• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

transparante behuizing koplamp verwijderen

collin

Detailing addict
8 nov 2015
60
50
De koplamp van de citroen C2 "vergeelt" maar niet aan de buitenkant maar aan de binnenkant.

Nu wil ik deze gaan wet sanden en polijsten, alleen hoe verwijder ik de transnpirante behuizing van de koplamp
Met verf fohn!
En waarmee worden ze waterdicht gemaakt, kit!

Foto koplamp is niet van mij
koplamp-rechts-met-knipperlicht-h4-motor.jpg
 
  • Leuk
Reactions: RoyR
Hoe zeker weet je dat die van binnen verkleurd is?
Open maken zie ik veel voorbij komen met voorzichtig opwarmen in de oven. Is op internet veel over te vinden.. Je zult de kit zacht moeten maken met warmte.
Kans blijft dat ze stuk gaan in het proces.

Een andere optie is een mooi setje van de sloop halen en die perfectioneren...
 
Afhankelijk of de lamp voorzien is van perma seal of niet kan je hem open maken.

Verhitten in een voorverwarme oven op 160 graden en dan c.a 5 tot 10 minuten.
Daarna voorzichtig open wippen

Echter koop je een nieuwe lamp van het merk depot (imitatie voor veel merken) ben je vaak tussen de 40 en 60 euro kwijt
 
Butyl

Wordt zacht bij verwarmen (plaatselijk en rondje maken)
Wordt weer dik na afkoelen

Oppassen met in de over, metaal warmt ook op en sommige kunststoffen zijn plastics (thermoplasten) die worden ook zacht
 
  • Leuk
Reactions: ivo's
Ik heb het met een verfstripper gedaan, kost veel tijd en heel wat moeite ook.
Zou het niet gauw nog eens doen...
 
Met een verf rander kan je niet gelijkmatig de butyl verwarmen. Dus duurt het veel langer.
 
Bij mijn mondeo zijn ze met een soort pasta dicht gemaakt.
Om er bv.angeleyes in te zetten maak ik ze open,
Ik verwarm een oven voor op 70graden en leg de lampen Unit er ongeveer 15 min.in.
De bevestigingspunten beugels verwijderen en dan met een beetje beleid uit elkaar trekken.
Bij het monteren iets verwarmen en dan weer in elkaar drukken.
Heb er verschillende uit elkaar gehaald en altijd water dicht gebleven.
 
Zoals @Xzara Coupe zegt, hoe zeker weet je dat het de binnenkant is?
Polijst eerst de buitenkant eens.
Soms kan de oxidatie aan de buitenkant echt glad aanvoelen namelijk.
 
Bedankt voor de info.

Ik heb de oxidatie middels wet sanding behoorlijk veel afgekregen en de koplampen zijn weer vrij helder.Dus de keuring zal hij wel doorkomen.
Toch zie ik geelachtige strepen/vlekken welke ik niet kan verwijderen. Ik ben ook even langs de garage gegaan en heb het even na laten kijken en ook zij gaven aan dit aan de binnen kant zit.
Ik ga ze niet uit elkaar halen, mocht de verkleuring zich van binnen uit verder gaan dan denk erover om ander koplampen te zetten zoals deze bijvoorbeeld
 

Bijlagen

  • angel eyes c2.jpg
    angel eyes c2.jpg
    29,7 KB · Weergaven: 277
Zal niet zeggen dat je ongelijk hebt. Maar de gele verkleuring is van de coating, en die word alleen op de buiten zijde van de koplampen aangebracht.

Ik zou eerst de buitenzijde wetsanden, polijsten etc om er zeker van te zijn voor je er aan begint. Wil je het toch doen.

Hier een voorbeeld hoe deze jongens het doen.