• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Swirl finder?

Daniel092

Detailing addict
19 sep 2011
78
55
Beste detailers,

Helaas is sinds vandaag mijn swirl finder pen overleden en ben ik nu opzoek naar een nieuwe.

Ik het hier en daar wat rondgekeken maar ik zou echt niet weten welke in nou zou moeten kiezen. Zouden jullie mij de voor en nadelen van deze lampen kunnen geven:

- Brinkmann - TuffMax Dual LED Pivot Spotlight
- Monello - Faro - LED Zoombare Inspectielamp
- Rupes - Swirl Finder Pen Light

Hiervoor had ik een soortgelijke pen van philips die ook al relatief veel swirls liet zien maar natuurlijk niet alles.

Ik hoor het graag van jullie
 
Ik heb de Faro, en daar ben ik erg tevreden over. De accu gaat enorm lang mee en er komt een enorme bak licht vanaf. Zelfs in de volle zon is het licht nog te zien. Soms heb ik het idee dat 'ie té fel is, waardoor ik de swirls juist niet meer zie. Op de meeste donkere lakken en unilakken heb ik daar geen probleem mee, maar op onze metallic grijze Saab moet ik heel goed m'n best doen om defecten te ontdekken.
 
Ik heb de Brinkman Area worklight.
Buiten dat hij zeer voldoet in het opsporen van lak defecten, vind ik de manier van vasthouden helemaal top.
Vanuit welke richting je ook wil belichten, je hebt altijd goede grip
 
Ik ben ook zeer tevreden over de brinkmann lamp. Gebruik hem ook buiten het detailen regelmatig. Klusjes in krappe ruimtes. Flinke bak licht.
 
Monello Faro heeft mijn voorkeur. Degelijke kwaliteit, zoom, prijs-kwaliteitsverhouding optimaal. Zeker met de accu-pack erbij. In huis ook al flink van pas gekomen.
 
  • Leuk
Reactions: RedCat
Faro is van betere kwaliteit: aluminium i.p.v. plastic, optionele accu (i.p.v. 6 penlites elke keer), zoombaar en een stuk feller.
Voor mij is de keuze niet zo moeilijk :)
 
Maar even een oud topic bumpen. Swirlfinder staat hoog op het verlanglijstje. Nu zie ik veel mensen die de Faro gebruiken.
Iemand die iets zinnigs kan zeggen over de Rupes in vergelijking met de Faro? Brinkmann vind ik te groot. Ik wil graag wat handzaams hebben. Bij de Rupes staat de lichtopbrengst bij de Faro niet, dus dat is lastig vergelijken. Mooie aan de Rupes vind ik het clipje, dat mist de Faro. Wat gaan er trouwens voor batterijen in de Rupes of zit er een accu in?
 
Heb een Sonic lampje, maar deze is dezelfde als de Rupes. Ik heb echter een andere die meer doet en lijkt op de Faro kwa opties, accu, licht opbrengst enzo. Neem de Faro en niet de Rupes. Daar krijg je gewoon meer voor je geld.
 
Hey @Bruudt ,

Een accu is uiteraard op meerdere manieren beter als batterijen.

Voor €15,- meer heb je een accu met een brandtijd van 6 uur, je hoeft niet batterijen te kopen en de oude weg te gooien, goeie batterijen kosten ook wel wat en dan zit je al snel op die €15,-

Of de batterijen snel op gaan, dat weet ik niet. Ik heb meteen de accu erbij besteld.


Greetz
 
Ik heb ook de Faro met accu en ben hier zeer tevreden over. Echter, op een grijze auto zoals Jansen ook zegt, is het niet zo gemakkelijk om de swirls er mee te vinden. De Faro voor het detailwerk even opladen en je komt zeker gans het machinaal stappenplan toe.
 
  • Leuk
Reactions: Tim en RedCat
Echter, op een grijze auto zoals Jansen ook zegt, is het niet zo gemakkelijk om de swirls er mee te vinden.

Ik begrijp je standpunt, maar op lichtere kleuren zie je sowieso niet zoveel. Echter met de Faro kan je zelfs in de buiten in het (zon)licht nog wel swirls zien. Als je de auto dan overdekt zet of er in ieder geval voor zorgt de er iets donkers van kleur in de reflectie voor achtergrond zorgt, dan zie je alles. :p


Greetz
 
Bij een goede licht bron zie je altijd swirls. Binnen en buiten. Lampje moet je op verschillende standen kunnen instellen kwa felheid. Ook dat kan bij de Faro. Faro met accu is eigenlijk onmisbaar als je machinaal gaat polijsten. Of andere goede lichtbron natuurlijk.

ca311bbad445747194a4458f66e4c2d9.jpg


Swirls zijn toch duidelijk zichtbaar op deze zilverkleurige auto.
 
  • Leuk
Reactions: Al-bundy
Op een Duitse site zie ik 300 lumen voor de Faro staan en de scangrip lampen wordt gerefereerd naar 2000 lumen
 
Heb voor kerst de faro gekregen.
Degelijke lamp met aluminium body, knop voelt zeer degelijk aan, de lamp is eenhandig te bedienen ook met tussendoor zoomen.

Volgens de doos is de lichtopbrengst 300+ lumen, meer dan zat zal ik je vertellen.

Overigens is het een erg fijn formaat, de lamp past zo in je broek en kan je bijvoorbeeld heel makkelijk in je auto leggen of voor rondom het huis gebruiken.

Ook heb ik de accu erbij, deze is zeker zn geld waar voor 15euro, je krijgt een 18650 batterij (deze speciale lithium ion batterij is bijzonder omdat de gemaakt zijn heel kort en krachtig te ontladen, daarom worden ze vaak in elektronische sigaretten gebruikt die vaak tot 75 watt kunnen leveren). De prijs van deze batterijen ligt vaak rond de 10euro los, dan krijg je bij de 'accu set' er ook nog een lader bij voor de batterij.
Volgens mij is de lader zelfs te gebruiken voor meerdere type batterijen maar dit weet ik niet zeker , het is namelijk een schuifmechanisme en geen 'one size only' lader.