• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Sticker van koplamp verwijderen

spacejam

Detailing addict
12 apr 2010
32
52
Ik heb een nieuwe koplamp gekocht voor mijn auto. Nu vond de verzender het slim om een enorme verzendsticker te plakken op het glas van de koplamp, zo'n leuke stikker die je er bijna niet vanaf krijgt. Nu is dus de vraag; hoe krijg ik dit er vanaf?

Ik heb een caramelschijf liggen maar kan die eigenlijk wel op kunstof gebruikt worden?

Het probleem:
20120203_235938.jpg
 
inweken met een lijm cq teerverwijderaar, en met wat boenen met een doekje moet 't lukken.
daarna even wat oppoetsen
 
"Mechanish" verwijderen is wellicht nog de beste optie. Teerverwijderaar, aceton en andere middelen bevatten misscchien oplosmiddelen waarmee je het lampglas aantast. Wees voorzichtig.
 
+1

Net als met polijsten, testspot beginnen met een zwak middel
Dus; water, spiritus, lampenolie dan pas wasbenzine / terpentine
 
Ik zou hem lang genoeg in gewoon water laten weken, daar kom je al een heel eind mee(misschien wel alles weg).
 
Leg er eerst maar eens voor een uur lang een water natte theedoek op om het voor te weken.
 
PlastX daarna gezien de aanwezige krasjes ( zie in de flits ) om het af te werken wellicht een optie .... gaan ze er weer tiptop in/op
 
Als ik me niet vergis zit er een UV beschermer op die het dof uitslaan en vergelen moet voorkomen. Dit laagje zal in de jaren verdwijnen, maar deze nieuwe koplamp is is nog voorzien van deze bescherming. Ik vrees dat als je gaat polijsten, je de UV beschermingslaag verwijdert en de lamp dof uit zal gaan slaan en zal vergelen. Ik zou er voor kiezen de sticker los te weken in plaats van eraf polijsten/schuren. Als ik de zomer maanden mijn biertje koud wil houden in een bak met water, komt het etiket ook los. Probeer de sticker eens op deze manier los te weken.
 
spacejam zei:
Ik heb een nieuwe koplamp gekocht voor mijn auto.

Hoop dat je bedoelt "nieuw" als in een andere, want als ik een nieuwe xenon unit met AFL zo toe gestuurd krijg gaat die wel linea recta retour naar de afzender : wat een kansloos gebeuren om dit zo op te sturen zeg :klap

Ik zou over de plastic kap een natte / vochtige doek leggen en dit blijven herhalen, in een bak water leggen is met Opel units niet aan te raden ivm de snelle condensvorming in de units.
 
LB zei:
Als ik me niet vergis zit er een UV beschermer op die het dof uitslaan en vergelen moet voorkomen. Dit laagje zal in de jaren verdwijnen, maar deze nieuwe koplamp is is nog voorzien van deze bescherming. Ik vrees dat als je gaat polijsten, je de UV beschermingslaag verwijdert en de lamp dof uit zal gaan slaan en zal vergelen. Ik zou er voor kiezen de sticker los te weken in plaats van eraf polijsten/schuren. Als ik de zomer maanden mijn biertje koud wil houden in een bak met water, komt het etiket ook los. Probeer de sticker eens op deze manier los te weken.

Gezien je met wetsanden flink moet schuren om die beschermlaag te verwijderen verwacht ik niet dat je dat met mezzo/finale door die laag heen zult polijsten. Je moet het echt als een soort blanke laklaag zien die over het kunststof zit.

at ts

natte doek , plaklaag met spiritus verwijderen en daarna even de boel polijsten
 
Juffer1 zei:
Hoop dat je bedoelt "nieuw" als in een andere, want als ik een nieuwe xenon unit met AFL zo toe gestuurd krijg gaat die wel linea recta retour naar de afzender : wat een kansloos gebeuren om dit zo op te sturen zeg :klap

Ik zou over de plastic kap een natte / vochtige doek leggen en dit blijven herhalen, in een bak water leggen is met Opel units niet aan te raden ivm de snelle condensvorming in de units.


Nieuwe 2ehands ;).

De theedoek was simpel en zeer effectief, de sticker is er volledig vanaf.
 
@WouterP; is de UV laag zo hard? Spreek je uit ervaring? Ik dacht nl dat deze laag vrij kwetsbaar is, maar weten doe ik dat niet.
 
LB zei:
@WouterP; is de UV laag zo hard? Spreek je uit ervaring? Ik dacht nl dat deze laag vrij kwetsbaar is, maar weten doe ik dat niet.
Je staat er wel ff flink op te schuren voor deze weg is ja. Bij mijn koplampen de laag verwijdert en bij een collega idem. Hardheid is lastig uit te drukken maar weg polijsten met de genoemde middelen zal eerder voor een gesmolten koplamp zorgen dan een laag die verwijdert is.