• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Superieure wet look

Maar wat is een objectieve test? Met een glansmeter? Maar je kan nooit exact hetzelfde stuk meten met 2 verschillende waxen. En zoals hier boven aangegeven:
The hardest part isn't the test, it's the judging
 
Als jullie nu even 2 wagen voorzien van verschillende waxlagen. Bijvoorbeeld een zwarte en bijvoorbeeld een grijze. Als jullie hier dan een echt duur merk (bvb Zymol of Swissol) opzetten op bepaalde delen, en op andere delen merken van normale prijs (bvb Poorboy's Nattys of een Meguiars), als je dan nog delen over hebt kan je zelfs de tussensoort (bvb Dodo Juice) proberen. Als dat zou kunnen tegen de 5e, dan heb je ongeveer 40 ech geïnteresseerde mensen die elk voor zichzelf kunnen oordelen of er een verschil is. Nadien kan je dan hier een poll zetten of het prijsverschil tussen de waxen gerechtvaardigd wordt. Eventueel zou iemand van ons zelfs een topic kunnen openen op Detailing World met de nodige foto's end. Dan bereiken we nog meer mensen, mensen die mss objectiever zijn dan wij.

@Stimpy: het is idd zo dat een glansmeter objectiever is dan het menselijke oog. Maar dat is bijzaak. Ik kijk met mijn ogen naar mijn auto, niet via een glansmeter.
 
We gaan inderdaad wat off-topic :(
Nog even dan: zoveel mensen zoveel meningen dus altijd lastig... dat bedoelde Mike Philips ook in zijn verhaal. Maar dan moet het dus een echt blinde test zijn.
 
Ff weer on topic.
De beste manier voor een mooie/goede wetlook krijg je dus door je voorbereiding.
Wat is inprinciepe de beste voorbereiding.
Tips en handigheidjes zijn zeer welkom.

Een wax is hierbij alleen voor bescherming bedoelt en niet om het creeeren van extra glans. Een polish dus wel, maar als je het machinaal doet is dit dus niet nodig geloof ik.
 
Dat is dus ondergesneeuwd, maar al wel aangegeven:

- Zorgen voor een schone ondergrond, vrij van vervuilingen die de glans tegenhouden. Dus:

- Klei gebruiken
- Cleaner gebruiken, een polijstmiddel is ook een cleaner

Daarna een polish/Glaze en als LSP (Last Step Product) een wax om alles te beschermen. :cool:
 
Producten zoals m83 en m80 zijn een cleaner en polish in 1.
Dus ik mag aannemen dat je dan niet nog een extra polish hoeft aan te brengen.
 
stimpy68 zei:
Ach, er zijn mensen die ook cremes kopen die honderen euro kosten, moeten hun weten, en zoals ladybug zegt, deze dure merken doen bewezen niets meer.

Hangt een beetje af wat je met 'doen' bedoelt. Maar het is op zich wel een aardige vergelijking. Schildpaddenwax of Valma beschermt je lak óók... En uierzalf voorkomt óók uitdroging van de huid. Of het 't meest prettige spul is is punt twee.

Ga van Turtle Wax of Valma tot Swissvax en Zymöl, of van huismerk van de Kruidvat of Nivea tot die crèmes van honderden euro's en je zult in beide gevallen merken dat er een bepaald segment is wat prettiger aanvoelt/werkt dan die goedkope meuk. Da's meestal ook iets duurder, soit. Daar heb je dan ook je plezier weer van. Maar alles wat qua prijsstelling in het extreme wordt getrokken of absurde claims heeft is m.i. een hype.

Zoek iets waar jij prettig mee werkt, waarvan jij de resultaten mooi vindt. Dáár gaat het toch om?

Houd de realiteit gewoon in 't oog. Net als dat je geen racewagen van je auto kunt maken door een 'doosje' van €40,- onder de kap te hangen kun je ook geen showglans creëren op een matige lak door er wat speedshine overheen te sprayen.

Wat wél kan is het beste uit de lak halen met flink wat 'elbow grease', gezond verstand en een serie kwalitatief goede producten.

Dat je daar iets méér voor betaalt dan de potjes van de Halfords is m.i. niet meer dan logisch. Iedereen die óóit met dat spul heeft gewerkt weet dat het de extra centen meer dan waard is. (Alleen al om van de ergernis af te zijn van slecht werkende meuk, de wit uitgeslagen rubbers en vette ramen).

Maar zodra men aankomt met bedragen van (vele) duizenden euro's kun je eigenlijk al op je tien vingers natellen dat het onzin is. Je hoeft maar één vraag te stellen: "welke grondstoffen zitten er in om een dergelijke prijs te rechtvaardigen?". Daar heb ik nog steeds geen bevredigend antwoord op gehad, en het lijkt me sterk dat dit er ooit komt...
 
dat moet je ook niet willen lijkt me, gewoon gebruiken wat je fijn vindt en als je nieuwschierig bent naar een ander product en je kunt het ook nog eens betalen waarom zou je het dan niet proberen?? als ik de duiten er voor zou hebben zou ik zeker ook een potje hebben besteld...;)
 
Echt? Nah, de Supernatural wil ik graag nog eens testen, dan koop ik wel een potje. Maar ook al had ik de ping zou ik nóg geen duizenden euri betalen voor een pot wax. Ik zou het wel eens willen proberen, puur om te zien waar die hype nou helemaal om gaat, daar niet van... Zo nieuwsgierig ben ik dan ook wel weer. Maar kopen zou ik het niet, dan ga ik liever een leuk weekendje weg voor die centen. ;)
 
Biotherm is ook middensegment nog qua prijs hoor. Ik gebruik zelf gewoon Ginseng creme van de markt, 1,95 per pot.
En als ik zeg hoe oud ik ben, dan geloven ze me vaak niet. De kunst? Het zal wel gewoon erfelijk bepaald zijn, rimpels of niet.

Ik ken trouwens iemand die al 30 jaar Nivea smeert en er ook verbazend jong uit ziet.

Zo zal het met lak en detaillingproducten ook wel zijn. Als het qua lakkwaliteit er niet inzit helpt zelfs een dure pot van een paar 1000 niet.
Spoor je toch ook niet? Ik zou overspuiten voor dat geld als de glans me niet bevalt haha.

Nog wat anders... ik lees hier soms wel meer dan 5 stappen qua detailingplannen. Dat is natuurlijk heel fanatiek.
Maar ik denk dat je beter 4 stappen gewoon echt goed kan doen dan weet ik hoeveel stappen half. Zo'n eindeloos stappenplan, je kan er leuk mee doordraven maar uiteindelijk valt of staat de glans wel met een goede uitvoer lijkt me. De nadruk lijkt voor veel mensen op zoveel mogelijk stappen te liggen. Ik zou (met gezond verstand) suggereren, concentreer je eens op de basis en doe dat desnoods dubbel, maar wel extra goed, als het eindresultaat niet zoals gewenst is. Maar das even mijn idee hoor, gewoon nuchter gedacht zonder al te veel kennis uiteraard.
 
Iedereen heeft het met Zymol over die waxen van een paar duizend dollar of die Royale van $30.000 maar die zijn niet voor de gewone detailer.
Die 1e zijn voor de detailers die uitsluitend exoten doen en die 2e voor die oliesheiks e.d. die niet meer weten wat ze nu weer moeten kopen ;)

Als we Zymol moeten vergelijken dan moeten we wel de normale lijn pakken.
Ben ook zeer benieuwd naar die Supernatural of Wolfgang Fuzion of die de centen echt waard zijn.
Maar het is niet zo dat als je de wetlook er na de voorbereiding niet is, als je dan een laagje Supernatural op smeert dat je het dan wel ineens hebt. Je moet de juiste voorbereiding hebben en de juiste lak. Dat laatste heb je uiteraard niet altijd in de hand en het is dan ook niet reeel om naar die ultieme wetlook te zoeken want je hebt geen showauto met showautospuitwerk.
 
Ik heb vandaag ook eens flink m'n best gedaan op een wetlookglans en ben wel erg te spreken over de Black Hole.

Result:
IMG_0536.jpg


Weet niet of je het goed ziet op de foto, in real vond ik het behoorlijk wet ogen. Zeker voor de kleur (zit ook redelijk veel metalic in de lak)
 
Je kan het nu toch ook al redelijk zien :)^

Moet je eens kijken 's avonds bij schemering, dan krijg je het mooiste effect.
En dan een foto van achter naar voten van de auto schieten.
Wedden dat de BMW van je dan ook staat te glimmen van het ............. :-"

Blijft mooi spul dat Black Hole en ruikt ook lekker, is alleen verslavend volgens mij :cool:
 
Nou moet zeggen, jouw auto heeft echt de uberkleur wel voor een wetlook hoor.
Maar result is best heel goed. Wat je zegt van dat avondlicht is wel waar, een wetlook in de zon komt niet zo tot z'n recht.

Ik moet de achterkant nog doen van de auto. Was zo mooi weer dat ik ff ben gaan toeren.
Kan inmiddels ook weer gaan wassen, vannacht zware onweer en is me weer een lading zand uit de hemel gevallen.
Nu drijft er een onweersbui voorbij maar lijkt net niet over te komen, volgens de radar issie 13.00 uur voorbij en komt er niks meer aan dus dan ga ik maar weer aan de slag.
 
Ben benieuwd naar het eindresultaat.
Qua kleur heb je gelijk, geloof niet dat er een betere kleur voor een wetlook is als de Canyonrood op mijn wagen.

Is weer eaan een wasbeurt toe maar je zou zeggen dat ie nog steeds schoon is want glimt gewoon door het vuil heen (moet je er alleen niet met een witte broek tegenaan gaan staan).

Aan de velgen kan je eigenlijk pas goed zien dat de wagen weer gewassen moet worden. Krijg nl. commentaar dat als ik de auto was mijn velgen niet moet vergeten ]-0
 
Dit is ook een mooie wetlook: :grinning:

100_0682.jpg


100_0683.jpg


Enne... mochten jullie denken het is een spiegel.... nee het is een zwarte (uni) audi S4... Verslag volgt in het Show Off topic :-"