• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

(Toekomstige) collectie van jensch (advies is welkom )

Jensch

Detailing rookie
29 mei 2016
14
15
35
Binnenkort ga ik een start maken met een "collectie" producten, en ja mezelf kennende zal dat wel redelijk snel meer en meer worden

De enige uitdaging is dat we in een autoluwe straat wonen dus als ik iets later thuis ben als de buren heb ik al snel een tuinslang van minimaal 50 meter nodig.... en de gemeente stelt wassen op straat niet echt op prijs... met bijkomend voordeel dat het dorp en buur dorp overspoelt zijn met wasboxen...

Genoeg gezwets, tijd voor het startlijstje wat ik bedacht had... advies is altijd welkom.
De lijst is nu vrij basic maar zal in de komende periode steeds meer worden uitgebreid.

Tools:
- kwazar orion super foamer 6 ltr (grote auto en geen beschikking over tuinslang of HD reiniger)
- monello wash mitt
- dodo juice basics of bling drying towel 60x60
- turtle wax velgenborstel
- dodo juice basics of bling wax aplicator
- monello piccolo nero trio

Wielen/banden:
- Dodo juice ferrous dueller iron/fallout remover
- slick rims tyre dressing

Foamen:
- monello artic magico snow foam

Shampoo:
- dodo juice born to be mild

Wax:
- dodo juice need for speed

Het lijstje is in mijn ogen nu gebaseerd op het basis schoonmaken van de auto, kleien en andere shampoos/waxen gaan er komen alleen omdat een enorme schoonmaak leek ben wil ik me daar rustig op voorbereiden en inlezen...

Tips zijn welkom en ik lees graag jullie gedachte bij mijn eerste lijst (stappenplan is er nog niet echt, ik vind daar mijn ervaring en hoeveelheid producten te karig voor) (mijn stappenplan komt nu niet verder als: losweken, wielen, shampoo, wax, banden)
 
need for speed is een combi product en niet specifiek een wax. Is een cleaner/glaze/wax in 1.

ik heb het ook maar blinkt niet uit. Ik zou een aparte cleaner, glaze en wax nemen....
 
  • Leuk
Reactions: Jensch
need for speed is een combi product en niet specifiek een wax. Is een cleaner/glaze/wax in 1.

ik heb het ook maar blinkt niet uit. Ik zou een aparte cleaner, glaze en wax nemen....

Die komen er in de nabije toekomst zeker aan! De auto is een redelijk onverwachte aankoop, dus het detailen willen oppakken omdat deze auto het voor mij waard is komt op als.... (vul maar in )

De detailspullen komen uit het auto potje, helaas is deze ook al aangesproken voor de auto dus nu even een combiproduct om toch de auto te kunnen verwennen... en dan binnenkort weer lekker speuren naar losse producten om needs for speed te vervangen

Thanks voor de tip!
 
Hey Jensch,

Als je voor de deur niet echt kan wassen door het gebrek aan tuinslang en eventueel HD, maar er in de buurt veel waxboxen zijn, dan zou ik jouw lijstje wat aanpassen;

(2) Grit Guard Emmers + Grit Guards + Gamma Seals (Goede emmers, Grit Guards en eventueel deksels)
(1 á 2) Gyeon - Smoothie / Monello - Thick Mitt ... of... Monello - Mitt (Dikke/dunne handschoenen, hoge/lage delen)
(1) DodoJuice - Born to be Mild (Prima shampoo zonder toevoegingen)
(1) Gyeon - Silk Dryer 70x90cm (Prima droogdoek, groot)

... Foampompen heb ik geen ervaring mee, de Artico Magico weer wel. Prima spul...

(1) Monello - NonFerro / DodoJuice - Ferrous Dueller (Beide ijzerverwijderaars met als bonus goede velgenreingers)
(1) EZdetail velgenborstel (Grote of kleine WC-borstel look-a-like voor spaken en velgbed)

(1) Monello - Dolce Verde Klei (Goede klei, goede prijs)
(1) PB's - Spray&Wipe (Erg veelzijdige detailerspray. Bruikbaar als glijmiddel voor kleien. 1:1 te verdunnen)

(1) Need for Speed (All-in-One product - cleaner/glaze/wax)
(1) Disco Rosse Aplicator (Fingermitt van DDJ is ook prima, maar heb met deze goede ervaringen)

(2) Peluche Verde Trio (Veelgebruikte doek, nét wt meer dichtheid en oppervlakte)

(1) Gyeon - Tire (Bandencoating, dekt goed en prima standtijd)
(1) applicator die de eventuel grove structuur van een band aankan.


Al deze spullen zal je, wanneer je jouw collectie gaat uitbreiden, alsnog blijven gebruiken. Dit is natuurlijk een lijstje wat mijn eigen voorkeur heeft omdat deze veelgebruikt worden / goede recensies hebben / ik ze zelf gebruik.


Greetz
 
  • Leuk
Reactions: Jensch
Hey Jensch,

Als je voor de deur niet echt kan wassen door het gebrek aan tuinslang en eventueel HD, maar er in de buurt veel waxboxen zijn, dan zou ik jouw lijstje wat aanpassen;

(2) Grit Guard Emmers + Grit Guards + Gamma Seals (Goede emmers, Grit Guards en eventueel deksels)
(1 á 2) Gyeon - Smoothie / Monello - Thick Mitt ... of... Monello - Mitt (Dikke/dunne handschoenen, hoge/lage delen)
(1) DodoJuice - Born to be Mild (Prima shampoo zonder toevoegingen)
(1) Gyeon - Silk Dryer 70x90cm (Prima droogdoek, groot)

... Foampompen heb ik geen ervaring mee, de Artico Magico weer wel. Prima spul...

(1) Monello - NonFerro / DodoJuice - Ferrous Dueller (Beide ijzerverwijderaars met als bonus goede velgenreingers)
(1) EZdetail velgenborstel (Grote of kleine WC-borstel look-a-like voor spaken en velgbed)

(1) Monello - Dolce Verde Klei (Goede klei, goede prijs)
(1) PB's - Spray&Wipe (Erg veelzijdige detailerspray. Bruikbaar als glijmiddel voor kleien. 1:1 te verdunnen)

(1) Need for Speed (All-in-One product - cleaner/glaze/wax)
(1) Disco Rosse Aplicator (Fingermitt van DDJ is ook prima, maar heb met deze goede ervaringen)

(2) Peluche Verde Trio (Veelgebruikte doek, nét wt meer dichtheid en oppervlakte)

(1) Gyeon - Tire (Bandencoating, dekt goed en prima standtijd)
(1) applicator die de eventuel grove structuur van een band aankan.


Al deze spullen zal je, wanneer je jouw collectie gaat uitbreiden, alsnog blijven gebruiken. Dit is natuurlijk een lijstje wat mijn eigen voorkeur heeft omdat deze veelgebruikt worden / goede recensies hebben / ik ze zelf gebruik.


Greetz

Kijk hier heb ik iets aan! De aanpassingen ga ik zeker in overweging nemen, thanks.
 
Dag Jensch! Ik zou ook kijken voor een goede All Purpose Cleaner, een goede allesreiniger. Bijvoorbeeld Poorboys World - Bio-Degradable All Purpose Cleaner & Degreaser - 946ml

Dit dit een ware alleskunner en kan in verschillende mengverhoudingen verdund worden voor gebruik op het interieur plastics, stoffen bekleding, naden aan de buitenkant van je auto, onder de motorkap, en zoveel meer...
 
  • Leuk
Reactions: Jensch
Owjah, die was ik helemaal vergeten!

+1 voor Dreier-Reihe!

Ik gebruik de APC-versie van Poorboys enorm veel. (All Purpose Cleaner + Degreaser - APC+D) Motorruimtes, sponningen, kieren/naden, stoffen bekleding waar je het maar kan bedenken in de auto, kunststof goed reinigen, ramen, enzovoorts...

Bij mij is hij nét op, dus ik ga eens kijken of er een grootverpakking is. (Ik dacht een gallon)



Greetz
 
Ik moet eigenlijk nog eens een andere APC proberen. Echter heb ik de versie van Poorboys gekozen door de vele adviezen die ik kreeg toen ik naar de verschillen vroeg en dergelijke.

Meguiars is bijna de helft goedkoper in grootverpakking.

@mdlange - Heb jij toevallig beide gebruikt en kan je ze vergelijken?



Greet
 
Ja, heb ze beiden gebruikt.
De poorboys als eerste opgemaakt omdat ik meguiars lekkerder vond ruiken en beide hun werk goed deden
Wel denk ik dat poorboys net iets hardnekkiger vuil aan kan als je het puur gebruikt(bbq of glazen deur van een haard)
Maar omdat ik het bijna altijd verdund gebruik, geen probleem voor mij.

Donderdag ben ik in Doorn, als je tijd hebt om ff langs te rijden, neem ik wel een sample van meguiars voor je mee.
 
Ik las al dat sommige APC's geschikt zijn voor een fiamlans....

Als ik ze wil aanbrengen met de kwazar komt dit dan na een vuil losweek foam of dat dan voor in de plaats?

Moet ik een APC meer zien als een combi van een losweken foam en shampoo?
 
Die van Megs is ieder minder sterk Quantoxx. Beetje verhouding 1:7 Megs = 1:10 PBW. Heb ook beiden gehad. Verder vind ik de werking eigelijk hetzelfde. Prijsverschil is me eigelijk nooit zo opgevallen, dacht dat dat niet zover uit elkaar lag... verschil tussen Last Touch en Spray & Wipe bijvoorbeeld is te verwaarlozen.

Maar heb voorlopig nog genoeg
 
@Jensch een APC is dacht ik rond pH9, het is niet veilig voor je wax he. Maar foamen kan je ook met een pH neutrale foam doen of met een flink basische dusja kan. Maar ik vind het veel te duur om mee te foamen
 
Ik heb juist die van Poorboy's gekocht omdat die lucht (en vooral de damp) van Meguiar's me echt de keel uit kwam. (Letterlijk en figuurlijk)
 
Doe ik ook even mee. Die van Dodo Juice is echt top. Ruikt eigenlijk niet en is volledig kleurloos.

Kosten :
DJ Total Wipe Out € 3,45 liter
M. All Purpose Cleaner € 0,67 liter
PB All Purpose Cleaner + Degreaser € 0,96 liter

Uhm, Dodo is wel doer
 
De Gallon van Megs is €27 en de Pb's is €49.

Als ik APC+D op vette delen spuit, zoals de motorruimte en dergelijke, dan zie je vette druipers die loskomen. Is dit dan bij de Megs ook zo?
De APC+D weekt het echt los en kan je simpelweg met een kwastje effe rommelen en het is weg.
 
@Jensch een APC is dacht ik rond pH9, het is niet veilig voor je wax he. Maar foamen kan je ook met een pH neutrale foam doen of met een flink basische dusja kan. Maar ik vind het veel te duur om mee te foamen

Owwww oke, is een APC dan ook voor zwaardere vervuiling dan foam? Gezien het niet veilig is voor een wax, dus echt goed ontvet een vreet...
 
Wel denk ik dat poorboys net iets hardnekkiger vuil aan kan als je het puur gebruikt(bbq of glazen deur van een haard)
Ik heb de APC+D op een vet motorblok geprobeerd, maar dan merk je wel dat er weinig gebeurd. Dit blok heb ik toen schoongemaakt met remmenreiniger, haha!

Donderdag ben ik in Doorn, als je tijd hebt om ff langs te rijden, neem ik wel een sample van meguiars voor je mee.
Ooh, dat zou wel geinig zijn, ja. Echter ben ik dan niet echt in de buurt. Bedankt voor je aanbod! Ik zou ook een klei flesje kunnen bestellen en het zelf proberen. :p

Owwww oke, is een APC dan ook voor zwaardere vervuiling dan foam? Gezien het niet veilig is voor een wax, dus echt goed ontvet een vreet...
Een APC gebruik je niet op je lakwerk. Althans, dit is niet aan te raden voor een lange periode. Foamen gebruik je om normale vervuiling los te weken. Een APC is krachtiger en niet veilig voor wax en dergelijke.


Even voor de duidelijkheid, hebben jullie het over deze;
https://www.Carclean.com/product/Me...All_Purpose_Cleaner_APC__3780ml_D10101_100618
Of over deze;
https://www.Carclean.com/product/Meguiar_s_Professional/Super_Degreaser_3780ml_D10801_100690
Ik heb het puur over de APC-versies.
 
  • Leuk
Reactions: Jensch