• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

kevin2296

Detailing chief
7 nov 2014
116
78
28
Goedemiddag mensen,

Deze week heb ik mijn auto gewassen en nog geen uurtje erna zat de hele auto weer vol met stuifmeel..
(Geen Saharazand dit keer :D)

Natuurlijk heb ik geen zin om meteen weer naar de wasbox te gaan en weer af te spuiten, aangezien het toch weer meteen terug komt. (Dat was ook zo, na nachtje buiten staan zat hij weer HELEMAAL VOL.. en was de auto meer geel dan zwart..)

Nu vraag ik mij af wat jullie tegen dit stuifmeel doen op jullie wagens?
Is er misschien iets speciaals te krijgen waardoor het minder makkelijk op de auto *plakt*? Of zit er niets anders op dan beetje met een doek weg te vegen en Amen te zeggen? :confused:

**Heb hem overigens maandje geleden in de Natty's Blue gezet en ingespoten met Aquafobia :yum
Laat maar komen die tips :innocent:
 
Wax zorgt er juist voor dat het saharazand nog makkelijker blijft zitten dan zonder wax.
Enige oplossing lijkt mij een coating zoals MOHS gebruiken zodat je lak "vuilafstotend" wordt.

Helaas is er geen middel of manier om van dit zand af te komen, hoort nu eenmaal bij deze periode van het jaar. Tenzij je je auto in de garage zet en niet gebruikt natuurlijk.

Ik vind dat zand overigens helemaal niet storend, des te meer reden om wekelijks te wassen.
 
Ik snap werkelijk niet waarom iedereen compleet panisch wordt als er maar een korrel zand, stuifmeel of wat dan ook op de auto ligt.
Weet je wat jullie moeten doen? De auto schoonmaken, onder een kaasstolp zetten, vacuüm zuigen en nooit meer gebruiken....zo blijft ie tot in den oneindigheid schoon.

Serieus, get a life....
 
Je doet er niks aan helaas. Auto tussen door maar een keer afspuiten met kalk vrij water en auto de garage in.

Btw. De gele bende van de afgelopen dagen zijn pollen. Komen van Dennenbomen, Eijk en nog een boom. Door een paar warme dagen achter elkaar komen alle drie de bomen tegelijk tot bloei wat de gele pollen geeft.
 
zolang hij er maar niet zo uit gaat zien toch?

312ztrb.png
 
  • Leuk
Reactions: PeterS en 350Z
M'n broer heeft geloof ik alle afdelingen al afgewerkt.

Eerst kaartcontrole op bus en tram, toen buschauffeur en nu is ie FOT (geen idee wat het is overigens....)
 
Ik vind het gestuif ook jammer als je net klaar bent met wassen of poetsen maar idd niks aan te doen.
Wel vind ik het irritant dat er mensen zijn die zonodig over dat stuifspul te vegen op mijn auto op de parkeerplaats als je lekker zit te eten.
Dat vind ik wel jammer en probeer dan ook altijd zo ver mogelijk van andere auto's en dergelijke weg te blijven maar sommigen vinden het toch nodig om ongevraagd aan andermans spullen te komen helaas.
 
  • Leuk
Reactions: Emi
Ik snap werkelijk niet waarom iedereen compleet panisch wordt als er maar een korrel zand, stuifmeel of wat dan ook op de auto ligt.
Weet je wat jullie moeten doen? De auto schoonmaken, onder een kaasstolp zetten, vacuüm zuigen en nooit meer gebruiken....zo blijft ie tot in den oneindigheid schoon.

Serieus, get a life....
Hij vraagt om tips, niet om jouw simpele reactie. Man man man.