• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Stofje in de lak na opnieuw spuiten bumper.

Zonder foto is het lastig te beoordelen.
Je kan een aantal dingen doen
1: vergeten waar het zat en je vind het nooit weer
2: Overnieuw laten spuiten

Als je je er echt aan ergert kun je twee dingen doen.
afhankelijk van hoe de afspraak is gemaakt omtrent het spuiten.
1: Als opdracht met bon en btw is het zijn uitdaging om het op te lossen
2: Elcheapo zonder bon en dergelijke ( je weet wel hoe ik dat bedoel) is niet zeuren

Maar alle opties is balen of tijd
 
Als het alleen met spuiten eruit gaat krijg je het met wetsanden niet weg. Wetsanden is goed om krassen uit een laklaag te halen die net te diep liggen om alleen met polijsten eruit te halen. Op basis van wat ik hier lees ga ik ervan uit dat het stof tussen de kleur en de blanke lak zit. Je moet dus zowat de hele blanke lak wegschuren. Als je dat doet kun je sowieso meteen weer gaan spuiten.
 
08b1e2fdfc6837af85044fc2906e6cd3.jpg


Goed kijken bij de vinger zie je een klein draadje
 
Als het alleen met spuiten eruit gaat krijg je het met wetsanden niet weg. Wetsanden is goed om krassen uit een laklaag te halen die net te diep liggen om alleen met polijsten eruit te halen. Op basis van wat ik hier lees ga ik ervan uit dat het stof tussen de kleur en de blanke lak zit. Je moet dus zowat de hele blanke lak wegschuren. Als je dat doet kun je sowieso meteen weer gaan spuiten.

Als je de blanke lak weg schuurt en daarna een coating erop wilt dat ook helpen?
 
Om het lelijker te maken dan het nu is helpt dat zeker...Een coating is geen vervanging van blanke lak. Het is enkel een flinterdun beschermlaagje wat je over je blanke lak kunt leggen om "de eerste klappen" op te vangen.
Dit zit echt diep onder de blanke lak. Je hebt maar 2 opties: opnieuw spuiten of ermee leren leven. Alles wat je er verder aan gaat proberen zal het alleen maar slechter maken.
 
  • Leuk
Reactions: Soepergrover
Vrede ermee nemen. Ja dat is moeilijk, maar anders blijf je je irriteren. De eerste steenslag zal ook slikken zijn.
 
De eerste steenslag zal ook slikken zijn.

Het betrof een achterbumper dacht ik.....daar moet je dus wel erg veel en erg hard achteruit voor-rijden.:p

Erg jammer altijd...heb afgelopen weekend ook net ontdekt dat er een soort van "zakker-appelsienhuid" in m'n nieuw overspoten deel zit dat gemaakt werd door een erkende carrosserie...bij mij is het wel zo dat het er mogelijks wel uitgeschuurd kan worden , het is de bovenste blanke laklaag....en je voelt het ook.
 
  • Leuk
Reactions: Quantoxx
Bij de moderne blanke lakken (UHS/HS) heb je na goede uitharding ruimte om bij zakkers weg te polijsten.

Het overkomt mij ook :cool: en tot nu toe kunnen wegkrijgen. Lakschaaf, wetsanden, soft schuurschijf 2000/4000 en dan polijsten. Ik zal deze stappen niet zo maar doen op vreemd spuitwerk maar wel op dat van mezelf omdat ik van mezelf weet dat blanke lak laag dik genoeg is.