bv.
 
=een F serie toch? Ik kreeg de meeste defecten eruit met S20. Daarnaast zit je niet zomaar door de lak al weet je nooit of er 1 met een Rotary over je lak heeft zitten harken in het verleden...
S3 op een sandwich spiderpad= een krachtige combi die erg goed werkt op harde lakken.
Je zou ook eerst S3 op Scholl paars kunnen proberen bv.

Is een F30. Vermoedelijk heeft er niemand met een rotary op gezeten, ik heb hem haar (al mijn auto's zijn vrouwelijk ;)) nieuw gekocht. De dealer had er alleen maar swirls op gezet ...

Ik heb geen ervaring met Scholl. Beter dan Monello of is dat zoals veel hier een persoonsgebonden iets? Een eenstapsproduct (S20), da's zeker voldoende lang inwerken dan.
 
Ik heb geen ervaring met Scholl. Beter dan Monello of is dat zoals veel hier een persoonsgebonden iets? Een eenstapsproduct (S20), da's zeker voldoende lang inwerken dan.
Alles blijft persoonsgebonden maar ik vind S20 erg prettig verwerken en stoft minder dan bv Mezzo. Ik denk trouwens dat de correctie hoger en de finish beter is dan die van Mezzo.
S20= 1 stapper idd echter de meeste auto's verdienen altijd een goede finish vind ik.
 
IMG_0523.JPG
Hmm je hebt in korte tijd wel veel pech gehad! Heb je een foto van de steenslag?

Het heeft wat geduurd, maar ze wou niet ongewassen op de foto :) Dit weekend tussen de buien door dus nog even gewassen en de foto gemaakt.

Dit is de toestand zoals bijgewerkt door de garage - lees: een veeg lak erop door hen en nadien door mij al voorzichtig het teveel aan lak verwijderd ...
 
Ik lees het topic nu pas, vandaar mijn late reactie. Als ik het commentaar van mijn garagehouder meeneem: ga niet het hele paneel spuiten bij de steenslag op de foto. Dit is zonde, zeker bij een nieuwe auto. Zelf ben ik een freak op originaliteit van auto's: een gespoten paneel is voor sommigen direct reden om bij een auto weg te lopen, wanneer je de auto zou willen verkopen.
Zoals boven geschreven, bijwerken met lakstift in de goede kleur (zou gezien de leeftijd van je auto geen tot weinig kleurverschil hoeven te geven) en dan wetsanden/polijsten. Zelf werk ik op BMW's met Scholl S3 op Raffini Geel en S30 op Raffini Wit, dit corrigeert meestal voldoende, indien nodig dan een extra hit met de S3.
Voor wat betreft de deukjes in je dak, specialisten kunnen deze eruit rollen zonder de hemel los te halen of te lijmen. Ik had een heel klein deukje op een contourlijn in mijn M3, deze is door zo'n deukendokter onzichtbaar weggewerkt.
Succes met je wagen, Estoril blauw op een F30 (met M-pakket?!) is wel een succes natuurlijk! :)
 
Succes met je wagen, Estoril blauw op een F30 (met M-pakket?!) is wel een succes natuurlijk! :)

Bedankt! Het is inderdaad een F30 met M-pakket. Meer foto's kan je vinden in het 'stel je eens voor'-topic. ;)

De lakstift die ik heb is nochtans de originele kleur, gemaakt door de BMW dealer zelf. Alleen kleurt die veel donkerder, zoals je ziet.

Ik begrijp je opmerking wat betreft originaliteit. Liefst zou ik ook niet herspuiten, maar op deze manier ziet het er ook niet uit ... Blijkbaar wil mijn verzekering ook alleen maar tussenkomen als het hersteld wordt door een 'erkende' hersteller. Het spreekwoord 'beter een goede detailer dan een slechte hersteller' is hen blijkbaar nog niet gekend :confused:
 
  • Leuk
Reactions: Wouter_BMW
Beste Detailing Rookie,

Tja dat is pech hebben. Maar dit is vrijwel onzichtbaar te herstellen.
Het zijn wel gemene plekken.

Dak: wat al is gezegd, een kwalitatief goed herstel bedrijf rolt ze er zo uit.
Kosten ca. 100 euro per paneel. Heb dit ook een aantal keren mogen
laten doen met deuren. Zie je niets meer van.

De steenslag plekken:

Kun je ook door een herstel bedrijf laten doen. Dit is vrijwel onzichtbaar
te doen als resultaat, weet je het niet, dan zie je ook niets.
Zij hebben de juiste verwarmings spullen om op de juiste wijze te drogen.

Als ik het zelf doe, dan zo:

Lak verdunnen zodat die goed vloeit, thinner erbij totdat er binnen 1 sec.
er een druppel lak in het potje valt. Dan dun aanbrengen. Afhankelijk van
diepte eventueel er nog een laag bij. Maar nooit op juiste hoogte.
Na drogen, zeg 1 dag, ga ik met een wattenstaafje en wat echte ontvetter
van buiten naar binnen en hierdoor haal je overtollig lak weg.
De scheidinglijn is niet te zien, dus de lak ligt er precies in.
Dan enigzins de hele plek doen en blanke lak erop.
Ook deze goed verdunnen, anders krijg je draden en is de lak al te droog
voordat je de plek kunt raken en vloeit ook moeilijk of niet.

Zowel met kleurlaag als de blanke lak mag er een duidelijk bolletje erop
zijn na aanbrengen, door het verdunnen krimpt dit behoorlijk.

Tja dan 2 weken laten uitharden, is de krimp er vrijwel uit.
Mogelijk dan nog wat polijsten en vrijwel niets te zien.
Ga je te snel polijsten, ligt het wel op hoogte, maar na wat krimp
weer een holte.

Tip.

Ik gebruik altijd een finixa stift van 1 mm, die heb ik gestript tot
ca. 0.25 mm en maak die altijd schoon met thinner. Kun je dus vaker
gebruiken. Gaat perfect.

Is de plek te weinig voor blanke lak, vb. te klein, dus altijd overtollig,
kun je ook Gyeon Prime gebruiken, dit geeft een perfect resultaat wat
vergeleken kan worden met blanke lak. Even aantippen en klaar.
Ook doe ik zo kleine pitjes in de voorruit, voor ca. 80-90 % weg.

Wat ook misschien nog helpt is de plek afplakken met de tape van Carclean.
Haal een tang om gaatjes te prikken bij een schoenenreparatie bedrijf, ca.
25 euro, wat diks eronder, een kaft o.i.d., en een mooi gaatje in de tape.
Dan vergroot je de plek niet uit.

Wetsanden is zeker goed, maar voorkomen is beter voor de omgeving van de plek.

Het kleur verschil is moeilijk te verklaren, zou eigenlijk niet kunnen als de lak
door machines wordt samengesteld. Heb je de kleurcodes van de stift en die van je
auto al vergeleken? Anders met de dealer overleggen.
Misschien herhaal ik het e.e.a., heb niet alle antwoorden gelezen.
Hoop je zo te kunnen helpen met het maken van de juiste keuzes.
Succes en laat weten hoe het is gegaan.

Weet niet waar je woont, ik in Heerhugowaard, de schade bedrijf waar ik dan kom is
Autoschade service de Langen, tel. 072-5724855, Nijverheidsstraat 12a, 1704 RA