• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Tuf Shine Tire Kit (update 3)

Dat is een super nette review. Netje en duidelijk stap voor stap alles beschreven. Ook goed dat je de dikte van de producten erbij zet. Kan soms wel een een verassing zijn als je een flesje omkantelt.

APC zal een band niet uitdogen denk ik. Dit uitdrogen is van banden die nooit behandeld worden en alleen het weer en weg gedrag voor hun kiezen/band krijgen.

Daarnaast denk ik dat de cleaner toch wel net wat meer doet dan een APC bv. Echter spelen ook hier weer veel factoren in mee natuurlijk (vergouding, merk etc etc)

Ik zeg nogmaals top Ook benieuwd naar de standtijd.
 
Om terug te komen op het verbruik:

Ongeveer 1/5 van het flesje clearcoat. Dat zijn dan twee keer één laag en twee keer twee lagen op banden xxx/45/r18.

Het gewogen verschil tussen mijn nieuwe en gebruikte cleaner fles is 380 gram, dus zeg ruim genomen dat ik voor drie schoonmaakbeurten per band voor vier banden ongeveer 400 ml van de 600 ml gebruikt heb.
 
  • Leuk
Reactions: Ferdy
Ja inderdaad, als het eenmaal goed schoon is en je de banden bijhoudt zal je de cleaner ook niet meer nodig hebben, maar linksom of rechtsom, het blijft geen goedkoop product.

Het goede nieuws daarentegen is dat de test nu officieel begonnen is, bandjes zitten eronder!
 
  • Leuk
Reactions: Kees-sw en Ferdy
Eerste update 3 juli:
De tuf shine zit er nu 17 dagen op, is na 8 dagen één keer gewassen toen ik de velgen heb gewassen met gyeon bathe en gisteren alleen afgespoeld met de hogedrukreiniger.

Vandaag een stukje getourd, wat de km stand in totaal (haalt schriftje tevoorschijn) uitkomt op 107,9 km.

Weinig mee gereden dus, maar wel in het UK weer buiten gestaan en toch zeker om de dag regen gezien.

Helaas heeft een kat de band rechtsachter als krabpaal gebruikt, verder zien de banden er nog praktisch hetzelfde uit als na aanbrengen.

Rechtsachter in de zon.
20160702_133703.jpg


20160702_133711.jpg


Linksachter in de schaduw
20160702_133727.jpg


Als jullie foto's willen uit een andere hoek of in ander licht het beter te zien is laat maar weten, dan houd ik daar rekening mee met de volgende update.
 
Laatst bewerkt:
Banden zien er zeker nog mooi uit:) Scheelt denk ik ook dat je niet veel km's in het slechte weer hebt gereden?;) Benieuwd naar de volgende update:D
 
Tweede update: 13 augustus 1501,6 km.

Na anderhalve week touren in Schotland vandaag de auto en uiteraard velgen en banden een deep clean gegeven.

Was hard nodig getuige de spoelemmer (1cm water op de grit guard!) na alleen de velgen:
20160812_180549.jpg


Afgelopen twee maanden zeker vier dagen per week regen gezien (auto staat buiten) en zeker 800 van de 1500 km is in de regen gereden. Daarbovenop 600 km op slecht tot zeer slecht wegdek (gaten, grind, alles wat je op Britse B-wegen vindt).

De zwarte glans is een stuk minder geworden en aan de randen zie je wat schaafplekken van gaten in de weg. Toch is het verschil met de voorbanden die na elke wasbeurt in de slickrims dressing gaan groot.

Evenals met een stoeprand raken raadt tufshine aan om meteen bij te kleuren om de hele band geseald te houden. Dit heb ik nog niet gedaan omdat ik wil zien hoe zonder bijwerken de band evolueert.

Rechtsachter in schaduw
20160813_190412.jpg


Linksachter in de zon
20160813_164249.jpg


20160813_164258.jpg


Close up van kleine schaafplekjes
20160813_190446.jpg
 
Laatst bewerkt:
Bij deze de derde en waarschijnlijk laatste update. Er komen nieuwe voorbanden op en zodra ik tijd heb in het voorjaar ga ik de coating ook bijwerken.

Foto's zijn van eind november (vijf maanden) en ongeveer 3600 km.

20161016_143311.jpg


20161016_143305.jpg


20161016_143324.jpg


20161016_143331.jpg


Conclusie:
Ik ben tevreden, de echte wetlook is ondertussen ruim weg, maar ze zijn echt nog wel degelijk netjes zwart. Hier en daar een stoeprand op en af geeft schaafplekken zoals duidelijk te zien is op de laatste foto, maar ik geloof dat dit makkelijk bij te houden is eens in de maand. Omwille van de test heb ik dit niet gedaan.

Wil je de diepe wetlook houden dan moet om de zes weken een extra laagje voldoende zijn. Hoe dikker de laag hoe beter dus met verloop van tijd verwacht ik steeds beter resultaat.