• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Superieure wet look

Of dus klei en daarna machinaal te werk gaan zodat ook de sinaasappel huid verdwijnt.
En dan van zwaar naar ligter werken.
En daarna het verzegelen met een goede wax en of sealent.
 
Daar komt het inderdaad op neer. Het verwijderen van een sinaasappel effect is erg lastig. Om deze helemaal te verwijderen moet je wetsanden en dan moet je lak dik genoeg zijn. Lakdikte meter is dus onmisbaar!
Showauto's hebben meerdere laklagen waarvan vaak 6 blanke laklagen, na het spuiten worden de eerste blanke laklagen helemaal glad geschuurd met als resultaat een perfect gladde lak.
Kan even het artikel op MOL niet vinden over een hot rod die helemaal gewetsand werd na het spuiten, ga nog ff op zoek er naar, was erg interessant.
 
Wet sanden kan ik niet.
Kun je mijn lak eens meten met die meeting en dan eens kijken wat je er mee kunt doen om het optimaal te krijgen?
 
Ik zou als ik jou was, gewoon eerst de auto met de machine onderhanden nemen met M83 en M80 (al naar gelang het nodig is). Het is erg moeilijk een advies te geven zonder de lak van dichtbij te hebben gezien... Een standaard advies is lastig te geven.

Ik zie net dat je er de 5e juli ook bent, dan zullen Dibbuz en ik wel even een kritische blik werpen op de staat van je lak en kijken wat er mogelijk is en wat de te volgen stappen zijn. :)^
 
Ik geloof dat jij toch ook naar die meeting gaat?
Met de meeting kun je hem wel zien en verder advies geven.
Machinaal is mijn auto sinds dat ik hem heb nog nooit onder handen genomen.
Wat er wel is gebeurd is het kleien enzow, maar dat valt ook wel te zien ;)
Ik heb alleen toen ik de auto kocht hem een paar keer door de krasstraat gedaan voodat ik zelf ben begonnen met het detailling.
Ik weet niet wat de vorige eigenaressen hebben gedaan met de auto en ik weet ook niet wat ze naast het wassen nog meer bij aflevering ermee hebben gedaan.

Er zitten wel swirls in, maar je ziet ze erg moeilijk en eigenlijk alleen maar wanneer het licht er op een bepaalde manier op valt.
 
stimpy68 zei:
Dure waxen zijn een marketing gimmick, net zoals de hoeveelheid carnauba in een wax, 70% carnauba is zo hard als beton, en er is een wax met meer dan 70% carnauba 8-()) Dat kan dus niet, het zal hooguit 30 - 35% zijn, maar door een slimme rekentruc komen ze aan meer dan 70%.

We hebben een leuk grapje van Dodo Juice staan. Daar hebben ze daadwerkelijk 70% carnauba ingestopt er staat op het potje 'Can not be used as Car Wax' het is ook loeihard!

Dodo heeft een mooie op hun forum staan:

http://forum.dodojuice.com//viewtopic.php?t=311&highlight=percentage

Carnauba zorgt weliswaar voor een mooie glans, maar de bescherming is het belangrijkste van de carnauba. De overige ingredienten zorgen voor de glans. Maar alleen op een perfecte geprepareerde ondergrond.
 
Ik zal je gelijk uit de droom helpen: je sinaasappellak gaat echt niet verdwijnen. Daarvoor is je blanke lak te dun zodat je niet de hele auto machinaal kan wetsanden. Je kan je beter richten op de swirls en krassen.
 
Ben het eens met de stelling dat de voorbereiding het belangrijkst is. Kleien was voor mij jaren geleden de eerste grote ontdekking op dat gebied. Ik kon het verschil nauwelijks bevatten, zo enorm was het. (Vandaar dat ik tot op de dag van vandaag tegen alles en iedereen aan loop te zeuren over het belang van kleien).

Ten tweede, een goed product maakt alle verschil, maar goed kan toch ook nog beter...

Ik was best content met de DC 1&2, maar nu ik de SSR lijn eigenhandig heb getest weet ik dat die beter is. Het werkt nog fijner, en de behaalde resultaten zijn aanmerkelijk beter. De lak is donkerder/dieper en de glans is er dan al volop. Zodanig dat een toevallige passant zal denken dat ie al klaar is. Maar de lak 'voelt' dan toch nog niet af, hoe mooi hij ook is.

Een mooie glaze als Black Hole, met daarover een sealant als EX-P maken het af. Dan heb je al een superglans, eventuele swirls vallen niet meer op (zelfs onder TL) en de lak voelt nog gladder.

Wat je er dan op aanbrengt aan wax is denk ik heel persoonlijk. Glanzen doet ie dan toch al. Maar... de finish is beslist wél anders. Pete's 53 geeft een totaal ander effect als Gold Class, en Butter Wet Wax is wéér anders. Ik ben er van overtuigd dat Dodo Juice ook weer anders zal zijn... Wat mooier is mag je zelf zeggen, da's een kwestie van smaak. De ene maakt de lak donkerder, de ander brengt de metallic of pearlescent deeltjes weer mooier naar voren. De ene geeft de lak een gladde en vrij hard aanvoelende laag, de ander geeft hem zacht en rijk gevoel als je 'm aanraakt. Your choice...



Overigens, nog even over meetbare glans:

Een quote uit de beschrijving van Dodo Juice Lime Prime Lite cleaner glaze

Bij onafhankelijke tests op Detailing World is een glansmeter gebruikt om de glans te vergelijken van een machinaal gepolijst paneel vóór en na gebruik van Lime Prime Lite, waarbij een aanmerkelijke verbetering is gemeten. De gemeten verbetering was overigens het dubbele van hetgeen een zekere chocoladekleurige (en –geurende) concurrent wist te bereiken.

Dat maakt me dan toch ook wel weer érg nieuwsgierig... Dodo is er het merk niet naar om BS te verkopen, in tegendeel.
 
kan iemand een linkje leggen voor mij want ik kan dat draadje niet vinden

die van de lime prime
 
@stimpy68, Zymöl heeft daadwerkelijk de hoeveelheid Carnauba wax er in zitten. De hoeveelheid geeft inderdaad de glans die je wenst. Voor een ultieme show-car, mits hij goed behandeld is en de juiste ondergrond heeft, zal hij met een Glasur, Vintage, Concours of elke andere wax van Zymöl meer glans geven dan menig andere waxes.

Waarom zal men liegen over de gehalte Carnauba wax als men het kan aantonen??8-()) :-" Waarom zul je een Lambo, Koenigsegg of een Ferrari kopen ipv een Opel als je het geld hebt? Je wil dan toch de exclusiviteit en het beste? Of zit ik verkeerd?

Het is dus niet een marketing trucje of een eenvoudig rekensommetje zoals jij dat schetst. Een levenslange gratis vulling is toch uniek.:)

Groet,

Gerbrand
 
We hebben keer een glansmeting gedaan en voor gaf meer reflectie dan na, go figure dus volgens mij zegt dat ook niet alles.
De ultieme wetlook die hier gevraagd wordt is niet te halen en daar moet je je gewoon bij neerleggen.

Lekker aan de gang gaan met M83/M80 of SSR serie en haal het max. eruit en dat is echt geen kattepis.

Over Zymol, ongetwijfeld zullen die waxen heel goed zijn ( de accesoires vond ik helaas echt rommel) en die zijn vooral voor idd de Ferrari's e.d. die willen die exclusiviteit maar de meerwaarde ervan is niet zodanig dat het prijsverschil voor mij gerechtvaardigd is. Voor mij is Zymol geen optie, veels te duur. Het is leuk als je exoten doet of voor een eigenaar van een exoot maar ik denk dat je hier verkeerd zit om het te promoten daar is het budget hier te laag voor denk ik...
 
@Dibbuz, Ook niet Ferrari rijders kiezen voor Zymöl. Het verschil maakt de Carnauba. Zit ik hier goed? Tja wie zal het zeggen? Zymöl heeft een wax welke tegen een normale prijs te leveren zijn, maar ook hele exclusieve waxes/glazes.

Als je kijkt naar wat de meeste allemaal in huis hebben en wat ze er aan uit geven is er overal een markt. Ik weet wat sommige merken inkoop kosten en dan liegt het er niet om wat je als particulier moet betalen. Wellicht kan ik je een speciale prijs maken voor een van de waxes. Dan raak je misschien overtuigd. Mocht je het iets vinden zie ik wel een pb'tje.
 
Gerbrand, wij (dibbuz en ik) kunnen aan een potje Zymöl wax komen, dat is geen probleem.
Er is inderdaad overal een markt, Zymöl is een merk wat mikt op de mensen met dure auto's en veel geld, en het draait om de naam. Zoals ik al veel vaker tegen je gezegd heb. De waxen zullen best goed zijn, maar dan nog is de prijs te hoog! Net zoals de claims van Zymöl over het percentage Carnauba in de waxen, dat is absurd (lees even de topics over carnauba aangehaald door Tim bijvoorbeeld). Het is hun marketing, en de doelgroep waar ze op mikken en dat doen ze goed. Maar een (veel) duurdere wax hoeft nog niet te betekenen dat deze (veel) beter is dan een goedkopere.
En wat je zegt over de inkoopkosten voor bepaalde merken, je hebt helemaal gelijk, maar de inkoopprijs die jij betaald voor Zymöl is nog niet de productieprijs van het product.... dat is ook weer marketing....
Ik vind het jammer dat je steeds met een verkoopverhaal komt in plaats van echt objectieve testen zoals glansmetingen en dergelijke. :(
 
Gerbrand zei:
Zymöl heeft daadwerkelijk de hoeveelheid Carnauba wax er in zitten.

Ehm, maar volgens welke rekenmethode dan? Als je de links een en twee leest zie ja dat er her en der nogal wat gerommeld wordt met het gehalte carnauba en de manier waarop dit berekend wordt.

Maar als ik zo'n pot Zymöl koop bestaat volgens jou 70% van de totale inhoud uit pure carnauba? :confused: