• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Stuur en versnellingspook gereinigd en geverfd

GewoonWouter

Detailing addict
9 jun 2016
72
60
43
België
Aloha :D

Mijn Audi A6 heeft er ondertussen 267.000 kilometertjes op zitten en dat begin je hier en daar stilaan te merken. Ik ben deze week de auto al in wintergereedheid aan het brengen (voor het eerst de Monello Ibrido uitgeprobeerd, wat een lekker spul!) en vandaag was het de beurt aan het lederen stuur en versnellingspook

Het stuur glimde van de vuiligheid en vooral, op sommige plaatsen was er niet veel verf meer over.
IMG_7554_zps2b8rqhji.jpg
IMG_7555_zpsrypu0vwt.jpg
Met behulp van een borsteltje en de Colourlock zware reiniger het stuur en pook aangepakt
IMG_7556_zpsbqn8cgva.jpg
Na het reinigen zag het er zowaar nog erger uit. Ik denk wel dat Colourlocks zware lederreiniger ook wat meer verf heeft weggenomen. Deze kan je dan ook best gebruiken als je leer echt moeilijk proper te krijgen is.
IMG_7557_zps7kns0hwo.jpg
IMG_7558_zpslhmzlruw.jpg
Ik heb de verf op maat laten maken (AchatGrau) en dit keer geen kleurverschil met het origineel. Een tijdje geleden heb ik ook de rug van de bestuurderszetel behandeld met ook een kleur op maat van Colourlock (Hell Patin Grau) en dat gaf wel een verschil, waardoor ik uiteindelijk de hele rug van de zetel heb kunnen verven :D. Dit keer is de kleur nagenoeg hetzelfde.
Met behulp van een sponsje en een deppende beweging het stuur en de pook behandeld
IMG_7559_zpsyqa72soi.jpg
In totaal heb ik er drie laagjes op gezet, tussendoor het drogen versneld door middel van een haardroger ofte föhn
IMG_7561_zpssj3zzoy5.jpg
Na twee laagjes begon het er al beter uit te zien (afplakken was fun :p )
En het resultaat mag er zijn, terug een mooi egaal stuur
IMG_7563_zps7qvzelx1.jpg
IMG_7564_zpsn4fwvw6r.jpg
IMG_7565_zpsqbugtj8i.jpg
Nadien de verf nog beschermd met Leather Shield.
Ik ben een happy bunny en de auto ook ongetwijfeld. ^^

De groenten
 
Geslaagd project! Denk zelf wel dat ik de lederreiniger mild nog ga bestellen, voor onderhoud zeg maar.

Hoe zou zich dat verhouden tot de Mothers Leathertech foaming wash cleaner. Is dat een milde cleaner of een sterke? Ik denk zelf richting mild.
 
  • Leuk
Reactions: GewoonWouter
Geen flauw idee. Voor ik het Colorlock spul in huis had gebruikte ik enkel de 2 in 1 leather conditioner van Meguiars. De lederreiniger mild is alleszins een goed productje. K heb er momenteel een klein flesje van maar ik denk dat ik er een groter ga bestellen.

Als ik het goed voorheb wordt dat Mothers lederonderhoud spul wel vaak aangeraden hier op het forum, dus het zal wel goed zijn. Als ik moet gokken denk ik net zoals jou dat het een milde reiniger is.
 
Mooi resultaat en leuk om te lezen. Ik overweeg om de leuning van mijn voorstoel te gaan behandelen. Daar is een beginnend plek van slijtage. Hoe en waar heb je de kleur laten mengen? Heb je een stukje leder opgestuurd, ben je langsgegaan?
 
  • Leuk
Reactions: GewoonWouter
Ik heb het bij Colorlock besteld. Je kan idd een stukje leder opsturen en dan maken ze het aan de hand daarvan. Maar ik heb de kleurcode in mijn autopapieren opgezocht en die kon je dan via de website van Colorlock bestellen. Zoals gezegd: bij de lederkleur van mijn zetel zat wel een afwijking (dus had ik beter stukje leer opgestuurd), maar die van het stuur was nagenoeg 100% dezelfde.

Ik ben trouwens nog vergeten vermelden in de beschrijving dat na het reinigen ik de het stuur lichtjes heb opgeschuurd en dan nog eens ontvet met de reinigingsbenzine van colorlock.
 
(Een deel van) mijn stoel is ook ooit geverfd met een op maat gemaakt setje van colourlock, maar je ziet wel een kleurverschil. Kan me ook wel voorstellen dat een stukje leer wat je wilt opsturen van kleur verschilt met leer wat, in mijn geval, al 10 jaar aardig wat zonuren heeft gezien.

Mooi resultaat trouwens!
 
  • Leuk
Reactions: GewoonWouter
Heb je ook weer een punt, het stukje leer dat je opstuurt komt vaak van een plekje dat dat minder of geen zon heeft gezien. Ik moet zeggen dat ik geen stukje leer heb opgestuurd. Heb gewoon de kleurcode opgezocht en doorgestuurd. Maar zoals gezegd, na 10 jaar - bijna 11 hier - kan er al wat verschil opzitten.
 
@Volvorijdertje: Thanks! En ik zal het je weten te zeggen. Tot nu toe houdt de verf het goed. Ik heb nadien wel een product van Colorlock aangebracht dat slijtage zou moeten voorkomen of vertragen (de Leather Shield).