Allereerst wil ik beginnen met Carclean.com en de forumgebruikers hier verantwoordelijk stellen voor de leegte in mijn portemonee }w
Door al hun goede adviezen voelde ik mij genoodzaakt om het nodige te bestellen om mijn auto's in topconditie te krijgen/houden
Ik heb lang genoeg meegelezen en kennis vergaard en net als iedereen hier zal ik me ook even voorstellen.
De naam is Remy, ben uit 1979 en woon samen met mijn vriendin net onder de rook van Rotterdam.
Momenteel heb ik 2 auto's in mijn bezit en het zijn allebei Honda's (mijn vriendin heeft daarnaast ook nog eens 2 Honda's).
Alle auto's die ik tot op heden heb gehad zijn allemaal Honda's geweest dus je snapt wel waar mijn hart ligt.
Door de weeks werk ik als calculator/werkvoorbereider bij een kozijnen/ramen/deuren leverancier uit Schiedam, maar op de zaterdagen ben ik bezig met mijn hobby/passie bij een tuningsbedrijf in Oud-Beijerland namelijk Gm-Tec Tuning. Ik hou me hier dan voornamelijk bezig met klantenadvies met als specialisatie Meguiar's poetsproducten (consumentenlijn).
Voordat Meguiar's "ontdekt" werd door de eigenaar hadden we Shining Monkey als leverancier, gelukkig hebben we ons leven gebeterd
Ik heb 1 Honda voor het dagelijkse vervoer en eentje om mee op te scheppen bij meetings of shows.
Mijn dagelijkse Civic is uit 1991 en het is er eentje van het type EE9.
Van dit type zijn er maar 40 van geleverd in Nederland, maar het worden er langzaam minder (import niet meegerekend)
Mijn auto heeft een 1.6 liter 16V blokje met bijna 3 ton op de teller en standaard af fabriek 150pk. Aan dit blokje is ook helemaal niets veranderd op een andere einddemper na en toch heeft het 162,2pk op de bank gemeten. Dit zijn kilometerpk's zoals ik ze altijd noem :rules
De auto zelf is momenteel geschorst en gaat binnenkort volledig gerestaureerd worden zodat er geen roest meer zichtbaar is en er weer een lekker vers laklaagje op zit (zelfde kleur overigens).
Hier een paar foto's ervan toen die nog reed:
En ik hou ook wel van een sprintje trekken (alléén op het circuit :-" )
Dat was dus mijn daily drive / restauratieproject, dan nu mijn opschepmobiel:
Het is ook een Civic maar dan uit uit 1993.
Typeaanduiding voor deze auto is de EG4 1.5 DXI, waarvan er voldoende in NL rondrijden.
De auto begon ooit als een volledig standaard voertuig met een mooie rode kleur, tegenwoordig noem ik het "El Canarie" en dat wordt straks vanzelf duidelijk waarom.
Deze auto is in mijn opdracht gebouwd door GM-Tec Tuning.
Vanaf het begin was al duidelijk dat dit een langdurig project ging worden en uiteindelijk na 4 jaar was deze ook in een dusdanige staat dat deze aan de wereld getoond kon worden.
Aan deze auto hebben we een beetje alles veranderd en aangepast om het naar mijn smaak te brengen.
Het uiterlijk heeft een extreme metamorfose ondergaan, maar ook het onderstel is drastisch aangepast.
Het 1.5 liter 16V blokje is nog steeds aanwezig in de auto, het vermogen is alleen licht gestegen van 90pk naar 177,5 pk. Dit door het volledige interne van het blokje compleet aan te passen en de montage van een turbo. Doel voor volgend jaar is 240pk en dat is haalbaar, geen fictie :rules
Plaatjes bij de praatjes:
Tijdens de verbouwing hebben we ook nog een aantal wijzigingen aangebracht, eens kijken of ze opvallen.
Vanwege de vele foto's heb ik er maar een slideshow van gemaakt.
Tijdens Summer Edition 2008 en Automania 2009 heb ik de eer gehad om op de stand bij Rob, Marcel en de rest van Meguiars te mogen staan met El Canarie.
Het was echt een geweldige dag.
En ook bij een ander evenement in Oud-Beijerland mocht ik onder een Meguiar's tent staan.
Het mag wel duidelijk zijn welke poetsmiddelen mijn auto mogen aanraken
Door al hun goede adviezen voelde ik mij genoodzaakt om het nodige te bestellen om mijn auto's in topconditie te krijgen/houden
Ik heb lang genoeg meegelezen en kennis vergaard en net als iedereen hier zal ik me ook even voorstellen.
De naam is Remy, ben uit 1979 en woon samen met mijn vriendin net onder de rook van Rotterdam.
Momenteel heb ik 2 auto's in mijn bezit en het zijn allebei Honda's (mijn vriendin heeft daarnaast ook nog eens 2 Honda's).
Alle auto's die ik tot op heden heb gehad zijn allemaal Honda's geweest dus je snapt wel waar mijn hart ligt.
Door de weeks werk ik als calculator/werkvoorbereider bij een kozijnen/ramen/deuren leverancier uit Schiedam, maar op de zaterdagen ben ik bezig met mijn hobby/passie bij een tuningsbedrijf in Oud-Beijerland namelijk Gm-Tec Tuning. Ik hou me hier dan voornamelijk bezig met klantenadvies met als specialisatie Meguiar's poetsproducten (consumentenlijn).
Voordat Meguiar's "ontdekt" werd door de eigenaar hadden we Shining Monkey als leverancier, gelukkig hebben we ons leven gebeterd
Ik heb 1 Honda voor het dagelijkse vervoer en eentje om mee op te scheppen bij meetings of shows.
Mijn dagelijkse Civic is uit 1991 en het is er eentje van het type EE9.
Van dit type zijn er maar 40 van geleverd in Nederland, maar het worden er langzaam minder (import niet meegerekend)
Mijn auto heeft een 1.6 liter 16V blokje met bijna 3 ton op de teller en standaard af fabriek 150pk. Aan dit blokje is ook helemaal niets veranderd op een andere einddemper na en toch heeft het 162,2pk op de bank gemeten. Dit zijn kilometerpk's zoals ik ze altijd noem :rules
De auto zelf is momenteel geschorst en gaat binnenkort volledig gerestaureerd worden zodat er geen roest meer zichtbaar is en er weer een lekker vers laklaagje op zit (zelfde kleur overigens).
Hier een paar foto's ervan toen die nog reed:
En ik hou ook wel van een sprintje trekken (alléén op het circuit :-" )
Dat was dus mijn daily drive / restauratieproject, dan nu mijn opschepmobiel:
Het is ook een Civic maar dan uit uit 1993.
Typeaanduiding voor deze auto is de EG4 1.5 DXI, waarvan er voldoende in NL rondrijden.
De auto begon ooit als een volledig standaard voertuig met een mooie rode kleur, tegenwoordig noem ik het "El Canarie" en dat wordt straks vanzelf duidelijk waarom.
Deze auto is in mijn opdracht gebouwd door GM-Tec Tuning.
Vanaf het begin was al duidelijk dat dit een langdurig project ging worden en uiteindelijk na 4 jaar was deze ook in een dusdanige staat dat deze aan de wereld getoond kon worden.
Aan deze auto hebben we een beetje alles veranderd en aangepast om het naar mijn smaak te brengen.
Het uiterlijk heeft een extreme metamorfose ondergaan, maar ook het onderstel is drastisch aangepast.
Het 1.5 liter 16V blokje is nog steeds aanwezig in de auto, het vermogen is alleen licht gestegen van 90pk naar 177,5 pk. Dit door het volledige interne van het blokje compleet aan te passen en de montage van een turbo. Doel voor volgend jaar is 240pk en dat is haalbaar, geen fictie :rules
Plaatjes bij de praatjes:
Tijdens de verbouwing hebben we ook nog een aantal wijzigingen aangebracht, eens kijken of ze opvallen.
Vanwege de vele foto's heb ik er maar een slideshow van gemaakt.
Tijdens Summer Edition 2008 en Automania 2009 heb ik de eer gehad om op de stand bij Rob, Marcel en de rest van Meguiars te mogen staan met El Canarie.
Het was echt een geweldige dag.
En ook bij een ander evenement in Oud-Beijerland mocht ik onder een Meguiar's tent staan.
Het mag wel duidelijk zijn welke poetsmiddelen mijn auto mogen aanraken
Laatst bewerkt door een moderator: