• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Tigra en Civic

Cyruzzz

Detailing addict
14 okt 2010
186
62
Komende zondag is het dan zo ver: de bestelling van Carclean is binnen een loods is geregeld en de auto's zijn toe aan een flinke poetsbeurt.

Ik ga samen met een vriend die hier ook op het forum zit onze auto's eens flink onder handen nemen. Ik heb een DAP aangeschaft maar er nog nooit mee gewerkt (hij ook niet). Mijn auto is zwart en die van hem zilver. Verder zitten ze beide flink onder de swirls. Graag hierover wat advies...

Dit had ik in gedachten:

Wassen
Kleien
Mezzo op oranje
Finale op wit
Black Hole op zwart (in mijn geval)
Wax met het handje
Trims, glas, interrieur


Ik twijfel over 2 dingen: puntje een het gebruik van Monello, ik bezit namelijk ook SSR2,5 en SSR1. Deze zouden makkelijker hanteerbaar moeten zijn voor een beginner.
Puntje 2: moet ik de zwarte pad gebruiken voor de glaze of deze nog een keer gebruiken om te finishen met finale??

Nu krijg je natuurlijk opmerkingen van: "maak een testspot", dit ben ik ook zeker van plan, maar ik heb maar 1 zwarte pad en als ik deze voor finale gebruik ga ik er natuurlijk geen BH meer mee aanbrengen.

Nog even een link naar mijn collectie

en die van Simon

Er gaan uiteraard veel foto's gemaakt worden!
 
Ik twijfel over 2 dingen: puntje een het gebruik van Monello, ik bezit namelijk ook SSR2,5 en SSR1. Deze zouden makkelijker hanteerbaar moeten zijn voor een beginner.

Kwestie van uitproberen wat je beter bevalt, het is voor een deel persoonlijke voorkeur.

Puntje 2: moet ik de zwarte pad gebruiken voor de glaze of deze nog een keer gebruiken om te finishen met finale??

Ik zou een pad die ik voor finishen gebruikt heb niet meer willen gebruiken voor een glaze, just to be sure, het kan wel als je de pad goed uitwast, maar ik zou het risico niet nemen. Je wilt geen "kruisbesmetting" Black Hole is ook heel goed aan te brengen met een handpad, geen enkel probleem, het is een galze, hierbij heb je geen kracht nodig.

Nu krijg je natuurlijk opmerkingen van: "maak een testspot", dit ben ik ook zeker van plan, maar ik heb maar 1 zwarte pad en als ik deze voor finale gebruik ga ik er natuurlijk geen BH meer mee aanbrengen.

Zoals ik al zei: gebruik voor de BH een handpad. Enne... er is geen betere raad dan voorraad ;) Pads en doeken kun je nooit genoeg hebben, daar kom je vanzelf wel achter als je bezig bent.
 
Puntje 1: ik ben ook een beginner en ik werk ook met de Monello producten, wat me uitstekend bevalt. Je moet alleen de producten goed af laten breken (tot ze vaselineachtig worden) Is voor mij in ieder geval makkelijk hanteerbaar.
Puntje 2: kijk of je tevreden bent als je finisht met finale op wit, als je tevreden bent met je resultaat waarom zou je dan nog een keer met finale op zwart erover gaan? ik heb zelf ook nog een lichtgroene pad en en een zwarte. Die zwarte gebruik ik tot nu toe alleen voor de glaze en licht groen om te finishen.
 
Puntje 2: kijk of je tevreden bent als je finisht met finale op wit, als je tevreden bent met je resultaat waarom zou je dan nog een keer met finale op zwart erover gaan? ik heb zelf ook nog een lichtgroene pad en en een zwarte. Die zwarte gebruik ik tot nu toe alleen voor de glaze en licht groen om te finishen.

Finishen met wit zou ik zeker nooit doen aangezien dit een polishing pad is ( hoe licht dan ook)
Met de lichtgroene heb ik al weer betere ervaringen. Afgelopen herfst heb ik met groen gefinisht en voor
een winterbehandeling was dit ruim voldoenden.

Ik zou er persoonlijk voor gaan hierna nog toch nog de zwarte pad te gebruiken met Finale.
 
Toch kan je zomers ook heel goed finishen met een (light) groene LC pad en een DAP....een en ander afhankelijk van de staat van de lak..... :ja
 
Idd even een teststukje voor je de oranje pad er mee overheen knalt, voor zelfde geld is een witte al afdoende.
Daarbij ben ik ook geen voorstander om te eindigen met wit en sta er het zelfde achter als Centoquarantasette.
Ik zou kijken voor een extra pad ( bv rood voor de black hole ), dan kan je de zwarte houden om te finishen.

Of je verschil gaat merken tussen de SSR en de Monello .... denk het niet. Zou ze alleen niet door elkaar heen gebruiken ( nooit gedaan, maar you'll never know )

Neem gewoon de tijd er voor maar ga in elk geval niet te snel met de DAP heen en weer wapperen, laat zowel de machine als het product goed zijn werk doen !
 
Oke mensen bedankt voor alle tips. Het woordje "testspot" blijft nou eenmaal altijd terug komen. Ik ga kijken wat voor resultaat Mezzo op oranje en Finale op wit geven. En dan kijk ik wel of het goed genoeg is: zo ja --> BH op zwart, zo nee --> finale op zwart en BH met het handje.
 
Mooi topic Pascal!

Ik had het volgende vraagje:
We hebben te maken met 2 verschillende kleuren auto's.

Kunnen we met de pads zonder zorgen 2 auto's doen? Of gaat dit afvegen e.d. ? We hebben namelijk maar 1 Dap en 1 stel pads...
 
Moet geen probleem geven hoor...
Het is normaal gezien niet zo dat de blanke laklaag verwerkt is met kleur erdoor.
Mocht dit wel het geval zijn, kwestie van pads goed uitspoelen na de ene wagen en door met de andere :cool:
 
Beetje moeilijk om hier advies te geven vind ik zelf persoonlijk...buiten het prima advies dat anderen hierboven reeds gaven dan.

Zelf zou ik toch ook met de volgende punten rekening houden:

- ik weet niet hoeveel tijd jullie gaan uittrekken voor 2 auto's en hoelang jullie de loods tot jullie beschikking hebben maar hou er alvast rekening mee dat het polijsten wel eens langer zou kunnen duren dan jullie voorzien (zeker als het de eerste keer machinaal is).....ik spreek hier uit ervaring want de eerste keren dat ik wou gaan polijsten merkte ik algauw dat de tijd vloog en mijn planning behoorlijk in het honderd liep (daar stond ik dan met de wagen gewassen, gekleid, volledig afgeplakt en niet verder geraakt met polijsten dan de motorkap... :grinning: )

- ivm de polijstpads....zoals stimpy68 reeds opmerkte "geen betere raad dan voorraad" ...voorzie zeker iets om tussentijds de pads te kunnen reinigen....1 pad van elk vind ik persoonlijk nogal weinig, zeker als je rekening houd met het feit dat je 2 auto's wil gaan doen en het feit dat (en ik spreek alweer uit ervaring ;) ) een beginner meestal de neiging heeft iets teveel product te gebruiken waardoor de pads mogelijk nogal snel verzadigd zullen geraken.

Dit waren 2 dingen die in mij opkwamen bij het lezen van deze post....ik weet niet of je er echt iets aan hebt maar in elk geval: mocht je 1 of beide dingen ervaren tijdens de detail dan weet je alvast dat dit volkomen normaal is en dat anderen hetzelfde overkomt ;)

Verder veel succes en plezier en niet vergeten een show-off te plaatsen! :)^
 
He Virus, bedankt voor je informatie! De loods hebben we de hele dag tot onze beschikking, zo lang we willen. Simon (eigenaar van de Civic) heeft besloten de auto met het handje te doen.

Dit betekend dus ook dat we de pads maar voor 1 auto hoeven te gebruiken. Heb al mn geld al uitgegeven aan een basisset (DAP + pads) en heb even geen geld meer.

Morgen heb ik de hele dag al de tijd... Dan ga ik het interrieur aanpakken, ramen van binnen, dashboard en de motorruimte. Zondag de buitenkant.