• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Swissvax en excentrisch detailen

LB

Detailing guru
Tester of Bling
4 jan 2009
1.815
123
48
Binnenkort ga ik samen met een vriend een groene golf detailen. Onderstaand plan heb ik in gedachte:

1. Wassen met Car Bath van Swissvax (met Washmit van Meg's)
2. Kleien met klei van Swissvax
3. Cleanerfluid medium, strong of cleanerfluid professional (afhankelijk van resultaat op testspot) (met badstofhanddoeken)
4. Swissvax concorso

Alvorens ik aan de slag gaan heb ik een paar vraagjes. Mag ik deze hier stellen?

Vraag 1
Enige tijd gelegden heb ik een flink geinvesteerd in diverse producten van Swissvax waaronder cleanerfluid, cleanerfluid medium en Strong. Ik heb deze producten nu alleen nog maar met de hand gebruikt. Ik ben benieuwd of de drie soorten cleanerfluid ook machinaal met een excenter gebruikt kunnen worden. Heeft iemand hier ervaring mee.

Vraag 2
Ik lees veel over het glazen van de lak. Begrijp ik het goed dat dit een stap is tussen het polishen/cleanen en waxen van de lak? Swissvax heeft volgens mij geen glaze. Kan ik de glaze van een andere fabrikant combineren met Swissvax?

Vraag 3
Ik lees in de diverse topics over een sealant. Is een sealant anders dan een wax zoals concorso? Volgens mij heeft Swissvax geen sealant in het assortiment. Is er een sealant die ik kan gebruiken i.c.m. swissvax?

Alvast bedankt!


PS. Zodra ik door mijn Swissvax voorraad ben ga ik aan het testen met andere producten. Tot die tijd eerst even opmaken wat ik heb. $$)
 
De Shield is een soort sealant geloof ik.
De "normale" Cleaner Fluid is een soort glaze. Dat merk je gelijk als je het uitpoetst. Wat een glans krijg je daardoor!
 
Geen ervaring mee maar volgens mij is cleanerfuid net zoiets als Lime Prime Prewax van Dodo en die kan je met een zwarte finishing pad aanbrengen. Moet dus gewoon kunnen.

Moet volgens mij ook geen probleem zijn al denk ik dat er in de cleanerfluid ook wel wat voedende olien zal zitten. Maar het zou volgens mij gewoon moeten kunnen.

De concorso is een natuurlijke wax (carnauba) een sealant in onnatuurlijk (synthetisch). Een sealant zou langer moeten blijven zitten dan een wax maar minder diepe glans geven. Ik zou het bij de Concorso laten totdat die op is.
 
Ik geloof ook dat Cleaner Fluid voedende functies heeft ,en ik ben wel zeker dat ze machinaal verwerkt kunnen worden.
En idd ook zoals Dibbuz al vermeldde ,zou ik het ook gewoon bij de Concorso laten ,deze zou normaal sterk genoeg moeten zijn.
Maar Tim zal er meer over kunnen vertellen..
 
Kunt ook de motorkap voorbumper a-stylen en het dak in de Shield zetten en dan toppen met Concorso ;)
Let wel op dat je de Concorso eerst moet laten uit ademen... (3 uur:! ) en dan nog een keer uitpoetsen...