• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

turbopoetser

turbopoetser

Detailing chief
14 mei 2015
51
75
Bij deze stel ik me ook even voor.

Sommigen van jullie kennen mij al van het Skodaforum (nickname turboturbo), waar ik onder meer actief ben vanwege mijn (inmiddels 2e) Skoda. Ik ben Peter, 33 en ik woon in Amsterdam. Via het skodaforum ben ik juist hier terecht gekomen omdat ik in een jaar of wat geleden meedeed aan een poetsclinic, georganiseerd door leden van het SF. Mijn auto werd uitgeloot en ik was super blij! Ik zag dat poetsen (de stappen die je moet nemen) en het omgaan met de machine (machinaal polijsten) helemaal niet moeilijk en/of eng zijn. Wel vond ik het even slikken wat zo'n hobby kan kosten, maar ik had de smaak goed te pakken. De producten die we die dag gebruikten kreeg ik voor niet minder dan 130 mee naar huis en dat was met korting :blush: Daar kan je heel veel mee door de wasstraat, bedacht ik me nog.

Toen ik mijn auto in showroomstaat mee terug naar huis nam en daarna met de hand bleef wassen, was ik bekeerd: ik zag hoe weinig de auto feitelijk vervuilde. Doordat water en vuil zich niet meer zo hechtten aan de auto. En met een sopje was de auto meteen weer helemaal schoon - je bent zo klaar als de auto goed in de wax staat :)

Mijn bezwaren tegen (1. je moet elke week je auto poetsen waar ik geen tijd voor heb en 2. de hobby is te duur) vielen langzaam weg. Ook na 4 maanden was de auto nog steeds gemakkelijk schoon te maken en de glans simpel op te halen met een milde klei en nieuwe waxlaag. En elke 6 weken de wasstraat bezoeken met niet het goedkoopste programma daartegen afgezet, maakt het economisch ook weer interessanter. Bovendien is met de hand de auto poetsen bevredigender dan na een dikke 8 euro wasstraat behandeling nog allerlei vlekken op je auto te zien en nog steeds met vuile velgen rond te rijden :weary_face:.

Inmiddels heb ik niet zo lang een andere auto (een zwarte, vol met krassen en swirls), dus het poetscircus moet ik nog helemaal opstarten. Dit ga ik komend voorjaar / zomer doen. Tot die tijd ga ik me hier verder oriënteren voor een goede starters set voor deze auto met de spullen die ik al heb.

Daarnaast hier al een aantal keren goed advies / uitgebreide reacties gekregen op vragen waar ik mee zat. Fijn forum hier met fijne mensen. Daar draag ik graag aan bij! :)
 
  • Leuk
Reactions: Ferdy en StijnV
Dag Peter, welkom!

Zoals tembaco al zei, foto's zijn altijd welkom;) En ik ben ook wel zeer benieuwd naar de spullen die je dan al hebt!
 
  • Leuk
Reactions: turbopoetser
Welkom Peter!
Ik verbaas me ook nog steeds hoe gemakkelijk de auto weer in een schone en glanzende staat is na een simpel 'handwasje'. ;) In december heb ik onze auto 'alleen maar' gewassen, gekleid en in de wax gezet en al zo'n mooi resultaat. Het complete stappenplan wordt hier ook een voorjaarsklus. :)

Wat betreft de kosten weet ik zeker dat de wasstraat na 1 jaar duurder is dan je investering in goede producten en zelf doen, en dan geeft de wasstraat ook nog een zeer bedroevend resultaat -- niet goed schoon, niet goed beschermd, krassen en swirls. En niet vergeten dat je dan ook nog steeds zelf de binnenkant moet doen, haha.
 
Laatst bewerkt:
  • Leuk
Reactions: turbopoetser
Hey Peter, ik ken je idd van het Skodaforum als turboturbo, leuk dat je ook hier rondhangt!
Veel leren doen we allemaal hier volgens mij, heerlijk om 2 van die fijne fora te hebben.
Veel detail plezier.
 
  • Leuk
Reactions: turbopoetser
Welkom! Het is zeker even een investering voor de spulletjes maar als je alles eenmaal hebt zijn er bijna geen uitgaven meer, tenzij je de verslaving te pakken krijgt zoals meerdere hier.

Verstuurd vanaf mijn SM-G925F met Tapatalk
 
  • Leuk
Reactions: turbopoetser
En ik ben ook wel zeer benieuwd naar de spullen die je dan al hebt!
Ik heb tijdens de clinic een tasje met beginnersspullen aangeschaft waarmee ik de mijn toen reeds machinaal gepolijste auto verder mee kon onderhouden. Nu heb ik dus een andere auto en die wil ik eerst gaan polijsten voordat ik er verder mee ga.

Hier te zien: https://forum.Carclean.com/threads/wat-is-wat-ook-alweer.14912/

Te weten:
- een washandschoen
- droogdoek
- mf doekjes
- klei (gele kleur / milde soort, om de boel zonder nadien nogmaals te polijsten mee bij te kunnen houden)
- potje carnauba wax + applicator pad
- detailer spray chemical guys P40
- chemical guys shampoo
- chemical guys smart gel voor plastic delen op de carrosserie (ben ik niet tevreden over; standtijd is een dag of 3)

niet op de foto:
- 3,78 liter unit CarGroom #24 Cream Wax..... :p

Nog aan te schaffen: polijstmachine + pads + polijstmiddel(en)