• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Superieure wet look

A6-Red zei:
@Ladybug

De Black Hole Glaze gaf net effe die extra diepe wetlook.
Zonder mas de wagen al schitterend aan het glimmen maar miste je die diepte in de glans die er nu dankzij de Black Hole Glaze wel in zit.

Enne...rijden doe ik er zeker mee want moet natuurlijk wel weer een reden hebben om hem weer te poetsen.
Gem 60.000 km per jaar, minimaal 1x poetsen per week, dus reken maar uit hoeveel km. per poetsbeurt.
Ik vind hem echt grandioos. Hij staat hier nog net niet als wallpaper hahaha. Ik heb Tim toevallig vanmiddag een mail gestuurd voor de Black Hole i.c.m. de Next 2.0.
Moest nog wat hebben wat ik niet kon vinden op de site dus maar zo m'n bestelling doorgegeven.
Ik hoop dat het me minstens half zo goed gaat lukken als jij! Tis voor een donkergrijze auto dus heb de kleur hopelijk ook wel mee.

Als ik iedere 1000 km ongeveer zou poetsen denk ik ook dat ik om de 2 maanden maar poets haha. Meest vies worden de auto's hier trouwens van de bomen, ongeacht waar ik hem zet in de straat, het waait er toch op.
 
zo heeft ieder zijn methode die van mij is:

- goed wassen
- kleien
- weer wassen
- indien nodig wetsanden
- bewerken met een polijst middel, afhankelijk van de schade gebruik ik;

M95
M84
M83
M80

- dan voeden met een polish oa;

- M80 met een finishingpad
- M3 machine glaze
- M7 showcar glaze

- sealen doe ik met de M21 2.0 meestal 2 lagen
- wax daar zijn vele keuzes voor maar de wax die ik het meeste gebruik is de M168d

andere waxen die ik gebruik afhankelijk van de kleur v/d lak zijn;

Dodo Juice Hard Candy
Pete's 53
Smartwax
Smartwax Concourso
Nattt's bleu paste van Poorboys
M26
CG Wet mirror Finish
CG Jet Seal
NXT Techwax
Goldglass van Meguiars

dan vervolgens loop ik hem altijd na met de Ultimate Quik Detailer van meguiars of de Syntethic Spray detailer (of te wel de M135) van meguiars.

en dan Voila krijg je dit resultaat
Afbeelding041.jpg
DSCN0261.jpg

Afbeelding034.jpg

DSCN0014.jpg

DSC00025.jpg

poetsprojecten025-3.jpg


8d

gr cees
 
Van detailer gaat de wax er toch weer vanaf?

Zoveel heb ik trouwens niet staan aan keuzes Goku3 ;)

Ook erg mooie resultaten!
Die Audi, tis ook die kleur denk ik die zich er voor leent. Sop sop hahaha
 
NXT Tech wax is ook niet echt een wax maar een sealant.
Je hebt het tussen de waxen staan namelijk, maar goed dat weet jij ook wel.

Wat raad jij me aan om een mooie wet look te krijgen?
Ik heb een excenter dus kan machinaal te werk gaan.
 
@danny

omdat je tjdens het kleien residu krijgt van je klei, lubricant en het vuil dat je aan het verwijderen bent.

tevens zijn de porien van de lak open gekomen, door hem nogmaals te wassen was je ook het vuil/ oude polish uit deze porien.

gr cees;)
 
Owke dat snap ik, maar product resten van de klei verwijder je toch met een microfiber en qd of lt?
En wat raad je mij aan voor een mooie wet look op mijn oranje auto?
 
Probeer dan eerst een die M7 en M80 combo..
En kijk dan eens of je vindt dat de look verbeterd is..
 
Ik ben nog steeds van mening dat het "erin" moet zitten. Als je na excentrisch M80 je geen wetlook hebt zal die er na een wax ook niet zijn.
Als je hem goed polijst dus eventuele geoxideerde lak eraf en zoveel mogelijk krassen weggewerkt hebt dan moet ie er al zijn.
Ik heb de M7 getest op mijn wagen na de M80 en ook op een zwarte auto en er was 0,geen verschil te zien met het blote oog.

Dus echt veel meer kan je niet doen vind ik.
 
Volgens mij zit het ook gewoon in perfect afwerken van de lak met de M80/83..
De M7 zal zeker bijdragen..
Maar de wax niet veel..tenzij we over "hoge klasse" wax praten.
 
Als je goed afwerkt met de M80 doet de M7 geen bal meer. Het is hooguit leuk om op een meeting de M7 OP de waxlaag te doen voor 1 dag.
Als je lak nog goed is (geen swirls e.d.) dan is de M7 zeker een optie om voor het waxen te doen maar na de M80 is weggegooide Meguiar's ;)
 
M7 (Show Car Glaze) na M80 (Speed Glaze) zal je alleen zien op oude, zeer droge en verwaarloosde lakken.

Eventuele verbetering wel met een Finishing Polish die nog lichter is dan de M80, maar alleen op donkere en op unilakken.

Een goede wax kan echter wel reflectie en diepte toevoegen aan de lak. Ik heb vandaag duidelijk verschil gezien op de Almera, maar ook op de R8 is het verschil na de Black Hole en de Natty's al anders dan daarvoor.
 
Het voegt iets toe maar het is niet zo dat je voor de wax niet al een wetlook had en dan ineens na een wax wel zo werkt het helaas niet.
 
Ligt het ook niet gewoon aan de lakkleur zelf? Ik denk dat sommige lakkleuren zich gewoon wat minder lenen voor die look.
Vind trouwens op de eerste foto dat ie er best wet uitziet hoor Danny.
 
Daarom wil ik graag eens de Dodo Juice Orange Crush soft wax proberen.

Verder als ik het dus eens super wil hebben moet ik te werk gaan met eerst m83 dan m80, dan nxt tech wax (of een andere sealer) en dan m16 of Dodo Juice Orange Crush soft wax
 
Thanks jongens ,dan hoef ik volgende keer die stap niet meer te doen :)^

Diepte van een goede wax zal je zeker krijgen, maar een wet-look zit dan toch in de voor bereiding.

Toch, volgende week test ik mijn "Butter WET Wax" dus zullen we zien 8d
 
@ladybug, dat bedoel ik ook met het zit "erin" of niet. Vooral de mate van sinaasappel bepaalt het volgens mij. Heb je vee sinaasappelhuid an kaatst het licht alle kanten op.
Is het volledig glad dan zal de weerkaatsing bijna volledig zijn en dus meer glans en diepte geven.

Even gauw wat met paint gemaakt voor het idee, links een close-up van een sinaasappel kuiltje en rechts volledig strak.
Links versplintertje het licht en rechts kaatst het mooi terug:

[MOD]Foto niet meer beschikbaar[/MOD]