• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Swirls handmatig verwijderen?

mstr

Detailing rookie
25 jun 2010
205
0
Ik heb een Peugeot 206 in het 'Ice Blue', alleen hier zitten best veel swirls op.
Nu heb ik een aantal maanden geleden klei gekocht en daarmee aan de gang gegaan en het viel me op hoeveel troep er af kwam.
Maar nu wil ik toch een stapje verder proberen te gaan en proberen de swirls te verminderen/maskeren.

Wat is de beste manier om dat handmatig te doen, aangezien ik niet veel zin heb om bakken met geld uit te geven voor een DAP? ;)
 
Volledig exterieur stappenplan handmatig ;)

Let wel, de lak op een 206 is aan de redelijk harde kant. Hadmatig aan de gang zorgt voor heel wat spierballen :grinning:

Ik spreek uit ervaring :-"

Groeten Patrick

206 rijder :ja
 
Bakken met geld??
Valt wel wat mee toch?
Hij is zn geld dubbel en dwars waard!
Handmatig zou je ze niet zo goed kunnen verwijderen lijkt me.
Dan kom je op een product met filters, die kun je wel handmatig opbrengen,
de filters maskeren de swirls.
Autoglym Super Resin Polish is daar een voorbeeld van: KLIK!
 
€185,- / €187,50 voor machinaal is de goedkoopste optie. ( de overige dingen blijf je toch behouden of nu met de hand of machinaal doet ( bv shampoo / doeken etc ))
Swirls kan je wel handmatig doen, maar kost je hoop tijd / spierkracht etc
Maar een wat diepere kras oid gaat je z.g.a. niet lukken, zal je toch echt machinaal moeten doen.
Ik heb het niet zo lang geleden zelf ervaren, na jaren handmatig te hebben gepield, overgestapt op een machine .... veel meer weten te verwijderen .... ik vond 10000% het geld waard