• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Superieure wet look

stimpy68 zei:
Als dat echt zo zou zijn, dan heb je een klomp beton in een pot..... :-"

Da's ook mijn idee, vandaar dat ik erg benieuwd ben naar Gerbrand's verhaal. Misschien kan hij het uitleggen...:weetniet
 
Even ter info over dat welles/nietes Carnauba percentage:

Stel je hebt een wax/polish en daar staat op: 100% carnauba, dan zit dat er ook in! En of dat nou wax is van een geeltje de pot of een maandsalaris voor een potje enzymen en adere muffe bacterien maakt nu geen biet uit: TECHNISCH gezien onmogelijk, maar dat is dus de truc die fabrikanten maken. :ja

Uitleg:

als een fabrikant UITSLUITEND carnauba als wax gebruikt in z'n potje/flesje, en geen andere wax soorten of parafines o.i.d. erbij in mixt, dan liegt hij niet dat er 100% Carnauba wax in zit.

Nu komt het punt waar iedereen vaak de mist in gaat:


[*]Stel je hebt een potje Carnauba-wax van 200 gram en op de inhoud staat: bevat 35% carnauba wax
Is het dan 35% van die 200 gram? Ja, daar kan je wel van uit gaan, als het Carnaubawax heet moet het hoofdbestandeel uit carnauba bestaan. Dus in dit geval zal dat zo'n beetje 70 gram echte carnauba bevatten.
[*]Nu bestaan er ook waxen zoals die P21S (potje van 200 ml.) en daar staat op 100% carnauba wax. Zit er dan 200 ml. carnauba in? Nee, want zoals al eerder werd opgemerkt kan je mekaar daar de hersens mee inslaan als je zin hebt :klap Wat de fabrikant echter bedoeld is dat hij/zij UITSLUITEND carnauba heeft gebruikt als wax en geen andere soorten. Dat er dus wat olieën en andere semi-interessante bestandsdelen inzitten om de boel lekker zacht en gangbaar te maken mag dus in dit geval achterwege gelaten worden :-"

Dus iemand die zegt dat zijn of haar product uit 75 - 100 % carnauba bestaat heeft helemaal gelijk, hij/zij bedoeld dus (onbewust) het bovenstaande ;)

Hoop dat het zo begrijpelijk is voor iedereen.

Greetz!
 
Okay, prima en begrijpelijk verhaal!
Maar dan nog blijft het in het geval van de duurdere merken, puur een marketing verhaal. Hoog percentage carnauba + naam = (te) hoge prijs.
Nu we dat uit de wereld hebben, het volgende:

Een OBJECTIEVE vergelijkende test tussen bijv. een Zymöl en andere merken waxen, of het het prijsverschil echt waard is. :-" Ik denk het namelijk niet. :weetniet
 
@Havanna,

idd. dit is eigenlijk de juiste beredenering.

@Dibbuz en Stimpy68. Ik zal kijken wat ik voor jullie kan doen. Het is niet alleen een verkooppraatje van mij. Ik heb met meerdere merken gewerkt. Ik probeer Zymöl voor iedereen toegankelijk te maken.

We kunnen eindeloos een discussie houden of iets marketing is of niet. Er zijn een aantal merken welke marketing technisch een stuk beter zijn. Waar je dan ook te veel voor betaald.

Zie jij hier in NL enige vorm van marketing van Zymöl? Nog niet.
 
Ik eingenlijk geen enkele marketing van poetsproducten en al helemaal niet van bovenkant markt spullen.

Nogmaals de waxen zullen echt heel goed zijn daar twijfel ik niet aan maar het gaat mij om het prijsverschil, of dat het waard is.
Ik denk nog steeds van niet. Zou het graag eens uit willen test op mijn Leon.
 
Gewoon keer op zwarte auto ene helft met pete bijv andere Zymöl. Er niet bij zetten welke kant wat zit en dan of foto op forum op op meeting en dat de mensen niet weten wat waar zit. Ben dan erg benieuwd
 
En wat is dan jullie mening over de Supernatural van Dodo Juice? Ook een marketing hype in een houten pot of toch iets speciaals en een goede prijs/kwaliteit verhouding?

Ik ben benieuwd... ;)
 
bambam zei:
En wat is dan jullie mening over de Supernatural van Dodo Juice? Ook een marketing hype in een houten pot of toch iets speciaals en een goede prijs/kwaliteit verhouding?

Ik ben benieuwd... ;)

Ik heb hem wel alleen nog steeds niet geprobeert :schaam :schaam
Bas maar eens vragen;)
 
Ik denk nog steeds dat je geen verschil ziet, ik heb hier 7 waxen staan en ik zie geen verschil op mijn auto tussen al die waxen. De een brengt wel makkelijker aan dan de ander en de duurzaamheid zal zeker verschillen. Als de pot Collinite op is zal ik hem geen 2e keer meer kopen, het is goed maar lastig aan te brengen en ik zie geen toegevoegde waard t.o.v. bv de NXT 2.0 paste die wel makkelijk aanbrengt.

Die Fuzion zit ook in zo'n mooi houten kistje,
 
Zo'n test zegt ook niet alles, zeker van die bladen niet. Want de adverteerder die het meest uitgeeft komt vaak het beste uit de bus met z'n product.
Zo werkt dat in die branche.
Kan de consumentenbond niet eens testen, die zijn wel onpartijdig :D

Eigenlijk is er wel een overeenkomst met nachtcreme. De dure merken doen ook bewezen niks meer.
Enne... bepaalde termen zijn niet beschermd, zoals clinish bewezen, dermatologisch getest.

Als het hoofdbestanddeel Carnauba is mag je al zeggen, tis 100%. Laat er dan 2% inzitten, en van alle overige bestandsdelen 1% per deel.
En wie controleert het überhaubt... niemand.
 
bambam zei:
En wat is dan jullie mening over de Supernatural van Dodo Juice? Ook een marketing hype in een houten pot of toch iets speciaals en een goede prijs/kwaliteit verhouding?

Ik ben benieuwd... ;)

Nee, ik geloof niet dat Dodo Juice aan marketing hypes doet. Sterker nog, ze zijn begonnen omdat ze onpasselijk werden van al die hypes en de navenante prijskaartjes!

Dodo is dus eigenlijk de anti-hype fabrikant. Ik kan dat persoonlijk wel waarderen...

Dat ze de Supernatural - á €135 - in een (navulbare) hardhouten pot doen is natuurlijk een leuke 'tongue in cheek' steek onder water naar de Zymöl Royal Glaze in z'n (navulbare) kristallen potje - á raison van 7500 zuurverdiende munten. (En dan 'gratis' navullen, maar wel iets van €400,- á €500,- per zending rekenen voor 'shipping & handling'. Ja ja... als er nou iets HYPE schreeuwt is dat het wel. O ja, en je wordt nog geballoteerd ook, anders mag je hun wax niet eens kopen. Get Real...) :roll

Dat Dodo Supernatural géén hype is getuige de redelijke prijs, en het feit dat je al een probeerpotje kunt kopen voor welgeteld €20,-. Dus voor twee tientjes weet je al of je het leuk spul vindt... Sympathiek toch? :cool:


En ach, als je het dan een mooi product vindt, dan is zo'n hardhouten box ook best wel weer aardig. Het is toch de top-of-the-range, en dan is een béétje presentatie ook wel op z'n plaats. En ik zie liever een mooie box van duurzaam hardhout dan zo'n kitscherig kristallen potje (wat ik al te pletter zie vallen op de eenvoudige betonnen vloer van m'n garage...) =-o
 
En carnauba is ook niet alles, staat ook op de Dodo site trouwens...
 
Ach, er zijn mensen die ook cremes kopen die honderen euro kosten, moeten hun weten, en zoals ladybug zegt, deze dure merken doen bewezen niets meer.

Hier nog een quote uit het topic op MOL van Mike Philips:

This is an age old truth, anyone that's been detailing for a number of years understands this and invests their time in the cleaning step as they know it is the cleaning step that will make or break their end results.

That said, after the prep work is done, some waxes will create better results than others that's reality. However, M26 is a very clear and reflective wax, as is Gold Class and NXT and M21.

The true appearance test of any wax is always on black paint and we would put our waxes up against the most expensive waxes on the market in a side-by-side test on the same paint equally prepared. The results will either be so close it will be a tie or Meguiar's will win.

The hardest part isn't the test, it's the judging, most people don't know how to judge results and beauty is in the eye of the beholder, throw in some bias and some potentially bad eyes (it's possible), and how do you do the judging as the human element is the biggest variable.

Even if another wax was judged to produce a better result... at what cost does it become worth it? Not that I think there's a better product on the market but it is important to have an open mind.

Voor ieder product is er een markt, zij zitten duidelijk in het hogere markt segment, mensen die veel kunnen betalen voor iets. Zoals al meerdere malen nu voorbij gekomen is, een objectieve test geeft een beter resultaat dan de menselijke factor.