• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Stilo vervuild maar wat is het?? En hoe krijg je het weg??

bluediamond

Detailing rookie
22 feb 2011
6
0
De vraag aan de Car Cleaners onder ons,

Zoals jullie wellicht al eens gezien hebben was mijn stilo voorzien van een roest laag (fotos zijn inmiddels wel bekend onder het topic over de iron x haha)..

Auto is tijdje terug voor de 2de keer behandeld en alle roest is er inmiddels af, maar er zit nog een vreemd iets op de auto..

Donderdag (hemelvaart) hebben een vriend van me en ik de auto ff goed gewassen en vervolgens met klei behandeld. De zaterdag daarop heeft deze zelfde vriend mijn auto met een poets machine gepolijst en ben daarna zelf met wax er achter aan gehuppeld. Kortom auto helemaal schoon (zou je zeggen).

Er blijft een raar troep achter bij de randen van mijn stoot strips en de randen van mijn ramen, dit is dus niet weg te krijgen met 'Iron X, Klei, Polijst middel' maar met wat dan wel??

Hoop dat jullie weten wat het is en of / hoe het te verwijderen is,

[MOD]Foto niet meer beschikbaar[/MOD]
 
Zelf niet met klei? Bij de Volvo die ik laatst gedaan heb, zat ook van die rare vieze randen om de deurgrepen en bij de deursponningen. Kreeg ik zo weg met Gentle Grey klei van Dodo. Mischien met Prof.Polish met een doekje om je wijsvinger?
 
Soepergrover zei:
Niet met wat APC te verwijderen?

Zijn het overigens geen lijmresten van tape ofzo?

Wat het zijn kheb geen idee dit zat er al op toen ik de auto kocht..

Met klei is het niet weg te krijgen heb het geprobeerd, heb ook teer aan de onder kant van me achter bumper zitten dit kreeg ik met klei wel weg (al was het wel heeeeeeeel zwaar om weg te krijgen) maar deze rare plekken zijn er niet mee weg te krijgen.

APC ken ik niet, dus heb geen idee :p heb al zoveel poets spullen liggen d8 datk alles wel al had hahaha :p en voor ik iets verkeerds koop d8k vraag het even aan de kenners haha :)
 
zoals supergroever al zei : APC 1/10 met een borsteltje....indien 1/10 niet werkt kan je nog 1/4 of zelfs puur proberen.... let wel op: je wax is dan mee verwijderd :!
 
is het geen teer ophoping oid?
of in ieder geval weg vervuiling?

dan zou bug squash of glue en tar remover van valet pro kunnen helpen.

als het echt iets van teer is, kun je dat testen met wasbenzine :)

Ik heb zo'n zelfde plek en het was toch iets van wegvervuiling
 
lijkt hard op een probleem dat ik onder men motorkap had, ik heb deze vlekken weggekregen met de paint cleaner van megs, maar als je het wil proberen zou ik toch opteren voor de pro polish van poorboys(zelfde genre product, enkel die van poorboys is goedkoper, en nog beter naar horen zeggen!!!)
 
Acc_Focus zei:
lijkt hard op een probleem dat ik onder men motorkap had, ik heb deze vlekken weggekregen met de paint cleaner van megs, maar als je het wil proberen zou ik toch opteren voor de pro polish van poorboys(zelfde genre product, enkel die van poorboys is goedkoper, en nog beter naar horen zeggen!!!)

Als het met Cleaner te verhelpen is ik heb een paint cleaner (stap 1 ff uit me hoofd) liggen van Mequairs, nog niet gebruikt eerlijk gezegt :$