• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Test: Velgenwax - Chemical Guys - Smartwax - Poorboy's - WheelWax

Gaan we zeker doen. Jullie hebben nog een flimpje van me te goed. Die probeer ik de komende dagen te plaatsen.

De velgen van Bert hebben volgens mij die blanke lak niet, van de week eens proberen :)
 
Even een filmpje inelkaar gesleuteld. In het filmpje zie je het effect van een Wheel Wax tevens gebruik ik de Mothers Wheel Brush en de EZ Detail Brush:
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Waarschijnlijk is iedereen te spreken over de wax die hij/zij gebruikt op zijn/haar velgen. Ik zelf heb alleen ervaring met Wheelwax, en heb me toch wel verbaasd over hoe mooi de velgen hiervan worden...:)^ ...iemand die Rimwax gebruikt zal dat waarschijnlijk met Rimwax hebben...:)

Wel een leuke test in ieder geval, en ik ben zeker benieuwd naar de resultaten op andere velgen!
 
Wat istie snel he, Tim. Leuk filmpje! Grappig die subs eronder hahaha.
Mag je vaker doen hoor, ook erg leerzaam! :ja
 
We gaan proberen vaker en meer filmpjes te maken! Komt in orde.

Subs was even een testje, vond het ook wel leuk :)

Maar je ziet het, je veegt het remstof er zo af. Dit was stof va 600km rijden (en soms hard ook :d )
 
Ik zou meer onder de indruk zijn van 600km remmen :D
Als je ze dan nog zo schoon maakt ben ik overtuigd hoor :-"
Maar top, verheug me al op je volgende producties!
 
Vandaar dat ik mijn velgen goed schoonkrijg zonder wax hahaha. Ik rij als een bejaarde en rembesparend :)_[]
 
In afwachting van de resultaten van "Carclean's grote vergelijkende velgen-wax test" op Bert's auto, wil ik hier toch vast even wat resultaten van de Poorboys World Wheel Sealant plaatsen.
Gisteren heb ik de 207 voor het eerst aan een flinke detailbeurt onderworpen en aangezien ik de camera toch bij had, heb ik ook maar even het poetsproces van de velgen op de gevoelige plaat sensor vastgelegd.

Even wat inleidende info: de velgen zijn op 17 mei (één week na aflevering van de auto), na een grondige poetsbeurt met Meguiars Hot Rims All Wheel Cleaner (om de troep die de dealer op de velgen gesmeerd had te verwijderen) en een rondje Meguiars Paint Cleaner (Step 1), voorzien van een laagje van de eerder genoemde Wheel Sealant. Een week later heb ik een tweede laagje aangebracht.
Daarna zijn de velgen alleen nog maar schoongemaakt met een spuitlans van de lokale wasbox (met gewoon water) en een sopje van Meguiars NXT Generation Car Wash Shampoo.
Ik rijd ongeveer 800 à 900 km per week, voornamelijk snelweg, dus de velgen worden in een week behoorlijk smerig. :sob:



Op de foto is ook al wel een beetje te zien dat de regen van afgelopen vrijdagnacht en zaterdagochtend, wat vuil "losgespoeld" heeft. Dit heb ik op velgen van mijn vorige auto (waarvan de velgen niet behandeld waren) nooit gezien, imho een eerste aanwijzing dat Wheel Sealant zijn werk doet.

Hierna heb ik de helft van de velg afgeschermd met een stuk karton en op de andere helft de spuitlans gezet: niet te dichtbij en ook niet te lang. Hierbij zie je het ergste vuil verdwijnen.

Mooi schoon, zou je denken, maar niets is minder waar. Even met een vingah over het "schone" deel en je bent weer een illusie armer. (de foto is een beetje onderbelicht om het verschil duidelijk te laten zien).

Alles behalve schoon dus (tenminste: volgens mijn standaard is dit niet schoon en ik neem aan dat jullie minstens even kritisch zijn als ik :D )

Hierna heb ik de "schone" kant van de velg met de Mothers Wax Wheel Brush en een sopje van NXT Shampoo schoongemaakt (wat overigens kinderlijk eenvoudig is) en tadaaaaa: Nu is de velg wel schoon (de linker helft dan toch).:party:

Tenzij je velgen dus voorzien zijn van een hightech space-age pantserlaag (zoals de velgen van Tim's R8), lijkt een goede velgen wax (en een goede wheel brush) een goede investering. De velgen worden voor mijn gevoel minder snel vuil en het is echt een piece of cake om ze weer schoon te krijgen.
Ook de duurzaamheid van de van de Wheel Sealant valt mij niets tegen: vreemd genoeg voelen de velgen niet heel glad meer aan, maar blijkbaar is de werking nog ruim voldoende !
Ik neem aan dat ook de andere, specifiek voor velgen bedoelde waxen, dezelfde resultaten geven, maar daarover zal de vergelijkende test ongetwijfeld uitsluitsel geven.

Groetjes, Typhoon
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Komt aardig overeen met mijn ervaringen met WheelWax. Die maakt de (mijn) velgen wel vrij glad trouwens, het verschil is duidelijk voelbaar. :cool:
 
nicknameless zei:
Die vingerborstel uit het filmpje, is die te koop? Ik kan em namelijk niet vinden in webshop ... :weetniet

rofl

Ja hoor. Per set van 5 verkrijgbaar. Bij afname van 2 sets krijg je er een gratis 'Tim' bij, als houder..:roll
 
Sven S8 zei:
Komt aardig overeen met mijn ervaringen met WheelWax. Die maakt de (mijn) velgen wel vrij glad trouwens, het verschil is duidelijk voelbaar. :cool:

Als de Wheel Sealant op is (wat in dit tempo nog wel een jaartje of 4 kan duren), dan ga ik de Wheel Wax ook eens proberen.
 
Tim zei:
De velgen zijn tussentijds zo heet geworden dat je ze niet aan kon raken. Ik heb een paar keer dusdanig geremd van hoge snelheid (200+ :grinning: )

Ken dat ja...

Dan loop je langs je auto en voel je echt zo'n dikke hitte van die remmen afkomen... :grinning:

Leuk filmpje trouwens, had de vorige notificatie zeker gemist, zag het net pas... :weetniet
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Jaren terug eens met een Daf 66 onaangepast een paar rondjes over het circuit van Zandvoort mogen rijden.

Ik was klaar en stond vol vuur te vertellen dat ik lekker hard ging en zo (stoere mannen taal, terwijl je met een Daf rijdt... :party: ), zegt iemand:

Moet jij je voorwielen niet even gaan blussen? 8-()) Het vuur sloeg van de remblokjes af!

Ja, het wordt wel warm, zeg maar...
 
Is er al weer wat gebeurt ?? Ben namelijk nieuwsgierig hoe het op Bert zijn auto lijkt. Na die test denk ik dat ik ook maar eens een keuze ga maken....

Groet, Peter