• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Tips tegen vocht in de auto

En waar is al dat vocht nu dan gebleven ? Vaak laten mensen de ramen potdicht zitten en gaan er dan vanuit dat het water vanzelf oplost in CO2 oid.
Interieurfilter heb je ook al nagekeken denk ik ?

Eerst de oorzaak vinden dan de oplossing
9 van de 10 is dat filter vuil / oud / vol
 
Hier ook eentje van de kattebak grit en sokken. Ik zag een keer de sillica variant liggen voor kattebak grit, wat een stuk minder zooi geeft en veel voor weinig.

Overigens zorg ik ook gewoon voor een ruitendoek in de auto en met 1 spraytje glasreiniger is het zo weg en blijft het weg.

Wat ook kan werken is een heel dun laagje scheerschuim, maar dan echt dun. Ik had het op de voorruit teveel aan de binnenkant aangebracht en dat gaf toch wat vlekken met vocht, maar ik heb nog geen zin gehad dat weer aan te brengen. Op de zijruiten werkt het overigens prima en is ook makkelijk aan te brengen in een dun laagje.

Maar die paar seconden met een ruitendoek erover heen is tot nu toe niet vervelend en de doek zelf wordt bij lange na niet zo vochtig dat het alles opnieuw gaat condenseren.
 
Wat het beste tegen vocht werkt is zorgen dat je niet meer 'in de auto haalt' dan wat je met je ventilatie/climate control binnen haalt. Leg een kofferbak mat in je kofferbak als je vaak natte spullen (hond!) meeneemt en neem deze regelmatig af.
Verder gebruik ik zelf een 500gr Pingi-achtig ding, Gamma, lekker goedkoop, werkt perfect. Zit bij mij in de herfst maar 1 keer per 3 weken vol aan de indicator te zien.
Tegen het beslaan van de ramen gebruik ik Turtlewax Clearvue, erg tevreden over. Haalt vervuiling van je ramen en het beschermt tegen beslaan. Wanneer ik merk dat de ramen beginnen te beslaan, dan behandel ik ze opnieuw.
Bovenstaande middelen en de climate control houden bij mij in ieder geval de boel aardig droog.
 
Pingi 300gr is een zeer goede auto vochtvreter. houd er wel rekening mee dat deze (vrijwel alle vochtvreters) niet werken onder de 5 graden.
 
Ik heb de € 9,99 Pingi en ik moet zeggen dat het niet werkt!
Dat ding uit de verpakking in de auto gegooid, verder is hij bij mij nog nooit van kleur veranderd.
Mijn slecht bestede tientje ever!
 
Ik heb hem in de achterbak, achterbank en voor op het dashboard gehad. Gebruikt in twee auto's. Een station en een hatchback.

Heb hem uit de verpakking zo gebruikt, niks eerst in de magnetron of zo, stond er naar mijn weten ook niet op.
 
mss ff in de magnetron duwen, bij mij deed die het gelijk... maar, zon vrochtvreter wedt pas boven de 7 graden, en heeft minimaal 2 nachten/dagen de tijd nodig......
 
bij mij werkt die kleur/vocht indicator ook niet optimaal, maar niet wel goed alle vocht weg, daar gaat het mij ten slotte ook om.... maar als hij (zeer) lange tijd bij jou in de auto ligt, is dit idd een beetje raar. dat zal niet mogen.
 
Ik heb werkelijk nooit zulke vocht problemen in autos zoals hier word besproken. Lijkt mij dat er ergens een lek dan zit als het zo vochtig is als je vochtvreters nodig hebt.

Is alleen het voorraam wat gecondenseert van binnen, zet dan de airco 1min aan. Weg condens. Inmiddels heeft 90% denk ik wel airco in de auto zelfs mijn oude cuore heeft het. Recirculeren staat bij mij ook altijd uit, tenzij ik achter een oude diesel rijdt. Scheelt ook al heel veel vocht.
 
Moet zeggen dat deze auto minder last van vocht heeft
Na het ruitenkrabben of wanneer mijn vrouw nat haar heeft beslaat het snel. Airco aan en het is vrij snel weg.

Heb de Pingi in de magnetron gemikt. Kan de magnetron niet instellen op 600 watt, wel op 650 waardoor ik de tijd naar 4:30 hebt gezet.
Na het afkoelen nogmaals op 750 watt maar dan 3 minuten.
Beide keren met een stuk keukenrol papier eronder. Dat werd goed nat.
De stip is nu eindelijk blauw dus denk dat ik hem weer gereset heb. Voorheen is hij altijd wit gebleven.
 
De Action heeft dezelfde zakjes, onder de naam Lafita. Kost de helft, werkt prima bij mij.
 
  • Leuk
Reactions: Jurgenp1