• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

U vraagt, wij draaien!

Was ook niet bedoelt op de korting, maar dat beginners een goede start kunnen maken en niet gebonden zijn aan een merk. Zou ook mooi zijn als er een PB starters pakket was ipv alleen monello.
 
Misschien omdat carclean vaste verkoper is van monello.
Vragende mensen kunnen geholpen worden, dus vandaar.
 
Is het misschien een idee een "Snelle vragen topic" aan te maken ? zodat voor kleine/korte vraagjes niet een nieuw topic aangemaakt dient te worden?, wat uit eindelijk het forum schoon en overzichtelijk houdt?
 
Tim, waarschijnlijk moeten de bladeren op de homepage links boven het carclean logo de herfst voorstellen. Met deze bladeren lijkt het net een wietshop. Tevens werkt het niet meer als je op het Carclean.com logo klikt om weer terug te keren naar de homepage. Waarschijnlijk doordat de sinterklaas banner erop zit. (Op een iphone tenminste)
 
De nieuwe site zal veel beter gaan werken op telefoons en tablets, bij deze site zal dat niet het geval zijn of in ieder geval in mindere mate. We weten dat bijvoorbeeld de banner problemen geeft op mobiele apparaten.

De wietblaadjes zijn inderdaad voor Dodo Donderdag en moet zeker niet de herfst voorstellen .;)
 
Misschien een idee om deze mannen uit te nodigen voor een clinic??

B8HGvd4CQAAl6Uf.jpg



Of kan Monello ze sponsoren met een foamlans en 20L foam?

Do it like the pro's gaat hier in ieder geval niet op;)
 
  • Leuk
Reactions: Tim
Hey CC,

Ik heb wat gezocht op het forum, maar miste het eigenlijk bij de geweldige stappenplannen van Dennis;

Een topic over verschillende polijstmachines.

Op het forum is er vast genoeg te vinden, maar dan zal je dit moeten opzoeken in verschillende topics.
Misschien is het een idee om verschillende merken en types polijstmachines wat beter te leren kennen
door concrete info van CC en vervolgens de persoonlijke ervaringen van leden.

Zo ben ik alleen bekend met de DAP900 V3 en Rotary, maar zou graag in de toekomst een degelijke
Rotary of andere machine willen aanschaffen. Een overzicht van de beschikbare machines en de verschillen,
specs, pro's & cons,etc.


Greetz
 
Zit geen reden achter, meer omdat het tjd kost om een pakket samen te stellen en online te zetten en mensen vaak toch net iets anders willen.
Misschien een optie om dan bijvoorbeeld 2 of 3 startpakketten te maken van de best lopende productlijnen danwel de productlijnen met een duidelijk/compleet assortiment/visie (bijvoorbeeld Monello/Gyeon/Nanolex) zodat er voor de beginner wat meer keuzevrijheid is.
 
Laatst bewerkt:
Hey @Pter ,

Ik snap jouw punt. Maar elke beginner zou zich goed moeten inlezen/verdiepen in het hele detailing-gebeuren voordat men zich erin stort. Zowel de oude "Stappenplannen" als de recent vernieuwde zijn dan absoluut een must om door te nemen.

Hieruit kan je al snel heel wat verschillende keuzes maken bij elke stap.

Als je een "beginnersetje" een goed idee zou vinden om hier qua prijs voordeel uit te halen, dan kom je inderdaad weer op een mengelmoes van producten en zal er bij CC vast en zeker op een minder efficiente manier moeten worden ingekocht en kan er ook minder voordeel worden aangeboden.

(Naast het feit dat zo'n set nooit voor het grootste gedeelte uit 1 merk kan bestaan)

Wel zou het geinig zijn als er in de stappenplannen van Dennis inderdaad een opsomming zou staan voor een willekeurige beginnerset. Emmers/guards/washmitts/shampoo, Klei/lube, Handmatig setje/machinaal setje, Glaze/wax, Kunststof-en-bandendressing, Eventueel wat extra's als detailerspray/boosters/glasreinigers/etc.

Ik als leek zijnde en vaak lettend op prijzen, heb hier menig andere leek een advies kunnen geven wat betreft minimale benodigdheden, nét wat meer benodigheden en voor wanneer je een dikke portomonnee hebt.

(Soort van "Budget-pakket", een "Goed aanpakken, maar niet te gek-pakket" en dus "Alles wat je kan bedenken-pakket)

Ik heb deze stappenplannen ergens opgeslagen op mijn PC.


Greetz
 
@ Quantox. Ik denk dat het probleem tegenwoordig is dat men iets kant en klaar aangeboden wil krijgen zonder er teveel energie in te hoeven stoppen hoe of wat men moet doen zoals eerst aandachtig een stappenplan doornemen, dat komt pas later als men enigszins verslaafd raakt:)
Een beginner zal mijns inziens zelf nog niet zoveel kiezen en zal meer gaan voor de herkenbaarheid van een product welke tot zijn verbeelding spreekt.
Overigens zal Carclean een grote afnemer van meerdere merken zijn en kan zij dus zelf binnen bepaalde grenzen naar harte variëren qua samenstelling van beginnerspakketten (zonder even te letten op het tijd die het kost om zoiets te realiseren), dus dat issue van minder efficiënt in kunnen kopen zie ik niet zozeer.
Ik heb zelf dus nooit gelet op de totale kosten van mijn aankopen, maar jouw insteek wat betreft een soort van "Budget-pakket", een "Goed aanpakken, maar niet te gek-pakket" en "Alles wat je kan bedenken-pakket vind ik wel een goede. Met betrekking tot een stappenplan vind ik wel dat dat je een stappenplan neutraal en zonder merknamen moet houden...
 
Laatst bewerkt:
@Pter ,

Ik kan mij in jouw verhaal ook vinden. Het enige wat ik persoonlijk niet kan voorstellen is dat iemand wil gaan detailen, en ook al is het maar om een betere wasbeurt te kunnen doen, en dan niet op voorhand gaat verdiepen in wat je wil gaan doen.

Hoe kan een product iemand aanspreken als men niet weet wat het is? Ok, misschien ziet de fles er wel sexy uit, ofso. Haha!

Ik kan mij ook wel voorstellen dat er klanten zijn die geinteresseerd zijn in alleen een goede wasbeurt en dan wat spulletjes afnemen, later pas begrijpen wat detailen is en dán ineens verslaafd zullen raken. Maja, dan is een pakket met daarin producten/materialen waarvan je de helft al hebt ook weer overbodig.

Wat betreft de paketten die ik wel eens adviseerde: Vaak merk je aan een nieuw lid wanneer hij/zij het licht ineens ziet en net zo vaak dat het detailen volledig werd onderschat.

Iemand die het licht dus ziet, die kan je aftasten of het budget een restrictie kan zijn en kun je door een bepaalde combinatie van producten/kosten alsnog een heel eind laten komen.

Wanneer je ziet dat iemand het detailen onderschatte, en daardoor zijn budget lager stelt omdat hij/zij het allemaal een stuk minder waarde vind hebben, die kan je dan adviseren om eveneens met het minimaal aantal producten/kosten een eind te komen

Hetzelfde verhaal voor mensen die de meerwaarde en plezier zien van detailen en zo er wel wat voor over hebben en de mensen die op een berg geld zitten en ook wel de boel willen aanpakken.

Ik zal morgen eens kijken of ik die lijstjes nog heb. Toenmalig was er een run van nieuwe leden die steeds dezelfde vragen hadden, dusss...


Greetz
 
Ik vrees dat mijn post vóór dit paketten gedoe over het hoofd is gezien. Ik post 'm nogmaals.

Hey CC,

Ik heb wat gezocht op het forum, maar miste het eigenlijk bij de geweldige stappenplannen van Dennis;

Een topic over verschillende polijstmachines.

Op het forum is er vast genoeg te vinden, maar dan zal je dit moeten opzoeken in verschillende topics.
Misschien is het een idee om verschillende merken en types polijstmachines wat beter te leren kennen
door concrete info van CC en vervolgens de persoonlijke ervaringen van leden.

Zo ben ik alleen bekend met de DAP900 V3 en Rotary, maar zou graag in de toekomst een degelijke
Rotary of andere machine willen aanschaffen. Een overzicht van de beschikbare machines en de verschillen,
specs, pro's & cons,etc.


Greetz