• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Pietbel

Detailing chief
9 mei 2016
44
75
30
Ik rij al een tijdje in een Suzuki swift uit 2001. Een rode. Zo'n schitterend mooie kleur die helaas ook veel te snel kan verbleken. Omdat ik het als sinds de aanschaf van deze auto het te druk had met mijn studie heb ik nooit echt de tijd gehad/genomen om de auto te poetsen en werd de kleur al lichter en lichter. :no_mouth:
Twee weken geleden ben ik gelukkig afgestudeerd en heb ik de tijd genomen om me in te lezen en om verschillende producten te bestellen om dan eindelijk m'n autootje eens goed op te knappen.

Terwijl afgelopen zaterdag iedereen op het strand lag om te verkleuren was ik lekker bezig om de auto te verkleuren. Voetnoot hier wel; Ik ben slechts een beginner op dit gebied en heb alles met de hand gedaan. (Zo'n DAP lijkt me een fantastisch apparaat, maar voor nu misschien nog een iets te grote investering)

Voor: De auto zag er echt heel slecht uit *schaam*.
n4gzkj.jpg

scxqxj.jpg

15mkbo8.jpg

Hier zat ooit een verkleur Ferrari embleem. Die er ook gelijk maar afgehaald
2upxu2a.jpg

10mvsb6.jpg

kdjprk.jpg

zu5wz7.jpg


Na het embleem verwijderd te hebben heb ik de auto goed gewassen en kon ik starten met polijsten.
Ik heb eerst de hele auto met Monello Raffini Mezzo gedaan, op de Monello easy detailling duo pad op geel. Daarna nog eens goed langs de auto gelopen en op plekken waar het nodig was nog een tweede keer.
Daarna de hele auto nog een keer gepolijst met Monello Raffini finale op de pad met zwart.
Als laatste de hele auto gewaxt met PB natty's paste wax. Aangebracht met de Monello finishing hand pad (die ik overigens gratis bij m'n bestelling kreeg. Thanks Carclean!!) en afgenomen met de peluche verde.
Het resultaat is echt super! De kleur is weer helemaal terug en de glans is niet normaal! Ik kan momenteel beter in m'n auto kijken dan in de spiegel :p
Binnenkort wil ik een zaterdag besteden aan de velgen, de remblokken en alle zwarte delen van de auto. Hier had ik helaas te weinig tijd voor haha.

(tussentijds) resultaat:
2prz8tv.jpg

2vxktqc.jpg

2moute0.jpg

1zwp8ar.jpg

1603i8g.jpg

11i38ev.jpg

t4vh8o.jpg


Al met al een goed bestede zaterdag zo! Wat denken jullie er van?
 
Sodeju wat een mooie kleur weer. Een hele verbetering.
Ziet er ook echt beter uit onder plakletters.

Om het nog mooier te krijgen zou je een bandendressing kunnen gebruiken. Laat dat matbruine mooi zwart worden.
 
Om het nog mooier te krijgen zou je een bandendressing kunnen gebruiken. Laat dat matbruine mooi zwart worden.

Wat hierboven ook al wordt aangegeven, bandjes zwart maakt het net altijd wat beter af :)

Ik ben wel van plan om binnenkort de banden er af te pakken en de velgen, banden en remdelen op te knappen. Enig idee wat ik hier het beste voor kan gebruiken?
 
Schitterend resultaat en dat met de hand!! Echt heel mooi!

Verstuurd vanaf mijn A0001 met Tapatalk
 
Ik ben wel van plan om binnenkort de banden er af te pakken en de velgen, banden en remdelen op te knappen. Enig idee wat ik hier het beste voor kan gebruiken?

Hangt ervan af welke manier je wilt gaan doen.

Velgen kunnen in de wax (DJ Hybrid of PB Wheel Sealant) of in de coating. (Gyeon Q2 Rim) Vooraf wel even goed reinigen met bijvoorbeeld Monello Non-Ferro of DJ Ferrous Dueller. Deze zijn ijzerverwijderaars en reiniger in 1.

Bandrandjes hoor ik heel veel goeds over Gyeon Q2M Tire maar DJ Supernatural Tyre Dressing is ook erg goed. Vooraf wel even met een goede APC reinigen.

Ik heb mijn linkervelgen in de Rimwax staan (hier niet verkrijgbaar maar volgens mij een beetje de klassieker) en rechts in de DJ Hybrid maar merk geen verschil. Het lekkere als ze in de coating of sealant staan is reinigen een makkie. Beetje shampoo oplossing en een borsteltje en kwastje en klaar.
 
  • Leuk
Reactions: Michel Kuijpers
Yup, inderdaad wat de dodo ook al zei :)
Velgen worden goed schoon met Monello Non Ferro, deze gebruik ik altijd.
Bandjes die ik zelf met de Megs, de andere heb ik zelf nog geen ervaring mee.
 
Mooi werk! Zal flink zweten zijn geweest met dat warme weer. Hoeveel uur werk was het?
 
Mooi werk! Zal flink zweten zijn geweest met dat warme weer. Hoeveel uur werk was het?
M'n rug was na zaterdag ongeveer net zo rood als mn auto haha :p. Al met al ben ik ongeveer 8 uur bezig geweest.

Wat een gave transformatie! Vast nog spierpijn na dat handmatige werk;)
Thanks! Spierpijn viel gelukkig mee, Al kon ik zondag wel m'n pols wel goed voelen.
 
Prachtige metamorfose, zal een hoop handen-arbeid hebben gekost!
(al zal waarschijnlijk de japanse lak niet al te hard zijn).
Zoals gezegd, velgen / remdelen met Monello Non-Ferro: inspuiten en even laten inwerken, inwrijven met een kwast (let op: geen metaal aan de kwast) en afspuiten. Beschermen kun je met Poorboys Wheel sealant, Gyeon Rim o.i.d.
Banden weer "als nieuw" kan met Poorboys Bold 'n Brite, Gyeon Tire of Mothers Black to black bijvoorbeeld.
Wel eerst je banden heeeeel goed schoonmaken met bijv. APC, Tuff Tire cleaner of Mothers Tire renew.
 
Mooi resultaat hoor! Zeker voor een handmatige polijstbeurt! Rood is een heerlijk dankbare kleur met dit soort klussen..
 
Van harte gefeliciteerd met je afstuderen. First things first.
Je auto is prachtig geworden. Complimenten voor je inzet en het resultaat.