• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Swirls na kleien

Remke

Detailing addict
10 jan 2016
187
70
beste,

Ik heb zojuist mijn motorkap dak en spoiler gekleid.
Nu kon ik door de zon zien dat ik van tevoren minale swirls had en nu na het kleinen is het een swirl walhala... Hoe kan dit en wat doe ik fout?

Ik gebruik spray and wipe verdund 1:1,5
Monello klei

Ik wilde hem straks cleanen maar dat wordt nu dus polijsten....
 
Ik las van de week ergens dat Poorboys S&W beter onverdund kunt gebruiken in verband met swirl/marring.
Monello klei is prima klei dus daar ligt het niet aan.
Ik ga nu ook op PB S&W gebruiken en doe dat gewoon puur.
 
Soms verhult het vuil ook de swirls. Als het kleien dan het vuil weghaalt dan worden de swirls beter zichtbaar.
 
  • Leuk
Reactions: Altos
Dit is toch niet meer dan normaal?

Ik gebruik altijd 'born to beterschap slippy' icm monello klei. Moet daarna altijd nabewerken.

Daarna altijd polijsten, maar dat is logisch.
 
Het hangt met name van je lak af. Heb je gevoelige en/of zachte lak dan zal vrijwel elke klei marring geven. Er zijn ultra softe clays zoals die van Auto Finesse met de minste kans erop maar besef wel dat een zeer zachte klei weinig vervuiling weg haalt.

Wat ook kan helpen is de klei verwarmen in warm water indien het buiten nog fris is zoals vandaag.
Te lang doorgaan zonder de vervuiling in te sluiten kan ook marring/swirls veroorzaken. Denk hierbij aan hars- of teerdeeltjes.
De Monello klei (grijs/witte variant) is soft en zou niet of nauwelijks mogen marren normaal gesproken.
 
  • Leuk
Reactions: Cordoba
Nou het zou heel goed aan mijn onkunde kunnen liggen hoor haha is de 1e keer dat ik klei haha.
Nu met mezzo en oranje pad de swirls aant wegpoetsen. 1 hit is niet genoeg merk ik. Wel al beter.

Agja voor een eerste keer is het even uitproberen de beetje gevoel proberen te krijgen.

Polijsten gaat nog niet zoals ik wil en swirls zullen dan ook maar 50% verdijden zo als het er nu uitziet. Miss dat ik iemand in de buurt binnekort maar eens om hulp en uitleg ga vragen...

Is de oranje pad met mezzo soms te soft?