• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Test: Velgenwax - Chemical Guys - Smartwax - Poorboy's - WheelWax

Eigenlijk had je ook voor deze test een normale wax mee moeten pakken om al helemaal het verschil duidelijk te maken.
Ik had mijn velgen eerst in de nxt tech wax staan en dat werkte al erg goed.
Ook de mensen van de garage viel het op, want het remstof veegte je er zo vanaf.
 
Leuke test, ben erg benieuwd naar de resultaten. Maar hoe zit het met de onderlinge verschillen als we kijken naar glans, flakes die te voor schijn komen etc. Welke geeft voor het zicht de beste resultaten of welke verschillen zijn merkbaar?

Gr. Bas
 
Hopelijk zijn je velgen in de afgelopen paar dagen ernstig vuil geworden Tim. ;)

Ben heel erg benieuwd naar de resultaten.


Joost
 
Mooie test! Ik ken de WheelWax al natuurlijk, dus ik weet hoe goed die is. Benieuwd of de anderen er aan kunnen tippen!

Misschien wel goed om er voor de volledigheid nog even de inhoud bij te zetten Tim, het potje Rimwax lijkt me nl. naast duurder ook kleiner... Het gaat om de kwaliteit uiteindelijk, maar toch. ;)

Re schoonmaken: je kunt met WheelWax met je vinger het remstof eraf vegen! Voor normale mensen is een met WheelWax behandelde velg schoon als je 'm afspuit met een hogedrukspuit. Wij halen er natuurlijk nog even een mitt met shampoo over, maar dat gaat dan ook wel zó makkelijk... :cool:
 
Heb gister ook de wheelwax aangebracht op mijn LM velgen.
Makkelijk aan te brengen en uit te wrijven vond ik. De velgen voelen gladder aan en lijken ook meer te glanzen!:cool:
 
Mijn proefdoosje Rimwax van Tim was helemaal niet "vla-achtig"! Meer zoals vaste wax.

Zit daar soms ook nog verschil in?:roll
 
Ik heb laatst RimWax geprobeert in de keuken spoelbak..... ja echt :)

Martin had me een sampler gestuurd om te proberen op de keukenkranen en dergelijke. Moet er overigens nog een review van maken :) Mijn vriendin had toen net de kranen in de badkamer ook schoongemaakt dus alle kalk aanslag was al weg. Dit weekend kan ik weer eens aan de slag.

Anyway ... om kort te zijn, de RimWax bleef goed en wel 1 dagen zitten op de bodem en 3 dagen op de zijkant. De kraan bleef 5 dagen lang water "beaden". Daarna was het effect weg. Goed, toegegeven, ik denk dat dit een wel extremere test is voor de wax aangezien er ook met dreft e.d. gewerkt word in een spoelbak, alleen bij ons niet, of nauwelijks. In ieder geval zeker niet in het weekend :D Alle zooi gaat bij ons direct de vaatwasser in. Dan maken we die maar wat vaker schoon, incl filters. Daar zijn OOK goeie spullen voor trouwens ;)

Ben dus nog niet overtuigd van het beloofde effect van de RimWax! Dit weekend doe ik waarschijnlijk de velgen ermee, zoals het hoort.



En het ruikt naar kauwgom en ziet eruit als aardbeien/bosbessen vla .... ;)
 
Patrick R. zei:
Mijn proefdoosje Rimwax van Tim was helemaal niet "vla-achtig"! Meer zoals vaste wax.

Zit daar soms ook nog verschil in?:roll

Je moet er eens mee schudden :) Dan wordt is vanzelf vla-achtig! Mijn Wheel Sealant namelijk ook opeens. Die had ik laten vallen en opeens was hij zoals vrolijke roze vla.

Ik kom vandaag of morgen met een update van deze test!
 
:schaam :schaam

Ik probeer het dit weekend echt te doen, dan neem ik meteen de 2e schoonmaakserie mee in mijn review.

De verschillen zijn in ieder geval niet zo groot tussen de wheelwaxen!

Groeten,

Tim
 
redfoxert zei:
Ik heb laatst RimWax geprobeert in de keuken spoelbak..... ja echt :)

Heb naar jouw voorbeeld hetzelfde gedaan. Eerst gepoetst met All Metal Polish, en daarna ingewreven met WheelWax, nagespoeld met lauw water, en een tweede laagje aangebracht.

Nu een week verder, en de bakken zijn nog steeds een stuk makkelijker schoon te maken! De vrij spectaculaire beading is inmiddels iets verminderd maar het hydrofobische en vuilafstotende effect is beslist nog merkbaar. En er is zelfs Dasty doorheen geweest! :grinning:
 
2,5 week heb ik al wat foto's gemaakt, maar deze had ik nog niet geplaatst. De velgen waren niet vies genoeg! :grinning:

Voor mij was wel al duidelijk dat het een illusie is dat je met 'even afspoelen' weer schone velgen hebt.

Op de eerste foto zie je de velg nadat hij veelvuldig is afgespoten met een normale waterstraal, veel schoner werd hij er zeker niet van. Je ziet wel dat het vuil niet vast zit. Ik ben er even met mijn vinger overheen gegaan en het was eronder meteen schoon.

De 2e foto is even een closeupje.

Maar! :party: ik heb de afgelopen 2,5 week mijn best gedaan op mijn velgen. Ik ga zo naar buiten en zal daar foto's van gaan maken. Die zien er niet prettig uit. Update komt straks weer. :star


velgen_b_1.jpg

velgen_b_2.jpg
 
De vraag blijft natuurlijk ook, is een wheelwax dan beter dan een "standaard wax" die je ook op je velgen kan zetten zoals. NXT tech wax.