• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Test: Velgenwax - Chemical Guys - Smartwax - Poorboy's - WheelWax

Ik heb zelf standaard wax op de velgen zitten (Turtle wax teflon) en daarmee is het schoonmaken al erg simpel, het is alleen maar een kwestie van water en een spons om ze weer te laten blinken. Het vuil blijft er als het ware opliggen. Ben benieuwd om een keer te kijken hoeveel beter dat dan nog wordt als ik er echte wheelwax opzet.
 
Ik gebruikte eerst ook 'gewone' wax, dat hielp al, maar de WheelWax maakt het leven nog een stuk makkelijker. :cool:
 
Ik heb net een aantal dingen geprobeerd.

Rechtervelg met foam behandeld nadat ik deze had afgespoten. Tijdens het afspuiten kwam er echt geen klap van remstof af, alles bleef erop zitten. Na het foamen zag ik wel wat remstof afgevoerd worden, maar dat was zeer weinig.

Even met mijn vinger eroverheen deed wonderen, dan is het zo los en als je het afspoelt is het schoon. Ik heb hier filmpjes van gemaakt en hoop deze morgen te kunnen tonen.

De linkervelg heb ik niet gefoamd, maar afgespoten met de HD en daarna met de borsteltjes aan de gang (EZ Detail Brush en de Mothers Wheel Brush). Beide velgen kreeg ik gemakkelijk schoon, zonder hard te hoeven schrobben.

De achtervelgen staan niet in de velgenwax, hoewel deze schoner waren dan de voorvelgen, kreeg ik ze net iets minder makkelijk schoon. Toegegeven, het was nog steeds een fluitje van een cent. Nu heb ik zeer makkelijke en gladde velgen dus dat helpt ook mee.

Het leuke (of niet voor sommige mensen) is dat ik werkelijk 0,0 verschil zie tussen de verschillende waxen die ik aan heb gebracht! Ik zie zelfs de plekken die ik met tape had afgeplakt niet terug. Het lijkt er dus op dat de niet behandelde stukken niet noemenswaardig viezer worden. Het is in ieder geval niet zichtbaar!

Ook is er geen verschil te zien bij de behandelde plekken, alles is even vies geworden. Qua glans zie ik eveneens geen verschil! Alleen de duurzaamheid van de verschillende waxen zou er nog uit kunnen springen. Maar ik vrees dat mijn velgen van zichzelf al te glad zijn om dat te kunnen testen.

We gaan de test op de velgen van Bert nog een keer herhalen. Zijn velgen zijn duidelijk anders gelakt en wellicht zien we daar beter de verschillen.

Wat dan voor mij overblijft is het gebruiksgemak. Daar winnen momenteel de Poorboy's Wheel Sealant en de Smartwax Rimwax het bij mij. Niet dat de andere waxen moeilijk aan te brengen zijn, maar deze twee zijn net even makkelijker. Wel is de Rimwax bijna 30% duurder dan de rest. Dus qua prijs/prestatie staat hij bij mij onderaan.

Rechts:

velgen_c_1.jpg

velgen_c_2.jpg


Links:

velgen_c_3.jpg

velgen_c_4.jpg
 
Ik heb zo'n idee dat de velgenwaxen eigenlijk meer voor de mooi mooi zijn. Ik heb nl. velgen met een blanke laklaag deze is sowieso al goed af t spoelen en daarna met de EZ detail brush even per spraak naborstelen en klaar is tja.. SkyBuMp xD

Maar dat is mijn mening guys :-"
 
Nouja hoe mijn velgen werden na de wheelwax, daar ga ik het niet meer over hebben maar.

Maarrrr.... Onze winterbanden die we eveneens hebben schoongemaakt, zitten op eenvoudigere LM velgen.
Dit model, de style 45



Die werden er wel harstikke mooi, glad en smooth van. Dat verschil zag je wel degelijk.
Zo ruk als ik die handel op m'n style 42 velgen vind, zo goed pakte het uit op de style 45. Echt goed resultaat.
Hoe ze zich houden qua vuilaanhechting, geen idee. Tis geen winter. Gelukkig nog niet :party:

Maar ontopic, denk dat dit voor een eenvoudig model velgen goede middelen zijn. Heb je smalle kiertjes, schroefjes en andere moeilijke naadjes etc.
Dan zou ik toch gewoon gaan voor regelmatig even wassen met de EZ Brush, ook in een paar minuutjes gepiept als je het goed bijhoudt.
De tijd die je kwijt bent voor waxen van dergelijke lastige velgen, daarvoor kan je maanden 2x per week je velgen met een beetje shampoo en de EZ (supersuperrrr) wassen.
 
Hmm, nou MIJN velgen voelden altijd redelijk schraal aan als ik er niets op deed, en waren lastig om goed schoon te krijgen. Met wax erop was het wel iets beter, maar sinds de WheelWax is het echt :party:

Kan zelfs met een droge MF doek de velgen afstoffen, dus hier werkt het echt superrr. Kan ook precies het verschil voelen met de achterkant, die ik niet heb behandeld. (Ja, ik haal ze nog wel een keer los, dan kan dat ook een keer gedaan worden...) :p

En vraag maar eens aan Rob F hoe happy hij is met de WheelWax op de velgen van z'n Pickup Truck. Scheelt ook een bak heb ik begrepen... (Kom er maar in Rob...) :cool:


@ Ladybug: ik zie alleen een Angelfire logo, geen foto... :confused:
 
Sven S8 zei:
Hmm, nou MIJN velgen voelden altijd redelijk schraal aan als ik er niets op deed, en waren lastig om goed schoon te krijgen. Met wax erop was het wel iets beter, maar sinds de WheelWax is het echt :party:

Kan zelfs met een droge MF doek de velgen afstoffen, dus hier werkt het echt superrr. Kan ook precies het verschil voelen met de achterkant, die ik niet heb behandeld. (Ja, ik haal ze nog wel een keer los, dan kan dat ook een keer gedaan worden...) :p

En vraag maar eens aan Rob F hoe happy hij is met de WheelWax op de velgen van z'n Pickup Truck. Scheelt ook een bak heb ik begrepen... (Kom er maar in Rob...) :cool:

en daar istie dan... ;)

Mijn ervaring met Wheel Wax is uiterst postitief. Wielen slaan beslist veel minder aan, en het schoonmaken is een eitje. Nee, allleen afspoelen haalt niet alle vuil (lees: remstof) er af, maar met een oud lappie en het laatste sop zijn ze in no time weer als nieuw.

Ben er zeer tevreden over! :)
 
Wanneer ik hem in de brouwser klik doet het plaatje het wel gewoon.
 
Laatst bewerkt door een moderator:
stimpy68 zei:
Angelfire ondersteund dus geen linking... ik zeg tijd voor een andere host :-"

,^^
Heb zelf een hostingbedrijf maar het is mijn site niet hahaha.

Bedankt voor het uploaden naar Imageshack SkyBuMp!
 
Hmmm... Zijn dus allemaal redelijk hetzelfde... Toch een beetje de verwachting.
Ik zal het nu inderdaad ook alleen maar gaan gebruiken voor bijzondere evenementen.
Top in beeld gebracht Tim! :)^
 
Ik denk niet dat ze echt hetzelfde zijn op elke velg. :no

Mijn velg blijkt dus behandeld te zijn met supergladde speciale blanke lak! En dat vanuit de fabriek. :party:

Daarom gaan we binnenkort de test herhalen op andere velgen. :ja
 
Goed plan Tim!

Gevoelsmatig zeg ik dat Wheel Wax perfect werkt.

Zonder: na een week (± 400km) voorwielen zwaar aangeslagen en flink soppen om ze schoon te krijgen.
Met: na een week slechts lichte aanslag, gaat er met de slang al voor een groot deel af, daarna even afnemen en schoon zijn ze weer.

Rij dus nu een week lang met nettere velgen én ze zijn zo weer schoon. Mooi toch? :party: